Anonym skriver:
jeg bliver lige nødt til at høre jeres mening om dette:
min kæreste og jeg har en dejlig lille dreng, som da jeg var gravid og skulle finde navne, valgte både et pige- og et drengenavn, så vi var klar uanset hvad det blev.
Pigenavnet blev det samme som min kærestes mormor hedder, hvilket især jeg synes var et rigtig sødt navn.
Det blev jo som sagt en dreng, mrn inden vi vidste det, havde vi allerede fortalt familien om vores ideer til navne (og mormoren var selvfølgelig glad pg stolt)
nu er min kærestes bror og hans kæreste så blevet gravide (en ups'er, son især han ikke var specielt glad for til at starte med/stadig ikke helt tilfreds)
men han kommer så en dag og siger glad, at hvis de får en pige, så skal hun hedde .... vores pigenavn, som jeg er rigtig glad for, og som han godt var klar over jo..
Det synes jeg selvfølgelig ikke om, og sagde derfor som det var, at jeg da så håbede det blev en dreng, så de ikke tog "mit" navn.
de har nu i dag været til kønsscanning,og det bliver ..... En pige... 
er temmelig sur over det, så kan ikke engang glæde mig på deres vegne.. -
- hvad gør man??
(Undskyld det blev meget langt)
Hej
Nu har jeg lige siddet og læst tråden igennem, og der er virkelig noget jeg ikke forstår. de fleste skriver at i nok må affinde jer med det, og lære at leve med det.
men så er det jeg tænker: at havde det været MIG, og jeg var så glad for det navn ( som du/i er) - så vil jeg da lige meget hvad, kalde mit barn det alligevel... hvorfor kan fætre og kusiner ikke have de samme navne? det er DIT barn , så derfor og DIG som bestemmer hva dit barn skal hedde...
Min datter skal døbes Karoline ( fordi min mand og jeg ELSKER navnet Karoline) og min Kusine hedder også Caroline, men jeg elsker navnet så meget, at jeg vil kalde hende det lige meget hvem fra den tætteste familie der hed det...
Nu hedder jeg selv Maria, og uden at lyde '' selvglad'' så kan jeg rigtig godt lide navnet , og vil ha kaldet vores lille pige Maria , MEN det er det eneste jeg ikke synes man kan - at give sit barn sit eget navn... må man egentlig det ? hehe...
nå nu kom jeg i hvert fald lige ud med min menning
og håber da at selvom kusinen har fået dit ynglingsnavn, at du også vil give din datter navnet alligevel( hvis du får en datter )
GOD FREDAG AFTEN