Stjålet navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2013

MariaKyedDK

Anonym skriver:

jeg bliver lige nødt til at høre jeres mening om dette:

min kæreste og jeg har en dejlig lille dreng, som da jeg var gravid og skulle finde navne, valgte både et pige- og et drengenavn, så vi var klar uanset hvad det blev. 

Pigenavnet blev det samme som min kærestes mormor hedder, hvilket især jeg synes var et rigtig sødt navn. 

Det blev jo som sagt en dreng, mrn inden vi vidste det, havde vi allerede fortalt familien om vores ideer til navne (og mormoren var selvfølgelig glad pg stolt)

nu er min kærestes bror og hans kæreste så blevet gravide (en ups'er, son især han ikke var specielt glad for til at starte med/stadig ikke helt tilfreds)

men han kommer så en dag og siger glad, at hvis de får en pige, så skal hun hedde .... vores pigenavn, som jeg er rigtig glad for, og som han godt var klar over jo.. 

Det synes jeg selvfølgelig ikke om, og sagde derfor som det var, at jeg da så håbede det blev en dreng, så de ikke tog "mit" navn.

de har nu i dag været til kønsscanning,og det bliver ..... En pige...

er temmelig sur over det, så kan ikke engang glæde mig på deres vegne.. -

- hvad gør man?? 

(Undskyld det blev meget langt) 

Hej  

Nu har jeg lige siddet og læst tråden igennem, og der er virkelig noget jeg ikke forstår. de fleste skriver at i nok må affinde jer med det, og lære at leve med det. 

men så er det jeg tænker: at havde det været MIG, og jeg var så glad for det navn ( som du/i er) - så vil jeg da lige meget hvad, kalde mit barn det alligevel... hvorfor kan fætre og kusiner ikke have de samme navne? det er DIT barn , så derfor og DIG som bestemmer hva dit barn skal hedde... 

Min datter skal døbes Karoline ( fordi min mand og jeg ELSKER navnet Karoline) og min Kusine hedder også Caroline, men jeg elsker navnet så  meget, at jeg vil kalde hende det lige meget hvem fra den tætteste familie der hed det... 

Nu hedder jeg selv Maria, og uden at lyde '' selvglad'' så kan jeg rigtig godt lide navnet , og vil ha kaldet vores lille pige Maria , MEN det er det eneste jeg ikke synes man kan - at give sit barn sit eget navn... må man egentlig det ? hehe... 

nå nu kom jeg i hvert fald lige ud med min menning og håber da at selvom kusinen har fået dit ynglingsnavn, at du også vil give din datter navnet alligevel( hvis du får en datter )  

GOD FREDAG AFTEN 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Nu er det jo hans mormor og ikke din. Jeg synes ikke du kan tillade dig at være sur for han har vel også ret til at opkalde sine børn efter sine bedsteforældre....uanset om graviditeten var ønsket. De vil jo elske deres barn lige så højt som I elsker jeres.

Anmeld

18. oktober 2013

Anonym skriver:

Ja, de synes det er et fint navn, fordi de er blevet gjort opmærksom på det, det er det jeg synes er så tarveligt - hvis nu hans realtion i sin tid havde været "Eej ja, det er da også et virkelig godt navn, det har jeg også altid tænkt ville være en ide når jeg får børn" -agtigt.. Men det var det bare slet ikke..

og nej, der er desværre ikke rigtig andre familienavne der kan brugeS, hvilket gør det endnu mere irriterende

Da min kæreste foreslog navnet som vores dreng hedder idag kunne jeg ikke lide det....overhovedet. Men så gik jeg og sagde det lidt for mig selv og forestillede mig kalde på ham og blev pludselig vild med navnet.

Anmeld

18. oktober 2013

Anonym trådstarter

MariaKyedDK skriver:

Hej  

Nu har jeg lige siddet og læst tråden igennem, og der er virkelig noget jeg ikke forstår. de fleste skriver at i nok må affinde jer med det, og lære at leve med det. 

men så er det jeg tænker: at havde det været MIG, og jeg var så glad for det navn ( som du/i er) - så vil jeg da lige meget hvad, kalde mit barn det alligevel... hvorfor kan fætre og kusiner ikke have de samme navne? det er DIT barn , så derfor og DIG som bestemmer hva dit barn skal hedde... 

Min datter skal døbes Karoline ( fordi min mand og jeg ELSKER navnet Karoline) og min Kusine hedder også Caroline, men jeg elsker navnet så  meget, at jeg vil kalde hende det lige meget hvem fra den tætteste familie der hed det... 

Nu hedder jeg selv Maria, og uden at lyde '' selvglad'' så kan jeg rigtig godt lide navnet , og vil ha kaldet vores lille pige Maria , MEN det er det eneste jeg ikke synes man kan - at give sit barn sit eget navn... må man egentlig det ? hehe... 

nå nu kom jeg i hvert fald lige ud med min menning og håber da at selvom kusinen har fået dit ynglingsnavn, at du også vil give din datter navnet alligevel( hvis du får en datter )  

GOD FREDAG AFTEN 

Ja, jeg er faktisk selv nået frem til, at jeg hvis jeg stadig hvis jeg en dag får en pige har det som jeg har det nu med det navn, og ikke har fundet et jeg synes er lige så godt, så vil jeg kalde hende det samme..

men "problemet" er lidt, at i min kærestes familie (de er ikke danske) der hedder "alle" drenge nærmest de samme navne, som i der er nogle navne der går igen, som mange i famlien hedder, inkl. Mi. Kærestes navn. Og det er simpelthen så besværligt når alle hedder det samme..

alle får så tilnavne som "store-Morten" eller "Morten med de store hænder"-agtigt, og har hele tiden sagt at vores børn IKKE skulle hedde det samme som de andre.. MEN, det kan jo så være, at det alligevel bliver sådan..

