Hjælp - hvordan får vi hende vendt af med sutten? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2013

tweety2060

MilleRasmussen skriver:

ggtgtpgtpjMan kan få en bog der hjælper med og slippe sutten.

Kan du huske hvad bogen hedder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2013

Leneur

Jeg gik igang med at snakke med min datter om at sutterne skulle sendes til julemanden, så han kunne give dem til de små babyer, der havde mere brug for dem end hende omkring 14 dage før, så hun var klar over det længe. Sagde til hende at når vi havde sendt dem, så havde han nok stillet en stor ting nede i kælderen (løbecykel) Jeg havde planlagt det sådan at det blev i påsken sidste år, så vi havde næsten en uges fri, hvis nu det blev en hård omgang, for hun var MEGET GLAD for den. Dagen oprandt og jeg gjorde et stort nummer ud af at hun var med i processecyklenå vi bandt alle sutterne på en snor og skrev et brev til julemanden, som hun glad og stolt selv bar op til og puttede i postkassen. Sagde til hende om ikke vi skulle hjem og se om julemanden havde været med en gave og det havde han jo...
Hun spurgte så efter sutten i løbet af dagen men accepterede at babyerne havde fået dem. Det blev aften og det gik egentlig smertefrit med at få hende til at sove. Første nat vågnede hun 3 gange og var ked, den næste 1 gang og så sov hun igennem men det var hårdt kun at kunne holde hende tæt og trøste til hun faldt i søvn igen men holdte fast, for ALLE sutterne var jo væk og kunne jo ikke give hende en, hvor end jeg gerne ville. Der blev snakket meget om sutterne i lang tid derefter men hun vidste nu godt når det kom til stykket hvorfor hun kørte rundt på cyklen og den ville hun alligevel ikke af med..

Anmeld

4. november 2013

MilleRasmussen

http://www.stopsy.dk herinde kan du finde den

Anmeld

4. november 2013

MilleRasmussen

4. november 2013

Nessie

Jeg ville vente, og prøve at tage den væk i små doser.

Vi har også en meget sutteafhængig dreng, han er også lidt sensitiv og kører meget i rutiner.

Han får sutten når han skal sove, og når jeg går i seng, går jeg ind og tager den og lægger på natbordet.
På den måde prøver vi stille og roligt at vænne ham af med den. Kolde tyrkere virker heller ikke her, det giver simpelthen for meget uro i hans hoved

Anmeld

4. november 2013

optimistmor

Mette. skriver:

Jeg har virkelig brug for hjælp til hvordan vi får vores datter til at slippe sutten.

Hun er 3 1/2 år, så tiden er virkelig inde til at hun ikke længere skal bruge den. Problemet er hun er MEGET afhængelig af den. Hun er sensitiv og har svært ved tingene ikke kører i hendes faste rutiner. Vi har forsøgt at gøre en bamse til hendes trøst, men det duer ikke. Hun nuldre sutten i hånden når hun skal sove, hvilket giver hende ro.

Hun kom selv og sagde i lørdags, at nu ville hun gerne aflevere sutten. Søndag tog vi afsted og afleverede den. Om eftermiddagen blev hun ked og vi forsøgte at finde på ting hun rigtig godt kan lide. Det gik nogenlunde. Om aftenen bøvlede hun rundt over 1 time, selvom jeg lå ved hende. Hun faldt til sidst i søvn - uden sutten - på min arm og helt ulykkelig.

Hun vågnede efter 3 timer, det lykkedes at trøste hende nogenlunde, men allerede efter 1/2 time vågnede hun igen, fuldstændig ulykkeligt. Hun græd og græd og intet kunne trøste. Efter meget lang tid, måtte vi opgive og give hende en sut. Hun sov med det samme den var ved hende igen. Her til morgen blev den så lagt i skabet som altid, men fra hun kom hjem fra børnehave og til sengetid har hun pyldret og sagt "må jeg få min sut" mindst 100 gange - sådan er hun hver dag, selvom vi længe har haft gemt sutten væk om dagen, så den kun har været i brug til natten.

Jeg er godt klar over det ikke var særlig smart at tage sutten for så at give den igen, men det gjorde vi nu engang. Men hvordan kommer vi videre herfra? hvad havde i gjort? Jeg synes det virker helt uoverskueligt hun skal være så dybt ulykkelig. 

Håber der sidder nogen med råd og erfaringer til at smide sutten, når barnet er meget afhængelig af den.

som du selv skriver er pigen sensitiv og så skal der måske ikke meget til at vælte hendes hverdag. prøv evt at finde ud af hvad der får hendes følelser i ubalance først? og så længe hun kun nulrer den i hånden? kan jeg ikke se det helt slemme ved det... men dreng smed sutten da han var ca 2 1/2 år, men pga forandringer i vores hverdag måtte jeg ogsågå skridtet tilbage (han er også sensitiv) men nu er vi snrt tilbage til de trygge rammer igen og herfra regner jeg med at snart sætte sutten ud af kurs igen.

er hun utryg i børnehaven? 

og her skal der ikke lyttes til pædagogerne men barnet...

og hvad med at komme i faste rutiner igen?som du skriver kører det ikke i faste rutiner.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.