Stjålet navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2013

lineog4

Anonym skriver:

Ja, jeg synes et eller andet sted, at det ville have været mere ok, hvis det var er ønskebarn, for så forestiller jeg mig, at de havde valgt navnet fordi de havde gået og talt om, at det var det perfekte navn det deres kommende barn (ligesom vi gjorde det allerede inden jeg blec gravid) og de haved måske endda spurgt os, om vi ville synes det var okay at de brugte det, da de synes det var et rigtig godt navn.

nu ved jeg, at det er er navn der er valgt, fordi de pludselig SKULLE bruge et navn.. Lidt som en nødløsning, når de nu skulle bruge et navn, så var det nemmest at tage et der allerede var "fundet på" (ja, je ved godt det ikke er MIT navn og at jeg ikke har eneret osv) - Meget svært at forklare, så det ikke lyder som om jeg bare tænker det værste om dem (for det gør jeg selvfølgelig ikke, kan jo stadig godt lide dem selvom jeg lige pt er temmelig irriteret over situationen)

Først, jeg synes da du skal være åben og sige det til dem, men også acceptere det og ikke læse mere end i det end at de har hørt navnet da I nævnte det, blev inspirerede og I fik jo en dreng.

Må også lige sige at hovsa navne også er gode navne og man et helt vild med dem. Ikke alle har navne fastlagt før graviditet eller for den sags skyld før fødsel. Og ikke alle holder fast i de planlagte navne. 

vi har faktisk kun haft navnet parat en gang ud af de 4, men det gør ikke vi er mindre glade for, eller ikke synes det er de perfekte navne vi har valgt. Min ene datters navn foreslog jeg knap en uge før fødsel der havde vk ellers været faste på to andre - men det er det smukkeste og mest rigtige navn selvom vi kun havde tænkt på det kort. Den mindste dreng fik først et navn efter et par måneder for vi kunne ikke bestemme os - men hans navn er da stadig det helt rigtige.... Det eneste tidspunkt i mit univers man vælger et navn som nødløsning er ved nøddåb - når barnet ikke en gang er født kan man i min optik ikke kalde det en nødløsning og hvem ved måske kommer der slet ikke en Flora ud For måske ligner hun en ....?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

I min famile har vi flere med de samme navne, og syntes endelig ik at det er spor besværligt. 

Syntes at hvis i engang i fremtiden sku være så heldige også at få en pige, bare ska kalde hende det samme navn som mormoren. Og hvis andre mener at det er mærkeligt, så er det jo bare deres problem. 

Og forresten, rigtig fint navn! Vh stine

Anmeld

18. oktober 2013

CroQuis

Jeg kan sagtens følge dine tanker..

Jeg er selv en person der holder kortene tæt på kroppen, og derfor fortæller jeg heller ikke nogle om de navne vi har på listen, før navnet til baby blev valgt... Også gemmer vi "det modsatte køns navn" til en anden gang... Men vil ikke sige det højt  For vil blive utroligt irriteret på den person, som valgte "mit navn" i stedet for deres eget.. Og ja nu har jeg læst at de fleste der har svaret i tråden, er af en lidt anden mening.. Men ville altså stadig blive irriteret, især på mig selv, over at jeg har fortalt navnet videre 

Men for 10 år siden, havde jeg 100% en idé om pigenavnet til den pige, jeg forhåbentlig fik en dag.

Jeg har altid elsket navnet Rosa, men det viste sig så, at min kusine også valgte det navn til en af hendes døtre en dag.. Jeg blev hammer sur/skuffet/irriteret på min kusine, til trods for at hun ikke var bekendt med at det var "mit navn".. Sagde dog aldrig noget til hende, da jeg kun var 14-15 år dengang... Men nu her, da vi venter vores 1. barn, synes jeg faktisk ikke Rosa er så tiltalende mere, og har mange andre pigenavne i tankerne, til hvis vi får en pige 

Anmeld

18. oktober 2013

BabyMus

Flora er smukt.  Jeg havde også valgt at bruge det alligevel.

Anmeld

19. oktober 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Ja og de var så heldige at de fik en pige først de har jo lige meget ret til at opkalde deres barn efter deres mormor. skulle de vente og se hvad I fik næste gang og navnet måske slet ikke endte med at gå i arv?

Han har vel bare haft svært ved at indstille sig på at han skal være far. Glæd dig over at han har fundet glæden og er begyndt at være i babytanker osv. Og så er han vel blevet glad for navnet undervejs.

