Til jer med flaskebarn/børn:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2013

Benjamins'mor

Ved min søn brugte vi NUK i plastik.
Denne gang har vi udelukkende købt MAM.
Vi havde både de helt store og de helt små ved min søn, men denne gang har vi kun investeret i 260 og 330 ml, fordi de hurtigt ikke spiser de små mængder alligevel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2013

Enirt

Februar-Baby<3 skriver:

Okay så minimum 10 flasker det er meget ret at vide, havde slet ikke regnet med at man brugte så mange

Vi har haft 4 avent flasker og en sterilisator

De her flakser

http://www.philips.dk/c/avent-baby-madning-med-flaske/natural-flasker-1-natural-sut-med-langsom-gennemstromning-til-260-ml-scf693_17/prd/

Og så sådan en her sterilisator

http://www.babyland.nl/avent-express-iq24-sterilisator-digi

Det er gået fint vi vaskede så flakser 2 gange om dagen og det tog ca 10 min så var der rene flasker. 5 min at skylle dem og knuppe dem rene og så 5 min i sterilisatoren.

Anmeld

26. september 2013

Nadja+Baby+2012

Februar-Baby<3 skriver:

Da jeg ikke regner med at komme til at amme har jeg lige et par spørsmål som jeg håber i vil svare på

Hvilke sutteflasker har i bedst erfaring med til nyfødte? Har i købt i glas eller plastik? Og hvor mange ml skal flaskerne ku indeholde?

Jeg har kigget lidt på dem fra naturebaby "born free", det er jo en jungle med alle de forskellige slags man kan finde på nettet..

Hvis i ellers har nogen gode tips til at have et flaskebarn, så kom gerne med erfaringer

Kærligst Malene

Jeg brugte mam, og har vist 9 flasker. Jeg ville ikke købe alle på en gang. Køb 3-4 også kan i altid suse ned i brugsen når i er kommer hjem. De koster alligevel 50 kr stk. Så det er mange penge at smide ud.

et godt råd er at købe sådan en pulver dispenser (kan vist fåes fra avent). Det er sådan en beholder med små rum; 4 rum eller sådaN noget, hvor man så kan have afmålt mme i. Så tager man bare den beholder, åbner for et rum, og hælder det ned i flasken med vand. Skide smart når man har en sulten baby :-) Derudover er det os yderst praktisk når man er på farten.

når du skal ud af huset, så tag en termoflaske med, hvor du har afkogt vand i, og evt en flaske med koldt afkogt vand. Så kan du lave en tempereret flaske uanset hvor du er -og pulveret har du i beholderen :-)

Anmeld

27. september 2013

hekran

Jeg vil da lige slå et slag for Pigeon flaskerne, som man får på apoteket. Dejlig flaske og der render ikke for meget ud ad gangen. Vores problem har altid været, at vores børn forsluger sig i andre flasker. Dog vil jeg sige, at vi også har god erfaring med Avent

Anmeld

27. september 2013

l.kjoeller

Februar-Baby<3 skriver:

Da jeg ikke regner med at komme til at amme har jeg lige et par spørsmål som jeg håber i vil svare på

Hvilke sutteflasker har i bedst erfaring med til nyfødte? Har i købt i glas eller plastik? Og hvor mange ml skal flaskerne ku indeholde?

Jeg har kigget lidt på dem fra naturebaby "born free", det er jo en jungle med alle de forskellige slags man kan finde på nettet..

Hvis i ellers har nogen gode tips til at have et flaskebarn, så kom gerne med erfaringer

Kærligst Malene

Anti kolik fra mam. Købte bare de store.de kan steriliseres i mikro ovn uden sepparat køb af sterilisator 

Anmeld

27. september 2013

Jupiter

Jeg har brugt NUK (plastik) de første ca. 3 mdr.

Der løber mælken nemt igennem, så barnet ikke behøver arbejde så meget for det. Det var kanon, for vores datter var lidt dovent anlagt 

Det resulterede så i at hun jo blev hurtigt mæt, og derfor spiste flere gange end hun behøvede (hun kunne godt have spist større portioner hvis hun ikke spiste så hurtigt).

Så skiftede vi til Tommee Tippee og de er også super gode. De er vist også anti-kolik. Vi købte kun de store til 260 ml, og hun kommer vist aldrig op på at skulle spise større portioner end det, så dem er vi meget tilfredse med.

Der findes både sterilisator til mocroovn og til stikkontakt (vi har den sidste), og så kan de ellers vaskes i opvaskeren hvis man har den til at køre et program med 70 grader eller derover (mener jeg nok) 

Anmeld

27. september 2013

...,

Nadja+Baby+2012 skriver:

Jeg brugte mam, og har vist 9 flasker. Jeg ville ikke købe alle på en gang. Køb 3-4 også kan i altid suse ned i brugsen når i er kommer hjem. De koster alligevel 50 kr stk. Så det er mange penge at smide ud.

et godt råd er at købe sådan en pulver dispenser (kan vist fåes fra avent). Det er sådan en beholder med små rum; 4 rum eller sådaN noget, hvor man så kan have afmålt mme i. Så tager man bare den beholder, åbner for et rum, og hælder det ned i flasken med vand. Skide smart når man har en sulten baby :-) Derudover er det os yderst praktisk når man er på farten.

når du skal ud af huset, så tag en termoflaske med, hvor du har afkogt vand i, og evt en flaske med koldt afkogt vand. Så kan du lave en tempereret flaske uanset hvor du er -og pulveret har du i beholderen :-)

Tak for god Info
Det er rart, nu hvor jeg er heeelt ny på det område

Anmeld

27. september 2013

...,

Tak for alle jeres input

Tror vi vil prøve at starte med med mam flaskerne, dejligt med en masse gode råd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.