Hva koster jeres julemiddag ca?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Happiness skriver:

Ja okay. Der er en del at spare. Men ville nok ikke vælge at spare så meget på kødet.

Vi køber and og steg hos en slagter. Der har vi fået flere gange før, og har altid været tilfredse. Hvorimod vi tit har fået noget kedeligt smagsløst i fx føtex. 

Men jeg har så ikke prøvet kødet i rema Så skal ikke kunne sige, om det ikke er udemærket

Her plejer jeg at købe en Oscar and i Føtex, og den plejer at blive god! Svigermor plejer bare at købe en tilfældig and, og den plejer altid at blive perfekt. 

Tænker at jeg ska ha lavet en prøve and, her en af dagene, for at tjekke dem, inden den ska serveres juleaften! 

Flæskestegen, syntes jeg ik der er forskel på om den kommer fra det ene eller det andet sted, og syntes kødet i vores rema altid er helt i top. ( og ja det er meget bedre end feks kødet i min mors rema ) 

Ved faktisk ik om der er forskel på feks grødris til 10 kr, og grødris til 30kr?? Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2013

bøllen

StineW79 skriver:

Ja hva kommer jeres julemiddag ca til at koste i år? Hvor mange bliver i, og hvad ska i have at spise??

Her bliver vi 7 voksende og 2 børn, og regner ik med at bruge over 400 kr på hele middagen!!

Vi ska både ha and, flæskesteg osv.

Og sidst men ik mindst, er i begyndt at handle indtil middagen?? Vh stine

Jeg ved ikke hvor meget vi bruger på julemaden .

sidste år var vi ikke hjemme . Men sidst vi var hjemme handlede jeg ind løbende optil jul . Mange steder kører jo tilbud i tiden fra nu til jul . 

Anmeld

7. november 2013

bøllen

Laulund87 skriver:

Ja man kan jo spare mange penge ved at købe nogle ting nu som chips, rødkål osv

Vi skal ikke holde jul hjemme i år og vi har sagt at de bare skal sige hvad vi skal tage med, men tror ikke de hører på os så vi tager nok bare slik med

Lige præsic - sidst vi holdte jul hjemme , købte jeg ind løbende når der var bud . De fleste ting kan jo holde sig ..

tror godt man kan spare lidt på den måde

Anmeld

7. november 2013

Carina:-)

Det kan vi slet ikke gøre det for-Men vi handler også økologisk da vi synes det smager bedre så bare de 4 ænder vi skal have og flæskesteg er omkring de 1000 hvis det kan gøre det....Og så kommer alt det andet .

Men her har jeg en opsparing til jul og ferie -så vi tænker ikke over de ekstra penge

Anmeld

7. november 2013

jydeinden

da ingen af os holder jul her i huset i år, så bliver det ret billigt hehe

men ved faktisk ikke hvad vi kom af med sidste år, for vi købte en STOR flæskesteg, og svigerne havde andebryst med

Anmeld

7. november 2013

Vik

Vi handler mest øko og jeg er gået i gang. Indtil videre har vi and, chips, rødkål, grødris, mandler i hus og brugt 300 kr så regner at i alt bliver det omkring 700-1000 for hele julen ( vi bidrager også til frokost)

Anmeld

7. november 2013

Rikke S

Vi bliver 4-5 voksne og 2 børn, og jeg regner ikke med at bruge under 1000-1500kr, men vi laver også altid rigeligt, køber både anden og flæskestegen hos slagteren, laver selv rødkålen og julemedisteren og køber små økologiske pillekartofler til brunkartoflerne. Og ris a la manden laves på 3 l økosød og selvfølgelig med rigtig vanille 

Anmeld

7. november 2013

Laulund87

bøllen skriver:

Lige præsic - sidst vi holdte jul hjemme , købte jeg ind løbende når der var bud . De fleste ting kan jo holde sig ..

tror godt man kan spare lidt på den måde

Man kan spare meget

Anmeld

7. november 2013

mogms

Ja hva kommer jeres julemiddag ca til at koste i år? Hvor mange bliver i, og hvad ska i have at spise??

Her bliver vi 7 voksende og 2 børn, og regner ik med at bruge over 400 kr på hele middagen!!

vi bliver 9

(evt 8, vi ved ikke helt hvor længe min mands mormor holder, eller om hun overhovedet vil være istand til at komme hun er 93 til den tid og har det ikke godt  - men hun har haft et godt liv og langt liv og det er kun det sidste år hun er gået kraftigt ned af bakke og det er værd at huske )

Men svigerfar kommer helt sikkert med kalkunen, han laver altid kalkun på grillen (han er opvokset med de kræ der og kan vist ikke leve uden)

så tror jeg min mor kan overtales til ris a la manden 

så vi står for flæskesteg sovs rødkål kartofler og tilbehør osv.

vi kører bare i rema1000 det bliver osse max 400 kr

Anmeld

7. november 2013

Frk. Himmelblå

StineW79 skriver:

Vi bliver 4 voksne og tre (små) børn.

Vi vil dog både have and og steg, - så er der også til frokoster i juleferien..

Vi køber en øko-steg for ca. 200+ kr i Irma, og så køber vi en øko-and for ca. 500+ kr hos slagteren. 

Og så vil jeg gætte på, vi skal have tilbehør for ca. 500

Og så er der desserten, - det er vel ca. 100 kr (Bare ris a la mande, og vi kan faktisk godt lide den okay billige kirsebærsauce)

Forret har vi aldrig brugt juleaften herhjemme, da vi simpelthen ikke an rumme al den mad!

Så jeg gætter på 1300 (plus vin, - men der har vi heldigvis en lækker samling i kælderen, så tror ikke, vi skal ud at investere i mere på denne side af nytår. Jeg gætter på, vi vælger noget kraftig, fransk rødvin), og så skal der også åbnes en flaske champagne..)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.