baby012 skriver:
Jeg har en rigtig skøn og nem lille dreng, som da han var bare 5 uger gammel sov hele natten igennem.. 9 timer i træk fik vi.
MEEEN, det skulle vise sig st være alt for nemt, og en nem start.. Vores lille dreng begyndte da han var 5 måneder igen at vågne om natten, ikke mange gange, men han skulle lige have bryst et par gange.
Da han blev 7 måneder, brød det hele sammen!
man er stadig super skøn og nem om dagen, og han falder nemt i søvn når vi putter.., MEN, når vi så er gået i Seng, vågner knægten imellem 40 og 68 gange!
Intet lader til at virke
han er 8 måneder, nogen med gode råd? Vil så gerne have lidt søvn om natten igen
Altså, jeg vil sige at alt op til at vågne en gang i timen er normalt i den alder. Det er også helt normalt at de begynder at vågne oftere ved 4-5 mdrs. alderen. Men 40-68 gange pr. nat er jo nærmest konstant opvågning.
Efter min mening kan I udelukke at det kan fikses med et grødmåltid eller "nemme" løsninger af den slags når det drejer sig om så mange opvågninger. Det er ikke fordi han er sulten, det er sandsynligvis noget med udviklingen. At der sker en masse i hans hjerne og at han har svært ved at finde roen.
Jeg ville smide den snorkende mand ind på sofaen, ligge mig i dobbeltsengen med baby og se hvad der sker. Han kan sagtens have brug for en nærhed og tryghed nu, som han ikke havde brug for da han var mindre.
Hvad sker der når han vågner? Skal han bare have sutten og så sover han igen? Hvis ja, skulle I måske forsøge at putte ham uden sutten. Jeg ved godt at det på kort sigt vil kræve en kamp, men måske vil det give jackpot i længden.
Hvor mange gange spiser han pr. nat?
Her blev der færre opvågninger da min søn stoppede med natamningen omkring de 9 mdr. Det gjorde en forskel at han (ubevidst) vidste at han ikke skulle op og have mad. Men han sov først helt igennem da han var næsten halvandet.