Hva koster jeres julemiddag ca?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2013

lille fnug

FrkZier skriver:

shit det var billigt..

sidste år var vi 9 voksne mennesker og vi spiste for omkring 1200kr alt inkl.

i år er det stille og roligt hos min mors kæreste hvor vi "bare" skal være; mig, Isaak, min kæreste, mor, mors kæreste og hans mor - glæder mig sindsygt meget til en rolig jule aften

økonomi har jeg ikke lige styr på i år da det  jo ikke er herhjemme

men da vi holdte det sidst der begyndte jeg laaang tid forinden med at handle, hvergang der var noget på tilbud vi skulle bruge købte jeg det

Øhhh kom hvis til at trykke på knappen "anmeld" da jeg sad og læste hvad du havde skrevet. Det var altså ikke med vilje

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2013

bøllen

StineW79 skriver:

Ved heller ik hvor meget vi plejer at bruge, men tænker at jeg går efter tilbud i år!! Vh stine

Vi skal være hjemme iår , og vil helt sikkert gøre det samme . Der er en del at spare . Både på mad , div tilbehør og sodavand mm .Og syntes faktisk det var rart at være i god tid . Så ingen unødvendig stress i dec . Plejer også at være færdig med gaverne inden 1 dec  

Anmeld

7. november 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Rikke S skriver:

Vi bliver 4-5 voksne og 2 børn, og jeg regner ikke med at bruge under 1000-1500kr, men vi laver også altid rigeligt, køber både anden og flæskestegen hos slagteren, laver selv rødkålen og julemedisteren og køber små økologiske pillekartofler til brunkartoflerne. Og ris a la manden laves på 3 l økosød og selvfølgelig med rigtig vanille 

Her r der også altid mere end rigeligt mad, og vi plejer at spise rester 2 dage efter! Har også planer om at lave rødkålen selv, da det smager meget bedre!! Vh stine

Anmeld

7. november 2013

StineW79

mogms skriver:

vi bliver 9

(evt 8, vi ved ikke helt hvor længe min mands mormor holder, eller om hun overhovedet vil være istand til at komme hun er 93 til den tid og har det ikke godt  - men hun har haft et godt liv og langt liv og det er kun det sidste år hun er gået kraftigt ned af bakke og det er værd at huske )

Men svigerfar kommer helt sikkert med kalkunen, han laver altid kalkun på grillen (han er opvokset med de kræ der og kan vist ikke leve uden)

så tror jeg min mor kan overtales til ris a la manden 

så vi står for flæskesteg sovs rødkål kartofler og tilbehør osv.

vi kører bare i rema1000 det bliver osse max 400 kr

Ummmmm fugl på grill er bare godt!! 

Rema har nemlig nogle gode tilbud! Vh stine

Anmeld

7. november 2013

StineW79

Frk. Himmelblå skriver:

Vi bliver 4 voksne og tre (små) børn.

Vi vil dog både have and og steg, - så er der også til frokoster i juleferien..

Vi køber en øko-steg for ca. 200+ kr i Irma, og så køber vi en øko-and for ca. 500+ kr hos slagteren. 

Og så vil jeg gætte på, vi skal have tilbehør for ca. 500

Og så er der desserten, - det er vel ca. 100 kr (Bare ris a la mande, og vi kan faktisk godt lide den okay billige kirsebærsauce)

Forret har vi aldrig brugt juleaften herhjemme, da vi simpelthen ikke an rumme al den mad!

Så jeg gætter på 1300 (plus vin, - men der har vi heldigvis en lækker samling i kælderen, så tror ikke, vi skal ud at investere i mere på denne side af nytår. Jeg gætter på, vi vælger noget kraftig, fransk rødvin), og så skal der også åbnes en flaske champagne..)

Nej forret er der slet ik plads til juleaften, når man ska ha alt det andet gode mad!!

Her har vi nemlig også masser af lækre vine, så det ska vi heller ik ud og købe. Vh stine

Anmeld

7. november 2013

StineW79

Pcokate skriver:

Med and, fælskesteg, 3 slags kartofler, forret, dessert, mandelgave, svesker og alt det der ellers hører til maden regner vi med at bruge omkring 2500,- 

vi bliver 1 barn og 8 voksne

3 slags kartofler? Hvad. Får i ud over alm og brune?? Bliver jo total nysgerrig!!

Og hvad får i til forret?? Vh stine

Anmeld

7. november 2013

StineW79

stjernehimmel skriver:

Jeg regner heller ikke med at komme over det beløb for selve middagen.... Her står den på and, steg og medisterpølse.... 

Det er i hvert fald vildt alt det der ka spares, ved at købe i god tid, ka jeg godt se. Normalt plejer jeg bare at gå i gang ca 1 uges tid før. Vh stine

Anmeld

7. november 2013

StineW79

LinLin skriver:

Pas - jeg plejer bare at dukke op med mandelgaven

Det er da også den mest spændene gave juleaften, da der jo ska kæmpes lidt i den!! Meget vigtig opgave!!

Her plejer min søster at stå for mandelgaven, og det er altid godt. Vh stine

Anmeld

7. november 2013

StineW79

jydeinden skriver:

nej vi skal være hjemme hos min familie, dvs mor, far, bror og farmor første juleaften sammen, så er vist på tide efter 4 år haha

Det bliver da så hyggeligt! Vh stine

Anmeld

7. november 2013

StineW79

bøllen skriver:

Vi skal være hjemme iår , og vil helt sikkert gøre det samme . Der er en del at spare . Både på mad , div tilbehør og sodavand mm .Og syntes faktisk det var rart at være i god tid . Så ingen unødvendig stress i dec . Plejer også at være færdig med gaverne inden 1 dec  

Årh  For at jeg også kommer i gang i god tid med gaverne i år. Syntes de plejer at gi mig grå hår!! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.