Havanagila skriver:
Jeg kan jo ikke andet end kigge den anden vej, men nu blev der lavet en debat om det og jeg gav min mening til kende.
Jeg synes det julehjælpen man kan få er helt vildt flot. For man kan få rigtig mange gode ting som gør at man ka. Holde en nogenlunde jul uden at børnene lider last af det.
Julen handler jo ikke kun om gaver.
Det handler om at man har en dejligt aften og gaver er et bonus. Self ville jeg aldrig lade mit barn undvære gaver. Men jeg vil give det der er råd til. Self ønsker vi da alle at give vores børn alt hvad de peger på men sådan er livet jo ikke.
De ønsker der bliver skrevet på de lister er jo typisk forældrene der synes det skal have disse ting. Mange gange så ville børn blive glade for nogle små ting.
I mine øjne er det et Luksusproblem at børn skal have fjernsyn på værelserne. Og ja indrømmer da gerne at Isabella skal have det engang når vi har råd. Men igen det er et Luksusproblem intet andet.
"De ønsker der bliver skrevet på de lister er jo typisk forældrene der synes det skal have disse ting." Okay? Hjemme hos os har det været børnene, der fortalte, hvad de ønskede sig og siden selv skrev ønskesedler. Hvorfor skulle det være anderledes her?
"Mange gange så ville børn blive glade for nogle små ting." Og derfor må de ikke fortælle, hvad de allermest ønsker sig?
"I mine øjne er det et Luksusproblem at børn skal have fjernsyn på værelserne." Det er ikke et problem, det er et ønske!
Skal du censurere din datters ønskeseddel, når hun bliver 10, 12, 14 år? Bare, så ingen tror, hun er krævende og grådig, når hun fortæller, hvad hun ønsker sig allermest? Det er en ØNSKEseddel, ikke en bestillingsseddel, og alle har lov at ønske, håbe og drømme. Eller hvad?
Anmeld