Anmeld

18. oktober 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

En ting, jeg ikke forstår, er relevansen i at oplyse, at barnet ikke var planlagt og ikke særligt ønsket af sin far. Ville det være mere ok, hvis der var tale om et ønskebarn? 

Uanset hvad - hvis I ender med en børneflok på tre-fire drenge, er det jo kun et held, at oldemors fine navn alligevel er gået i arv. Jeg ville absolut bide ærgrelsen i mig og se frem til at møde den lille pige med det fine navn. 

Anmeld

18. oktober 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Nu er det jo hans mormor og ikke din. Jeg synes ikke du kan tillade dig at være sur for han har vel også ret til at opkalde sine børn efter sine bedsteforældre....uanset om graviditeten var ønsket. De vil jo elske deres barn lige så højt som I elsker jeres.

Ja, men det er jo også min kærestes mormor, så på det punkt er begge "familier" vist lige.. 

Og ja, jeg er da udemærket klar over, at de vil elske barnet lige meget om det var planlagt eller ej. Selvfølgelig vil de da det, og det vil vi i resten af familien da også.. 

Men det undrer mig bare, at når han nu ikke ligefrem har været begejstret for at skulle have barnet indtil nu, kan være SÅ begejstret for navnet og opsat på at kalde hende det navn som vi havde talt om.. 

Anmeld

18. oktober 2013

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

En ting, jeg ikke forstår, er relevansen i at oplyse, at barnet ikke var planlagt og ikke særligt ønsket af sin far. Ville det være mere ok, hvis der var tale om et ønskebarn? 

Uanset hvad - hvis I ender med en børneflok på tre-fire drenge, er det jo kun et held, at oldemors fine navn alligevel er gået i arv. Jeg ville absolut bide ærgrelsen i mig og se frem til at møde den lille pige med det fine navn. 

Ja, jeg synes et eller andet sted, at det ville have været mere ok, hvis det var er ønskebarn, for så forestiller jeg mig, at de havde valgt navnet fordi de havde gået og talt om, at det var det perfekte navn det deres kommende barn (ligesom vi gjorde det allerede inden jeg blec gravid) og de haved måske endda spurgt os, om vi ville synes det var okay at de brugte det, da de synes det var et rigtig godt navn.

nu ved jeg, at det er er navn der er valgt, fordi de pludselig SKULLE bruge et navn.. Lidt som en nødløsning, når de nu skulle bruge et navn, så var det nemmest at tage et der allerede var "fundet på" (ja, je ved godt det ikke er MIT navn og at jeg ikke har eneret osv) - Meget svært at forklare, så det ikke lyder som om jeg bare tænker det værste om dem (for det gør jeg selvfølgelig ikke, kan jo stadig godt lide dem selvom jeg lige pt er temmelig irriteret over situationen)

Anmeld

18. oktober 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Ja, jeg synes et eller andet sted, at det ville have været mere ok, hvis det var er ønskebarn, for så forestiller jeg mig, at de havde valgt navnet fordi de havde gået og talt om, at det var det perfekte navn det deres kommende barn (ligesom vi gjorde det allerede inden jeg blec gravid) og de haved måske endda spurgt os, om vi ville synes det var okay at de brugte det, da de synes det var et rigtig godt navn.

nu ved jeg, at det er er navn der er valgt, fordi de pludselig SKULLE bruge et navn.. Lidt som en nødløsning, når de nu skulle bruge et navn, så var det nemmest at tage et der allerede var "fundet på" (ja, je ved godt det ikke er MIT navn og at jeg ikke har eneret osv) - Meget svært at forklare, så det ikke lyder som om jeg bare tænker det værste om dem (for det gør jeg selvfølgelig ikke, kan jo stadig godt lide dem selvom jeg lige pt er temmelig irriteret over situationen)

Mon ikke, hans entusiasme omkring navnevalget er et udtryk for, at han er begyndt at glæde sig til at få sin lille datter? Jeg synes, det lyder positivt og dejligt - og meget, meget vigtigere, end hvem der først "fandt" navnet. 

Anmeld

18. oktober 2013

Ja, men det er jo også min kærestes mormor, så på det punkt er begge "familier" vist lige.. 

Og ja, jeg er da udemærket klar over, at de vil elske barnet lige meget om det var planlagt eller ej. Selvfølgelig vil de da det, og det vil vi i resten af familien da også.. 

Men det undrer mig bare, at når han nu ikke ligefrem har været begejstret for at skulle have barnet indtil nu, kan være SÅ begejstret for navnet og opsat på at kalde hende det navn som vi havde talt om.. 

Ja og de var så heldige at de fik en pige først de har jo lige meget ret til at opkalde deres barn efter deres mormor. skulle de vente og se hvad I fik næste gang og navnet måske slet ikke endte med at gå i arv?

Han har vel bare haft svært ved at indstille sig på at han skal være far. Glæd dig over at han har fundet glæden og er begyndt at være i babytanker osv. Og så er han vel blevet glad for navnet undervejs.

Så der er vel ikke så meget at undre sig over. Jeg tvivler meget stærkt på at nogen ville kalde deres barn et navn de direkte synes er grimt

Anmeld

18. oktober 2013

Anonym skriver:

Pludselig???? De har vel flere måneder til det.
Vores dreng var en upser og vi var ikke sikre på om vi var klare til at blive forældre. Da vi tog beslutningen gik vi da også i gang med at tænke navne. Og det var absolut ikke nogen nødløsning. Man har jo flere måneder til det. Så det går jeg også ud fra at de havde/har.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.