Jeg kan absolut godt forstå det du siger, Rosa. Og mener også som hovedregel, at det er bedst at komme ud af sin depression før man får børn, og det kommer man kun ved at fortsætte på medicinen indtil man er "rask".
MEN, har man en depression er det, i hvert fald ved de værre depressioner, fordi hjernen ikke producerer de signalstoffer der kan give os glæde, opstemthed osv., og det medicinen gør er så at få gang i produceringen af disse signalstoffer, men det er en meget langvarig proces, og det er faktisk ikke alle, som nogensinde bliver i stand til selv at producere disse signalstoffer igen, nogle er nødt til at være på medicinen resten af deres liv, ikke fordi de HAR en depression, for de kan godt være raske (eller så raske som de nogensinde bliver), men hvis de ikke får medicinen, så ryger de lynhurtigt i en depression igen, fordi kroppen straks mærker at den mærker de signalstoffer igen.
Og til dig anonyme, så ved jeg ikke om du ved det. Men der er et par ting du selv kan gøre for at hjælpe produceringen af disse signalstoffer. Den ene er motion, motionering kan nemlig hjælpe til det, specielt udendørs motion - fx en gåtur i en skov eller noget. Og en anden ting der er super er havearbejde, ikke hækkeklipning og alle disse ting, men at sidde og rodde i JORD med dine bare hænder. Der er nemlig nogle bakterier (mener det er bakterier i hvert fald!) i jorden, som går ind og går ind og højner produceringen af de manglende signalstoffer. Så hvis du ikke har en urte/køkkenhave ville det absolut være en idé for dig. Og bor du i lejlighed så overvej en kolonihave.
Og hvis jeg var dig, så ville jeg starte på medicinen med det samme igen og holde dig fra bare pludseligt at stoppe, det skal komme som en langsom nedtrapning - og helst i samråd med din psykiater - og KUN når du er klar til det. Derefter ville jeg gå til min læge for at høre, om lige netop sertralin er farligt for barnet at tage, hvis du skulle blive gravid, og er det det, så snak med din psykiater om at komme over på et andet præparat - der findes jo flere hundrede slags. OG så ville jeg kigge dybt ind i mig selv for at mærke efter om jeg fungerer helt normalt, når jeg er på medicinen, for gør jeg det, så ville jeg også kunne klare at få et barn, men går jeg og er meget ked af det og mangler livsmod, når jeg er på medicinen, så ville jeg arbejde med mig selv og gøre alt jeg kunne for at få det bedre, for, når det så lykkes, at gå igang med projekt baby. Jeg ville ikke ønske at sætte et barn i verden, hvis jeg ikke selv er 100% ved mod og har det godt med mig selv, så ville jeg vente, så jeg kunne give mit barn den bedst mulige start på livet, og den bedste forudsætning for en god barndom = gode forældre, som er glade for sig selv og glade for hinanden, for den glæde fører de nemlig videre til barnet

Rigtig meget held og lykke.
KH Thilde