Enebarn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.591 visninger
38 svar
8 synes godt om
11. oktober 2013

Anonym trådstarter

Gode ting ved enebørn?
Evt. Dårlige ting..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2013

modesty

Anonym skriver:

Gode ting ved enebørn?
Evt. Dårlige ting..

Altså, jeg kan jo kun tale ud fra mine egne erfaringer som enebarn. Og de er virkelig gode. Jeg har haft den bedste barndom med de bedste forældre, der altid har haft overskud og tid til mig. Altid har støttet mig og bakket mig op. Jeg blev meget hurtigt god til at lege alene i de få situationer hvor der ikke var legekammerater (ferier o.s.v.). Jeg har aldrig savnet at have en søskende. Har aldrig haft konflikter med mine forældre, ikke engang i teenageårene.

Min mand har til gengæld en lillebror med under to års aldersforskel og han har ikke været særlig glad for at have en bror, på trods af at de i dag har et godt forhold. Jalousi i barndommen, kamp for forældrenes opmærksomhed etc.

Jeg er sikker på at der er gode og dårlige ting at sige om både det ene og det andet. Jeg mener at man som forælder må gå efter sin egen lyst. Jeg synes bestemt ikke at man skal få et barn til fordi det vil være synd for den første at være enebarn. Jeg har ALDRIG syntes at det var synd for mig at jeg ikke havde søskende.

Så gør hvad I som forældre har lyst til.

Anmeld

11. oktober 2013

Valle81

Jeg kan ikke finde nogen:-)

Jeg har dog ikke været enebarn og har et fantastisk forhold til og søster:-) og jeg har selv tre børn, men det er ren egoistisk. Jeg har ikke valgt at få flere børn pga af, at jeg ikke synes, at de måtte være alene:-)

Anmeld

11. oktober 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Kan også kun snakket udfra mig selv, da jeg er enebarn...

jeg havde nogle fantastiske forældre, som forgudet mig... Men jeg må indrømme jeg manglede søskende... Og derfor skulle mine egne ikke være enebarn...

jeg mistede min mor som 18 årige og min far er syg... Så der kunne det være guld værd at være to eller tre, som kunne støtte og hjælpe hinanden....

Anmeld

11. oktober 2013

Mettefpigen

Jeg synes det var fantastisk at være enebarn :-) jeg manglede ikke søskende, da jeg havde mine venner :-)

Anmeld

11. oktober 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Jeg har altid savnet at have søskende, og jeg tænker ofte på, at når mine forældre ikke er her mere, så har jeg intet tæt familie. Så er jeg helt alene..

Derfor skal jeg have mere end et barn.

Kan absolut ikke anbefale, at man vælger kun at få ét barn.

Anmeld

11. oktober 2013

Mor til Ella

Anonym skriver:

Gode ting ved enebørn?
Evt. Dårlige ting..

At man ikke far søskene at bøvle med, søskene behøver jo ikke at have et fantastisk forhold til hinanden

Det er mine erfaringer, dog ønsker jeg ikke Ella skal være enebarn.

Anmeld

11. oktober 2013

Hullabullabulla

Kan kun tale på min kærestes vegne..

Han vil absolut og såfremt det er muligt have 2 børn. Han er selv enebarn og har som sådan ikke manglet noget, men da vi blev kærester kunne han godt misunde det forhold jeg har til mine 2 søskende.. Plus at han ikke har nogle at dele sorger/glæder med omkring hans forældre - og at han aldrig får nevøer/niecer

Og jeg er vokset op med 2 søskende og synes det har været fantastisk  

Anmeld

11. oktober 2013

Lykke:)

Anonym skriver:

Gode ting ved enebørn?
Evt. Dårlige ting..

Min mor er enebarn, og hun synes hun mangler en søster eller bror engang imellem. En man kan snakke om familieting med, som ikke lige er mor eller far.
Hun valgte så, at hendes børn ikke skulle være alene, så hun fik 4 (jeg er trilling)

Anmeld

11. oktober 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Altså, jeg kan jo kun tale ud fra mine egne erfaringer som enebarn. Og de er virkelig gode. Jeg har haft den bedste barndom med de bedste forældre, der altid har haft overskud og tid til mig. Altid har støttet mig og bakket mig op. Jeg blev meget hurtigt god til at lege alene i de få situationer hvor der ikke var legekammerater (ferier o.s.v.). Jeg har aldrig savnet at have en søskende. Har aldrig haft konflikter med mine forældre, ikke engang i teenageårene.

Min mand har til gengæld en lillebror med under to års aldersforskel og han har ikke været særlig glad for at have en bror, på trods af at de i dag har et godt forhold. Jalousi i barndommen, kamp for forældrenes opmærksomhed etc.

Jeg er sikker på at der er gode og dårlige ting at sige om både det ene og det andet. Jeg mener at man som forælder må gå efter sin egen lyst. Jeg synes bestemt ikke at man skal få et barn til fordi det vil være synd for den første at være enebarn. Jeg har ALDRIG syntes at det var synd for mig at jeg ikke havde søskende.

Så gør hvad I som forældre har lyst til.

Tak for svar
Vi er nemlig ikke sikre på vi vil have flere. Men har nemlig haft den tanke "om det var synd" for vores søn
Men dejligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.