Til jer med flaskebarn/børn:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2013

Clisolka

Februar-Baby<3 skriver:

Da jeg ikke regner med at komme til at amme har jeg lige et par spørsmål som jeg håber i vil svare på

Hvilke sutteflasker har i bedst erfaring med til nyfødte? Har i købt i glas eller plastik? Og hvor mange ml skal flaskerne ku indeholde?

Jeg har kigget lidt på dem fra naturebaby "born free", det er jo en jungle med alle de forskellige slags man kan finde på nettet..

Hvis i ellers har nogen gode tips til at have et flaskebarn, så kom gerne med erfaringer

Kærligst Malene

Jeg brugte Avent til min datter og kommer til at bruge mærket igen til lillebror. Jeg havde aldrig problemer med Avent. 

Som flere skriver, så sørg for at have flere flasker hjemme, så ikke du skal vaske flasker af hele tiden - det hjælper meget. 

En god ting er også en sterilisator til mikroen - den er guld værd, når man har et flaskebarn! 

Pt. har jeg kun 4 flasker hjemme, da jeg stadig fuldammer lillebror - men når han kommer på flaske skal jeg have flere ligesom jeg gjorde sidste gang 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2013

Masig

Vi brugte Avent, og har kun god erfaring med dem.. Vi brugte de helt små fra starten, men skulle hurtigt op i de store, så det er måske ikke nødvendigt med de små, jeg synes nu bare de var rarest at sidde med til en helt lille nyfødt....

Og ja ca 10 flasker medmindre du vil stå flere gange i døgnet og vaske dem af, koge/sterilisere og tørre dem, for at have klar til næste gang... Så er det nemmere bare at gøre det med alle flaskerne på én gang én gang i døgnet 

Og som en anden nævner, så var vores sterilisator nok noget af det bedste vi har brugt penge på længe.. Både fordi vi synes det var bøvlet at skulle koge flaskerne, og fordi vi har så ekstremt meget kalk i vandet at flasker fik sådan en hvid kalkbelægning på sig, og det synes vi ikke virkede så hygiejnisk... Det var bare så meget nemmere med sterilisatoren...

Og lige en helt anden ting, så brugte vi tit de der færdigblandede MME brik til natten.. Det var bare nemmere lige at hælde op i flasken fra sådan en fremfor at skulle stå og måle pulver af, blandet det med vandet, ryste og varme, når man har et grædende spædbarn liggende inde i sengen...

Anmeld

26. september 2013

AnthonsMor

Februar-Baby<3 skriver:

Da jeg ikke regner med at komme til at amme har jeg lige et par spørsmål som jeg håber i vil svare på

Hvilke sutteflasker har i bedst erfaring med til nyfødte? Har i købt i glas eller plastik? Og hvor mange ml skal flaskerne ku indeholde?

Jeg har kigget lidt på dem fra naturebaby "born free", det er jo en jungle med alle de forskellige slags man kan finde på nettet..

Hvis i ellers har nogen gode tips til at have et flaskebarn, så kom gerne med erfaringer

Kærligst Malene

Vi brugte og bruger stadig MAM anti kolik, og de kan bruges fra fødsel og til de nærmest ikke bruger flaske mere, man skal bare skifte suttehovederne svarende til alder.
Du kan få små flasker hvor der kan være op til 160 ml og store hvor der kan være op til 260.
Vi har kun en af de små fordi det andet ville være for dyrt, altså købe mange små og skifte til de store når han begyndte at spise 160ml+

Anmeld

26. september 2013

Tøs85

Februar-Baby<3 skriver:

Kærligst Malene

Vi har brugt anti kolik flasker fra MAM som vi har været rigtig glade for.. Købte først nogle billige flasker med bier på, men de var rigtig dårlige!! Synes også du skal købe i en stor størrelse så du ikke skal udskifte flasker så hurtigt..

Anmeld

26. september 2013

Chris86

Februar-Baby<3 skriver:

Kærligst Malene

Vi har dem du nævner og havde dem også til vores andet barn...
Og så har vi købt dem med ventil... Dem er vi glade for...

Anmeld

26. september 2013

Chris86

Første gang havde vi kyn to flasker, denne gang har vi fem, hvilket passer nogenlunde med det antal vi bruger på en dag... Mener der kan være 300ml i.. De store fra Born Free...

Anmeld

26. september 2013

...,

Masig skriver:

Vi brugte Avent, og har kun god erfaring med dem.. Vi brugte de helt små fra starten, men skulle hurtigt op i de store, så det er måske ikke nødvendigt med de små, jeg synes nu bare de var rarest at sidde med til en helt lille nyfødt....

Og ja ca 10 flasker medmindre du vil stå flere gange i døgnet og vaske dem af, koge/sterilisere og tørre dem, for at have klar til næste gang... Så er det nemmere bare at gøre det med alle flaskerne på én gang én gang i døgnet 

Og som en anden nævner, så var vores sterilisator nok noget af det bedste vi har brugt penge på længe.. Både fordi vi synes det var bøvlet at skulle koge flaskerne, og fordi vi har så ekstremt meget kalk i vandet at flasker fik sådan en hvid kalkbelægning på sig, og det synes vi ikke virkede så hygiejnisk... Det var bare så meget nemmere med sterilisatoren...

Og lige en helt anden ting, så brugte vi tit de der færdigblandede MME brik til natten.. Det var bare nemmere lige at hælde op i flasken fra sådan en fremfor at skulle stå og måle pulver af, blandet det med vandet, ryste og varme, når man har et grædende spædbarn liggende inde i sengen...

Super

Ja har haft kig på de sterillisatorer det er rart smart
De færdig blandede mme brikker varmer du dem så i mikroen eller hvordan ?

Anmeld

26. september 2013

Masig

Februar-Baby<3 skriver:

Super

Ja har haft kig på de sterillisatorer det er rart smart
De færdig blandede mme brikker varmer du dem så i mikroen eller hvordan ?

Ja vi har altid bare varmet i mikroen... Først brugte vi kogt afkølet vand, derefter bare koldt vand fra hanen, og brugte vi brik, blev det også bare varmet i flasken i mikroen...

Anmeld

26. september 2013

...,

Chris86 skriver:

Første gang havde vi kyn to flasker, denne gang har vi fem, hvilket passer nogenlunde med det antal vi bruger på en dag... Mener der kan være 300ml i.. De store fra Born Free...

Super, meget rart at vide at de er gode
Har du købt dem i glas eller plastik?

Anmeld

26. september 2013

Chris86

Februar-Baby<3 skriver:

Super, meget rart at vide at de er gode
Har du købt dem i glas eller plastik?

Vores er i plastik... Inden vi købte dem havde vi nogle uden ventil, de duede absolut ikke.. Vores datter slugte maden og fik masser af luft med ind=gråd i lange baner.. Det stoppede da vi købte de andre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.