Er det okay at true med smæk i numsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2013

Anonym

Nej den tid hvor man truer med endefulder er forbi. Og heldigvis også den tid, hvor det blev ført ud i livet. 

Jeg tror alle forældre kender følelsen af, at deres barn driver dem til vanvid ind imellem, og at man kan føle sig meget magtesløs og frustreret. 

Men som en anden skrev, det handler vist om at finde metoder, i forhold til at sætte grænser som virker, og så tror jeg egentlig det handler om at sætte grænserne, inden ens egne grænser er nået, så man ikke drives derud, hvor man truer med sådan noget. Det har jeg nu aldrig gjort, men har prøvet at råbe "hold kæft" i arrigskab og der bryder jeg mig ikke om at være. 

Jeg synes, at det man kan gøre er at sende børnene på værelset, nægte dem at se tegnefilm /spille computer (hvis de er ældre) og nægte dem dessert eller sådan noget. Men generelt, hvis man truer med, at nu kommer du ind på værelset, siger min erfaring mig, at så er man nødt til at følge op på det, for ellers bliver det sværere at få sine børn til at respektere  grænser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2013

Lauras mor

Anonym skriver:

Hej piger! Blev inspireret af en anden tråd.

Synes i at det er okay at true et barn med smæk, eller er det totalt no go? Stem og uddyb gerne. Anonyme svar tilladt og HUSK AT HOLDE EN SOBER TONE!

Vil aldrig komme med tomme trusler, og vil aldrig smække min datter i numsen! Så nej

Anmeld

1. oktober 2013

lea kyed

Krussedulle skriver:

Nej, selvfølgelig ikke!!!

Jeg kan godt finde på at sige "nå, skal du ha smæk" med blink i øjet, mede en sjov stemme og under leg.. lige som når man siger "nå, nu kommer jeg og fanger dig"..

Som her, når det er for sjov og man lige gir et lille klap bagi, så er det sjovt og opildner til noget der minder om fangeleg  

Men hvis det er en trussel om tæsk fordi barnet har gjort noget det ikke må er det totalt no-go!!! man skal ikke true med noget man ikke vil gennemføre, og det er ulovligt at slå sine børn. 

Anmeld

3. oktober 2013

Wik

Trusler kan ingen bruge til nogen, men man kommer desværre let til det. Hvis det er i sjov som i en fangelej, hvor du sige "nu kommer jeg og smøkker dig i måsen" så er det en anden sag. Men man truer selvfølgelig ikke med at slå eller what ever, som en anden skrev, det er en stor brist både for barnet og i ens opdragelses metoder hvis man slå eller truer med det. Så det håber jeg naivt at ingen herinde gør!!

Anmeld

3. oktober 2013

christina92

Anonym skriver:

Hej piger! Blev inspireret af en anden tråd.

Synes i at det er okay at true et barn med smæk, eller er det totalt no go? Stem og uddyb gerne. Anonyme svar tilladt og HUSK AT HOLDE EN SOBER TONE!

Har ikke læst hele debatten så det kan sagtens være mit svar bliver en gentagelse.

2 ting:

1. Man slår IKKE børn!

2. Man truer ikke med noget man ikke vil gøre alvor af!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.