Udenlandske navne, når man selv er dansker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

ok, men har du valgt en af de navne du har skrevet der eller et helt tredje??

Har ikke valgt noget endnu og vægler ikke et endeligt før barnet er født - så mulighederne ligger åbne.. 

Lige nu snakker vi bare frem og tilbage, og lige pt gik snakken på om disse navne er for "udenlandske".. Og derfor synes jeg at det var rart at høre hvad andre tænkte, og gjorde mht "udenlandske"/danske navne 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Neej det er jo netop det jeg ikke er.. Som sagt, synes jeg at det er pæne navne, men tænker om de måske er for "udenlandske" til vores munde.. Det er jo lidt noget andet end noget "normalt" som Camilla, Jesper og lign... 

Vores barn får ikke navn før det ER født, og derfor lægger vi os heller ikke fast på noget nu, men holder mulighederne åbne..  Og vi har selvfølgelig et par yndlingsnavne hver, som vi jo så snakker om 

Man kan nemlig sagtens synes at et navn er pænt, uden at man synes det passer til ens egne børn

kan godt forstå i ikke vil lægge jer fast, det var også bare for at sige at jeg tror på at man virkelig godt kan mærke det, når man finder det rigtige.

min veninde og hendes kæreste lagde sig heller ikk fast på noget, men det endte alligevel med at blive det navn, som de havde kredset om hele graviditeten Hehe

Anmeld

13. oktober 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Man kan nemlig sagtens synes at et navn er pænt, uden at man synes det passer til ens egne børn

kan godt forstå i ikke vil lægge jer fast, det var også bare for at sige at jeg tror på at man virkelig godt kan mærke det, når man finder det rigtige.

min veninde og hendes kæreste lagde sig heller ikk fast på noget, men det endte alligevel med at blive det navn, som de havde kredset om hele graviditeten Hehe

Det er godt at høre 

Jeg tror også at man mærker, når man finder det rigtige.. Og det kan jo sagtens være et af dem, man har snakket om hele graviditeten.. 

Anmeld

13. oktober 2013

lycly

De navne du nævner er udtalelsesmæssigt ikke for amerikanske efter min mening, men stavemåden er for "beværlig" - igen, efter min mening

Jeg er generelt ikke til at man som pæredansk giver sine pæredanske børn amerikanske eller andre udenlandske navne. Det lyder så fjollet hvis et barn hedder Jessica Nielsen eller Matthew Jørgensen

Anmeld

13. oktober 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

De navne du nævner er udtalelsesmæssigt ikke for amerikanske efter min mening, men stavemåden er for "beværlig" - igen, efter min mening

Jeg er generelt ikke til at man som pæredansk giver sine pæredanske børn amerikanske eller andre udenlandske navne. Det lyder så fjollet hvis et barn hedder Jessica Nielsen eller Matthew Jørgensen

Tak for dit indput 

Kan sagtens følge din tankegang, da det er lidt det samme jeg går med.. 

Især dine navneforslag, giver ekstra materiale til overvejelse, for ja, det lyder egentlig ikke helt fantastisk at hedde Natalya Hansen/Jensen/Sørenen   Og havde faktisk ikke lige haft efternanvnet med i mine overvejelser.. Så tak! 

Anmeld

13. oktober 2013

lycly

Anonym skriver:

Tak for dit indput 

Kan sagtens følge din tankegang, da det er lidt det samme jeg går med.. 

Især dine navneforslag, giver ekstra materiale til overvejelse, for ja, det lyder egentlig ikke helt fantastisk at hedde Natalya Hansen/Jensen/Sørenen   Og havde faktisk ikke lige haft efternanvnet med i mine overvejelser.. Så tak! 

Selvtak da
Men hvorfor ikke stave det Nathalia i stedet for? Det er jo samme udtale, bare en lidt mere "almindelig" stavemåde

Anmeld

13. oktober 2013

Vik

Anonym skriver:

Har et par navne i tankerne, men er lidt i tvivl om de er for "amerikanske", i forhold til at vi er 100% danskere og vores familier ligeså..

Tænker på:

Natalya / Natalja

Mischa / Misja

Nogle i min familie har kaldt deres dreng for Samuel, og det synes jeg virker lidt for udenlandsk til et danskt barn - men igen, det er jo et fint navn..

Så hvad gør i jer af tanker om disse navne, og generelt om jeres børns navne - vælger i et pæredansk navn, eller kan i godt finde på at kigge lidt længere? Hvis ja, har i så relation til udlandet eller ej?

Natalija ( Natasha) er det sammen navn og er fra Rusland. Misja( Mischa) stammer fra Mihail ( Michael i denmark)er også fra Rusland og er drenge navn, men ved godt at den bliver brugt nogle gange i USA til piger. 

Vi vi har selv en pige med anderledes navn og vi valgt den fordi vi blev forelsket i den. vi var ret ligeglade at den var ikke dansk og ja, vi er vendt til at folk siger vores datters navn forkert de første par gang, men vi retter den bare. børn i bh har ikke nogle problemer med at huske og personalet har også nu lært det

Anmeld

13. oktober 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Selvtak da
Men hvorfor ikke stave det Nathalia i stedet for? Det er jo samme udtale, bare en lidt mere "almindelig" stavemåde

Det var da en god idé  For ja, gør det lidt mere dansk

Jeg skrev det egentlig bare som jeg har læst det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.