Er det okay at true med smæk i numsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2013

Anonym

Anonym skriver:

Hej piger! Blev inspireret af en anden tråd.

Synes i at det er okay at true et barn med smæk, eller er det totalt no go? Stem og uddyb gerne. Anonyme svar tilladt og HUSK AT HOLDE EN SOBER TONE!

Nej, MEN: Det er i orden at sige i sjov - til et stort barn, som forstår det! - at han/hun fortjener en røvfuld. Så er det selvfølgelig heller ikke en trussel, da barnet ved, der ikke ligger vilje til at effektuere truslen bag. 

Jeg tænker blot, at en "frisk" jargon kan misforstås af udenforstående, og at det ikke er grundlag for menneskejagt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2013

BigHope13

Anonym skriver:

Synes i at det er okay at true et barn med smæk, eller er det totalt no go? Stem og uddyb gerne. Anonyme svar tilladt og HUSK AT HOLDE EN SOBER TONE!

Jeg har stemt nej, slet ikke.
og jeg håber aldrig aldrig nogen sinde at jeg vil komme til at slynge sådan en falsk trussel ud mod mine egne børn,

dog er jeg ikke så ensporet på dette emne, tro mig, kunne aldrig finde på at udøve vold mod mine kære. Men jeg er selv vokset op med en endefuld i ny og næ, og jeg synes nu altså ikke jeg har taget skade af det. Når jeg tænker tilbage på de situationer hvor jeg har været en umulig møgunge så har den endefuld altså været berettiget, og er jo aldrig blevet "tæsket og smidt i seng" . Jeg har lagt over mor , eller fars ben og fået et eller to hårde klask i bagen, jeg har grædt og jeg har fået fortalt både før og efter hvorfor jeg fik straffen, og når det var ovre, ja så gik vi tilbage til at være en glad kærlig familie.

ihh ja ved ikke hvad jeg vil med det, synes bare i nogle situationer så det træls at vi er blevet så ensporet, som om der ikke er forskel på trussel, tæsk, irettesættelse og egentlig også opdragelse.
igen jeg ville aldrig gøre det mod mine egne børn, men jeg synes heller ikke det er så forkert.
synes dælme jeg har mødt rigtig mange børn som er så respektløse at de godt kunne have brugt en barndom og opdragelse i mine forældres hus.

og ja så er det man tænker om man skal poste dette som anonym, men nej jeg vælger sku at stå ved mine holdninger.

Anmeld

29. september 2013

L&V

Anonym skriver:

Nej det er absolut ik okay. man ska slet ik true men ska man endelig bruge en trussel ska det være en man ku finde på at føre ud i livet

Anmeld

29. september 2013

Mamalou

Trusler hører ikke hjemme i børneopdragelse og slet ikke trusler om smæk! 

Vh. Louise 

Anmeld

29. september 2013

MariaKyedDK

Anonym skriver:

NEJ!  det er da absolut ikke OKAY på nogen måder... 

Anmeld

29. september 2013

Faith

Anonym skriver:

Nej det er da ikke! Det er da dybt ydmygende og angstprovokerende for barnet.

Anmeld

29. september 2013

Isabella_mor

niks... 

her bruger vi det kun i sjov.. når vi leger.. 

aldrig i alvor. 

Anmeld

29. september 2013

Faith

BigHope13 skriver:

Jeg har stemt nej, slet ikke.
og jeg håber aldrig aldrig nogen sinde at jeg vil komme til at slynge sådan en falsk trussel ud mod mine egne børn,

dog er jeg ikke så ensporet på dette emne, tro mig, kunne aldrig finde på at udøve vold mod mine kære. Men jeg er selv vokset op med en endefuld i ny og næ, og jeg synes nu altså ikke jeg har taget skade af det. Når jeg tænker tilbage på de situationer hvor jeg har været en umulig møgunge så har den endefuld altså været berettiget, og er jo aldrig blevet "tæsket og smidt i seng" . Jeg har lagt over mor , eller fars ben og fået et eller to hårde klask i bagen, jeg har grædt og jeg har fået fortalt både før og efter hvorfor jeg fik straffen, og når det var ovre, ja så gik vi tilbage til at være en glad kærlig familie.

ihh ja ved ikke hvad jeg vil med det, synes bare i nogle situationer så det træls at vi er blevet så ensporet, som om der ikke er forskel på trussel, tæsk, irettesættelse og egentlig også opdragelse.
igen jeg ville aldrig gøre det mod mine egne børn, men jeg synes heller ikke det er så forkert.
synes dælme jeg har mødt rigtig mange børn som er så respektløse at de godt kunne have brugt en barndom og opdragelse i mine forældres hus.

og ja så er det man tænker om man skal poste dette som anonym, men nej jeg vælger sku at stå ved mine holdninger.

Det må da have været dybt ydmygende at blive smidt over knæet af din mor og far og blive smækket i numsen! Jeg får sku helt kuldegysninger.

Kan simpelthen ikke forstå at du synes det er ok

Anmeld

29. september 2013

Kløver

Nej synes jeg ikke, men nu er jeg ikke tilhænger af tomme trusler og derfor vil jeg ikke true med den slags, her får de konsekvent at vide at hvis de ikke gør sådan eller opfører sig pænt, bliver der talt til 3, når jeg til 3 får de den konsekvens jeg har givet

Feks min søn skabte sig ved bordet, han fik at vide at hvis han ikke sad ordentlig ville han komme id og sidde på trappen i 2 min, han blev ved, og jeg sagde tydeligt mens vi havde øjenkontakt 1, derefter 2 og sagde så igen, når jeg siger 3 kommer du på trappen hvis du ikke sidder pænt, han blev ved, 3 og gik med det samme over og bar ham ud i gangen og fik sine 2 minutter. Opfører han sig pænt inden 3, får han ros og så er det det, ingen sure miner og vi fortsætter som inden problemet opstod

Nej synes ikke man skal give tomme trusler og slet ikke smæk i numsen eller lignende, synes ikke det er ok at give endefuld eller true med det

Anmeld

29. september 2013

Kløver

Isabella_mor skriver:

niks... 

her bruger vi det kun i sjov.. når vi leger.. 

aldrig i alvor. 

Leg er også noget andet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.