Nissedør, hvad synes i om mine?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.567 visninger
49 svar
56 synes godt om
24. november 2013

mariamiss6

Jeg har så meget Fimo. Eller, jeg har en del, som jeg ligesom bare aldrig rigtig har fået brugt op. 

I år ville jeg gerne lave den der famøse nissedør her hjemme, til mine egne unger, og jeg tænkte at jeg kunne bruge Fimo i stedet for at købe sådan en dukkehus dør. 

Jeg lavede først et par stykker i form af en rigtig dør. Altså, den klassiske høje med udskårede firkanter. 
Det korte af det lange er at de simpelthen ikke blev pæne nok. Det er svært at få dem helt ens, og helt lige, og så videre... Så altså, dte blev blot til 2. 1 til os selv, og 1 til min veninde, hvis hun vil have den. 

Nåh, så googlede jeg lidt, og fald over nogle tutorials på døre fra et helt andet univers. Mere sådan over i hobbit døre og døre ind til alfeverdener, og i ved, den slags som er mere over i miniature rollespilsverden ting. 

Men men, jeg kiggede lidt på det, og besluttede at en nisse sgu da godt kan bo bag en rund trædør... Har man ikke altid sagt at nisser alligevel også løbe rundt i væggene ved hjælp af musehullerne? Nåh, men i hvert fald har jeg lavet de her døre  

Hvad synes i? Og hvis de skulle kunne sælge, ville 50 kroner så ikke være en fair pris? Jeg har nemlig set dukkehus dørene umalede til omkring 100 kroner, og så kommer forsendelse jo oven i. 

Det skal måske lige nævnes, at der til hver dør hører et lille skilt hvor på der står 'Nisse.'. Skiltet er lavet som en tilhørende løsdel, for at dække over et hul man kan vælge at bruge hvis man vil skrue døren fast. (ellers sættes den umiddelbart fast med midlertidige løsninger som dobbeltklæbende tape).

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2013

Loa

Ej de er da helt vildt søde

Anmeld

24. november 2013

mariamiss6

Loa skriver:

Ej de er da helt vildt søde

Mange tak skal du have

Jeg må indrømme, at jeg faktisk synes sådan en lille rund trædør med trækarm og "gyldent" dørhåndtag er lidt mere nisseagtig end de dukkehusdøre man ellers ser, og som jeg også først forsøgte at lave. 

En nisse er jo sådan en skovhåndværker-gør-det-selv-fyr.... Og med tanke på at de måske vandrer ved hjælp af musehuller, så giver det da mere mening med en lille rund dør, gør det ikke? 

Eller prøver jeg bare at overtale mig selv nu

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor folk finder de andre nissedøre, og til hvad pris. 

Anmeld

24. november 2013

Tvillingemor80

Jeg ville godt købe sådan en til 50 kr hvis du solgte; ) synes de mega søde!

Anmeld

24. november 2013

VIPpigen

Jeg syntes de er rigtig fine. Og er enig i at der er mere nisse over de døre end over dukkehusdørene. Jeg ville være klart tilhænger af dem du laver. Og vil med glæde give 50 kr for sådan en (75,- med Porto feks) 

Anmeld

24. november 2013

LilleSmølf

De er vildt kære, især fordi de er runde i det men altså, jeg ville ikke give 50 kr + forsendelse for noget jeg kunne lave så nemt selv.

Men er sikker på at hvis man ikke har tid/lyst/et kreativ gen, er det en helt fin pris (:

Anmeld

24. november 2013

mariamiss6

Tvillingemor90 skriver:

Jeg ville godt købe sådan en til 50 kr hvis du solgte; ) synes de mega søde!

Ih hvor er du sød. Jeg aner ikke engang hvad det ville koste at sende dem. På dels på grund af dørhåndtaget, og så det faktum at de ER lidt fleksible, ville jeg være nødt til at lægge dem i en boblekuvert, og så ved jeg ikke hvad porto vægten giver. 

Anmeld

24. november 2013

mariamiss6

VIPpigen skriver:

Jeg syntes de er rigtig fine. Og er enig i at der er mere nisse over de døre end over dukkehusdørene. Jeg ville være klart tilhænger af dem du laver. Og vil med glæde give 50 kr for sådan en (75,- med Porto feks) 

Jeg kopierer lige ovenstående svar fordi den gælder sandelig også for dig.  

Ih hvor er du sød. Jeg aner ikke engang hvad det ville koste at sende dem. På dels på grund af dørhåndtaget, og så det faktum at de ER lidt fleksible, ville jeg være nødt til at lægge dem i en boblekuvert, og så ved jeg ikke hvad porto vægten giver. 

Anmeld

24. november 2013

mariamiss6

LilleSmølf skriver:

De er vildt kære, især fordi de er runde i det men altså, jeg ville ikke give 50 kr + forsendelse for noget jeg kunne lave så nemt selv.

Men er sikker på at hvis man ikke har tid/lyst/et kreativ gen, er det en helt fin pris (:

Hvad tænker du er den rigtige pris for sådan en dør? 

Der er i alt knapt en pakke ler i alt til sådan en dør. Leret koster rundt regnet 20 kroner pr. pakke (kommer vidst an på hvor man handler). OG arbejdstiden pr. dør er vel omkring 1-1½ time.... Vel og mærke uden jeg har taget tid på det egentlig.

Men du har helt ret, det er nemt nok selv at lave en, især de runde er nemme nok, hvis man er vant til at være lidt kreahandy. 

Anmeld

24. november 2013

VIPpigen

mariamiss6 skriver:

Jeg kopierer lige ovenstående svar fordi den gælder sandelig også for dig.  

Jeg tænker Porto bliver max 21 kr. Jeg sender ofte tøj, og det er yderst sjældent Porto overstiger de 21 kr. Jeg ved dog ikke hvad de kuverter koster

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.