Hva koster jeres julemiddag ca?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.912 visninger
61 svar
27 synes godt om
6. november 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja hva kommer jeres julemiddag ca til at koste i år? Hvor mange bliver i, og hvad ska i have at spise??

Her bliver vi 7 voksende og 2 børn, og regner ik med at bruge over 400 kr på hele middagen!!

Vi ska både ha and, flæskesteg osv.

Og sidst men ik mindst, er i begyndt at handle indtil middagen?? Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2013

Happiness

Ja hva kommer jeres julemiddag ca til at koste i år? Hvor mange bliver i, og hvad ska i have at spise??

Her bliver vi 7 voksende og 2 børn, og regner ik med at bruge over 400 kr på hele middagen!!

Hvordan kan I gøre det så billigt?! Vi regner med at bruge omkring 1000kr, inkl vin. Og vi bliver 6 voksne og 1 barn.

Vi skal også have and, flæskesteg og hele svineriet Og bare en and og flæskestegen koster jo en god sjat!

Ud over de 1000kr regner vi også med at bruge 3-400kr til guf efter maden og til æbleskiver og hygge om eftermiddagen. Og så til sodavand/danskvand. 

Vi regner ihvertfald med at afsætte 1500kr til den dag. 

Det løber hurtigt op Vi brugte nogenlunde det samme sidste år. Og der havde mine forældre4 endda anden med...

Vi er ikke begyndt at handle ind. Det plejer at være en uge til et par dage inden... Men and og flæskesteg bliver bestilt inden

Anmeld

6. november 2013

twinny

StineW79 skriver:

Wow billigt.  Kom med gode råd. 

Vi bliver to voksne og to børn på 2. Vi regner med at bruge 600-800 kr på mad og drikke. Men skal kun have sodavand også deler vi en jule øl. 

Vi har ikke regnet guffe osv med. 

Anmeld

6. november 2013

Laulund87

Ja man kan jo spare mange penge ved at købe nogle ting nu som chips, rødkål osv

Vi skal ikke holde jul hjemme i år og vi har sagt at de bare skal sige hvad vi skal tage med, men tror ikke de hører på os så vi tager nok bare slik med

Anmeld

6. november 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Er begyndt at handle ind... Rema1000 har vildt billigt julemad i denne uge... Så det er handlet ind og sat tilside... Vi bruger mange penge i julen, men i år vil vi begrænse det og handle tilbud, som i denne uge... 

Vi bliver omkring 15 juleaften... så vi tager lidt med hver... ved ikke endnu hvad vi skal have med endnu...

Vi skal også holde jul selv med min far D.23... Der regner vi med 600-700kr for alt.... Håber jeg kan begrænse det ved at købe tilbud... Og ikke købe overflod...

Anmeld

6. november 2013

Team Putte

Er ikke begyndt at handle ind endnu

Vi har det altid sådan at vi deler ud hvad folk kommer med.. Nogle kommer med anden, nogle med flæskestegen, nogle med guf, nogle med sodavand osv. Vi bliver omkring 10 hvor 2 er små børn

Vi skal i år stå for ris a la manden og har derfor også kirsebærsauce og manden- og lysgave på vores liste Det bliver ca. 100 kr.

Jeg skal i øvrigt stege anden, men det er ikke mig der skal købe den

Anmeld

6. november 2013

FrkZier

StineW79 skriver:

shit det var billigt..

sidste år var vi 9 voksne mennesker og vi spiste for omkring 1200kr alt inkl.

i år er det stille og roligt hos min mors kæreste hvor vi "bare" skal være; mig, Isaak, min kæreste, mor, mors kæreste og hans mor - glæder mig sindsygt meget til en rolig jule aften

økonomi har jeg ikke lige styr på i år da det  jo ikke er herhjemme

men da vi holdte det sidst der begyndte jeg laaang tid forinden med at handle, hvergang der var noget på tilbud vi skulle bruge købte jeg det

Anmeld

6. november 2013

StineW79

Happiness skriver:

Hvordan kan I gøre det så billigt?! Vi regner med at bruge omkring 1000kr, inkl vin. Og vi bliver 6 voksne og 1 barn.

Vi skal også have and, flæskesteg og hele svineriet Og bare en and og flæskestegen koster jo en god sjat!

Ud over de 1000kr regner vi også med at bruge 3-400kr til guf efter maden og til æbleskiver og hygge om eftermiddagen. Og så til sodavand/danskvand. 

Vi regner ihvertfald med at afsætte 1500kr til den dag. 

Det løber hurtigt op Vi brugte nogenlunde det samme sidste år. Og der havde mine forældre4 endda anden med...

Vi er ikke begyndt at handle ind. Det plejer at være en uge til et par dage inden... Men and og flæskesteg bliver bestilt inden

Vores rema har rigtig gode tilbud lige for tiden, og der er vildt mange penge at spare! 

And 3000 g, 90kr.

Flæskesteg 2,5 kg 70 kr.

Kartofler på glas ( til brune kartofler) x4, 20 kr. 

2,5 kg kartofler 15 kr.

Grødris, 10 kr. 

Krisebærsovs 25 kr.

Jordbærsovs 20 kr

2 L fløde 30 kr.

Svesker 10 kr.

Mandler 55 kr .

Taffel og menu chips 30 kr.

Waldorfsalat 50 kr. 

Rødkål 15 kr. 

Mad = 400 kr. 

Æbler og ribs har vi fra haven = 0 kr

Vin har vi, da vi tit lige får en flaske i værtindegave, så det tæller ik med i bugettet. 

Sodanvand og øl har jeg købt i Tyskland. Og der bliver ik drukket det vilde, så ska man se på hva der i kr bliver drukket for der er det nok ca 50kr.

Tænker at går man på jagt efter de gode tilbud nu, er der mange penge at spare!! Vh stine

Anmeld

6. november 2013

serinasmor

StineW79 skriver:

Aner ikke hvad det kommer til at koste (det havde jeg slet ikke tænkt over )

Vi bliver 8 - spiser nok for 10

Kigger lige med

Anmeld

6. november 2013

StineW79

twinny skriver:

Wow billigt.  Kom med gode råd. 

Vi bliver to voksne og to børn på 2. Vi regner med at bruge 600-800 kr på mad og drikke. Men skal kun have sodavand også deler vi en jule øl. 

Vi har ikke regnet guffe osv med. 

Se udregning i mit svar til happines.

Her er guf heller ik med, da vi ik er de store guf spiser normalt. 

Kærsten plejer at få 1 kg marcipan af sin mor, og det bliver der lavet guf af, også ska thea nok også ha lidt extra! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.