Til jer med bagudvendte autostole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2013

Lykke:)

FruJacobsen skriver:

Okay, er det en 9-18kg stol I har? Det er nemlig sådan to, vi skal have plads til....synes virkelig, at det er en jungle!

Nej det er en af de helt små. 0-9? Hedder de det? men har tilfældigvis haft min lille kusine med i bilen og hendes autostol er en 9-18, og den kunne også sagtens være der. Også bag min kæreste. Han er omkring en 190 cm høj

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2013

SjeBets

Vi har en Opel Zafira med 7 sæder. Til daglig har vi ikke de bagerst sæder i brug og det første bagsæde kan indstilles. Og alle pladser har 3 punkt seler. Der er super meget bagagerums plads selv om bagsædet er kørt tilbage. Og den er forholdsvis billig i reservedele. Jeg er super glad for min Zafira

Anmeld

16. november 2013

FruJacobsen

Lykke:) skriver:

Nej det er en af de helt små. 0-9? Hedder de det? men har tilfældigvis haft min lille kusine med i bilen og hendes autostol er en 9-18, og den kunne også sagtens være der. Også bag min kæreste. Han er omkring en 190 cm høj

Ja, eller 0-13kg tror jeg stolene nummeret større fylder nemlig en del, når de skal være bagudvendte, er derfor vi har problemer med at finde en bil, der kan rumme det hele

Anmeld

16. november 2013

Lykke:)

FruJacobsen skriver:

Ja, eller 0-13kg tror jeg stolene nummeret større fylder nemlig en del, når de skal være bagudvendte, er derfor vi har problemer med at finde en bil, der kan rumme det hele

Ja det kan jeg godt se. Men som sagt har min kusines bagudvendte også stået i vores bil en enkelt gang. Og der var plads til den

Anmeld

17. november 2013

Lenats31

FruJacobsen skriver:

Vi har en ford fusion - det er en høj bil og jeg tror, at hvis man vil have plads til 2 bagudvendte stole skal man have fat i en lavere bil. Vi er høje begge to, så der skal være god plads både på forsæderne og bagsæderne, så de to stole kan være der...

Højden af bilen har ikke noget med det at gøre. Sådan en autostol fylder ikke  højden. Det er pladsbehovet mod fronten af bilen der skal regnes på. Pladsbehovet for dem er meget forskelligt.

Anmeld

17. november 2013

Lenats31

Fiat Dublo er en stor bil udenpå, men selve passagerdelen af kabinen er det ikke. 

Ford Mondeo

Ford S-Max

Når nu du allerede har en Ford. De er faktisk bedre på det punkt.

Og set ud fra hvis det SKAL være en Besafe

Anmeld

17. november 2013

Lenats31

Opel Zafira som også nævnes er også en mulighed

Skoda Superb

Audi A6

Peugeot laver en del biler med god plads også

eksempelvis

Husk også, at der jo er andre muligheder end lige feks Besafe og Cybex Sirona. 

Anmeld

17. november 2013

Lenats31

FruJacobsen skriver:

Hvis du er åben for andre modeller end Besafe, så er der faktisk nogle der dur. Der findes nogle ret kompakte bagudvendte modeller.

Eksempelvis:

Klippan triofix

Fair G 0/1

Nu er det heller ikke sådan at Besafe fylder meget i alle biler uanset størrelse. 

Anmeld

17. november 2013

Fam. Madsen

FruJacobsen skriver:

Det lyder godt er det så med to bagudvendte stole (9-18kg)...?

der har været en bagud vendt og en alm. 9-18 kg 

nu er der en 9-18 kg og en selepude med ryglæn på. også har vi en selepude med ryglæn mere her i sidst weekend og der var ok plads   

Anmeld

17. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
FruJacobsen skriver:

Hej de damer, skrev godt nok også om dette emne for noget tid siden, men fik desværre ingen svar håber, at der denne gang er nogen, der har erfaring! Det drejer sig om, at vi meget snart skal have to bagudvendte autostole i vores bil - men der er ikke plads, da førersædet og passagersædet ganske enkelt bliver umulige at bruge! Derfor leder vi efter ny bil, men jeg aner ikke, hvilken bil der vil kunne rumme to bagudvendte autostole samt to voksne på forsæderne! Hvad har I andre gjort og hvilken bil har I?

Der er en bruger herinde som hedder autostol.dk. Prøv at skrive en pb til brugeren. Håber det lykkes at få et svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.