Jeg får ondt i røven fordi folk ønsker sig nogle vanvittige ønsker. Der er sgu forskel på at ønske sig lidt LEGO og så LEGO Star wars. For der er forskel på at give en kasse alm. Bygge LEGO og så Star wars. Og så ønsker folk sig fjernsyn til sine børn? Hallo et fjernsyn er jo ikke ligefrem vigtigt at have på børns værelser? Det jeg mener med at blive grisk er at folk ønsker sig nogle ting der er sindssygt dyrer som alm. Mennesker med god løn ikke kan give deres børn.
Og nu får de jo oftes gavekort til fætter br så kunne de jo købe det fine legetøj for det istedet for at sælge gavekortet fordi de vil have kontanter.
Så ja jeg har ondt i røven over folk skal være så grådige. Istedet for at se det som en hjælp at deres børn får en bamse istedet for ingen gaver få.
Kan slet slet ikke forstå hvorfor du får ondt i røven og ikke bare er ligeglad...der er jo ingen der tvinger dig til at give eller overhovedet at kigge på de opslag...
Det er jo som sagt børnenes ønsker og jeg har deltaget/doneret til julehjælpen og der var MANGE der blev glade for lidt og MANGE der tog imod næsten hvad som helst.
De der frabedte sig andet end det på listen gider jo nok ikke at have ting liggende som ikke bliver brugt...ville du? HVorfor SKAL de absolut være taknemmelige for ting de ikke kan bruge bare fordi de er fattige?
De må jo bare indstille sig på at hvis de ønsker sig dyre ting, så er det ikke sikkert at ønskerne bliver opfyldt, det ved de jo på forhånd men det skader jo ikke at prøve.
Jeg fik for nyligt en helt gratis brugt fladskærm (ikke julehjælp) så selvfølgelig er det da ikke urealistisk at der er andre der kunne finde på at give sådan noget...
Jeg gav selv mit aflagte digitale kamera til en 7-årig pige sidste år - den var fin men lidt ridset men hun blev MEGA glad og jeg fik et fint brev tilbage... Jeg kunne sikkert have solgt kameraet for 300 kr men valgte alligevel at donere selvom mange måske tænkte hvad en 7-årig pige skulle med et digitalt kamera...
Synes det er småligt at bebrejde folk fordi de tillader sig at frabede sig ting de ikke kan bruge.
Anmeld