lineog4 skriver:
Jeg ville aldrig vælge scanningerne fra eller jo måske nakkefold men aldrig misdannelses for opdager de en fejl hvor man kan redde barnet hvis man er klar med operation med det samme ville jeg aldrig kunne tilgive mig selv jeg ikke turde se problemer i øjnene. Plus jeg har prøvet at komme hjem med et barn ingen troede var sygt og 4 dage efter var hun død - det chok, det at stå med et barn det holdet op med at trække vejret midt i lykkerusen fuldstændig uforberedt og lever med den uvished om hun kunne være reddet det ville jeg ikke ønske for min værste fjende.
ja det er er mareridt jeg ikke en gang tør tænke på at få at vide noget er galt med ens barn, men at miste sit barn der har kunne være reddet hvis man havde opdaget det i tide og man fravalgte scanningen det tror jeg næsten er umuligt at leve med.
Ja med din tragiske erfaring forstår jeg godt dit synspunkt.

Så meget og så langt tænkte jeg ikke for godt 12 år siden som 22-årig. Jeg vidste kun at hvis jeg fik af vide der var noget galt og jeg evt burde afbryde graviditeten ville jeg ikke havde kunnet foretage det valg. Altså følte jeg det bedste var at lade naturen gå sin gang for jeg evnede ikke at tage stilling til noget dengang andet end at håbe det bedste og jeg tænkte ikke på at man kunne hjælpe barnet med mere viden.
Men da nr. 2 var på vej stillede jeg slet ikke spørgsmålstegn ved det for nu var der også et barn i forvejen at tage hensyn til. Vi ønskede at være forberedt på hvad der kunne være at vide og som du siger kan man gribe ind og hjælpe barnet på bedste vis ligesom vi fik af vide ved barn nr 3, hvis det med blæren ikke var gået i orden af sig selv.
Så jo scanningerne har sin berettigelse hvis man ved hvad man skal stille op med den information man får men det må jeg indrømme jeg ikke kunne dengang og blev heller ikke så godt informeret om scanningernes formål som jeg har oplevet det med de to sidste. Men der er også 9 år mellem de to første børn. Så der er jo sket meget på området.
Men må lige spørge hvis jeg må? Blev du scannet i graviditeten eller hvad var der galt med jeres lille pige? Det er tragisk at det skal gå sådan, det findes der ingen ord for, og endnu værre hvis man tænker noget kunne være gjort. 
Anmeld