Så der er vel ikke så meget at undre sig over. Jeg tvivler meget stærkt på at nogen ville kalde deres barn et navn de direkte synes er grimt

Ja det har de, men synes stadig det er uretfærdigt, og er skuffet, når de nu vidste hvordan det hang sammen med lige det navn. (Og mener i hvert fald, at man som minimum burde have spurgt os hvad vi synes om at de havde i tankerne at kalde hende det) 

Er ret sikker på, at langt de fleste ville have det ligesom jeg lige når de fandt ud af at "deres" navn var "blevet taget" af nogen tætte - familie eller venner, der kendte til ens ønske om at ville bruge lige det navn hvis det engang blev aktuelt. - du skal ikke bilde mig ind, at man ikke ville blive skuffet over det, i hvert fald til at begynde med.

jeg er da sikker på, at jeg med tiden lærer at acceptere, at sådan blev det, og det kan jeg ikke ændre på.. Det bliver jeg jo nødt til, for har jo ikke tænkt mig at droppe familien pga. t navn. Og det kan da også være at jeg, når den lille pige engang kommer til verden, mener at det da selvfølgelig var det helt rigtige navn til hende osv. 

men det ændrer ikke ved hvordan jeg føler det lige nu, og på det fatum, at jeg altså er skuffet over det lige nu, hvor jeg LIGE hat fundet ud af, at det altså bliver "mit" navn til en pige i familien, der ikke er min pige. 

Anmeld

19. oktober 2013

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

I min famile har vi flere med de samme navne, og syntes endelig ik at det er spor besværligt. 

Syntes at hvis i engang i fremtiden sku være så heldige også at få en pige, bare ska kalde hende det samme navn som mormoren. Og hvis andre mener at det er mærkeligt, så er det jo bare deres problem. 

Og forresten, rigtig fint navn! Vh stine

ja, det er jeg også nået frem til må blive løsningen, selvom jeg pt ikke er så glad for det, men det bliver jeg nok engang, hvis det bliver aktuelt..  

Anmeld

19. oktober 2013

Benjamins'mor

Jeg kan godt lidt forstå dig, og så alligevel ikke.
Du fik en dreng, så kan du jo ikke reservere et navn. Det er endda også hans mormor, så han har vel ligeså meget ret til at videreføre navnet?
Men kan udemærket forstå du er lidt irriteret over det. Men får du engang en pige, er det jo ikke engang sikkert du til den tid er så vild med navnet alligevel. Og hvis, så skal du jo bare bruge det alligevel.
Jeg selv var i rigtigt langtid helt vild med navnet Isabella og var helt sikker på at hvis jeg fik en pige skulle hun hedde det, nu har jeg lige fået en pige, og hun skal ikke hedde Isabella - for synes ikke navnet lige er min smag længere.

Anmeld

19. oktober 2013

KTP86

Hvor er det synd for jer TS!  

Anmeld

19. oktober 2013

Mini us

Anonym skriver:

Jeg krydser fingre for at det bliver en pige så  

og så må vi to lære IKKE at "dele ud" af navne til en anden gang - jeg skal i hvert fald aldrig mere fortælle mine ønskenavne til nogen! 

forleden dag spurgte han faktisk om jeg ikke havde en idé til et drengenavn, da de ikke kunne finde på nogen de begge kunne lide - meeen, der var jeg sjovt nok blevet klogere, og lagde ikke skjul på, at jeg ikke havde tænkt mig at nævne nogen navne for ham, for så tog han det jo bare!  

Hehe ej ok.. vi har stjålet dit ene navn. Har du en ide til..underligt :/

Anmeld

19. oktober 2013

Lunae

Anonym skriver:

jeg bliver lige nødt til at høre jeres mening om dette:

min kæreste og jeg har en dejlig lille dreng, som da jeg var gravid og skulle finde navne, valgte både et pige- og et drengenavn, så vi var klar uanset hvad det blev. 

Pigenavnet blev det samme som min kærestes mormor hedder, hvilket især jeg synes var et rigtig sødt navn. 

Det blev jo som sagt en dreng, mrn inden vi vidste det, havde vi allerede fortalt familien om vores ideer til navne (og mormoren var selvfølgelig glad pg stolt)

nu er min kærestes bror og hans kæreste så blevet gravide (en ups'er, son især han ikke var specielt glad for til at starte med/stadig ikke helt tilfreds)

men han kommer så en dag og siger glad, at hvis de får en pige, så skal hun hedde .... vores pigenavn, som jeg er rigtig glad for, og som han godt var klar over jo.. 

Det synes jeg selvfølgelig ikke om, og sagde derfor som det var, at jeg da så håbede det blev en dreng, så de ikke tog "mit" navn.

de har nu i dag været til kønsscanning,og det bliver ..... En pige...

er temmelig sur over det, så kan ikke engang glæde mig på deres vegne.. -

- hvad gør man?? 

(Undskyld det blev meget langt) 

Jeg kan sagtens forstå din frustration, men altså - det må være først til mølle! Der er jo ingen garanti for at du overhovedet får en pige og så har de taget hensyn til dig! Op på hesten igen og find jer et nyt navn, hvis du skal have en pige en gang!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.