Kæresten har travlt ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2013

Victoria2013

Victoria flyttede fra at sove i lift ved siden af min seng, til tremmeseng på eget værelse, da hun var 12½ uge gammel, altså lige knap 3 mdr. Hun sov allerede 7-8 timer i streg om natten på det tidspunkt, og nu sover hun 8-9 timer i streg før hun melder sulten

Der er ikke plads til tremmesengen i soveværelset og hendes værelse er lige ved siden af vores, så med åbne døre mellem værelserne kan jeg sagtens høre hende når hun er sulten om natten

Er sikker på at både jeg og Victoria sover bedre nu vi sover på hvert vores værelse - for hun vågner ikke hver gang vi vender os i søvne og jeg ligger ikke og bliver holdt vågen af lyden af hendes åndedræt og bevægelser (jeg har tit svært ved at falde i søvn og sover ofte let)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2013

FrkZier

Rinepigen skriver:

ja på kærestens opfordring opretter jeg lige denne tråd  

Han vil gerne vide hvornår vores datter skal sove i tremmesengen uden liften ? og hvornår hun skal på eget væresel at sove ? 

Vores datter er dog kun lige knap 4 uger og hun ryger ingen steder før hun er min 3 mdr efter min mening  

hun sover pt inde i vores soveværelse i hendes lift i tremmesengen. 

Hvordan har i gjort mht til tilvænning osv ?  

isaak er knap 5mdr - han skal sgu ikke sove på eget værelse lige forløbigt..

sundhedsstyrelsen anbefaler at barnet sover hos forældrene minimum til de er 6mdr.

han sover dog ikke i tremmeseng men i vugge så den kan jeg ikke lige svare på

Anmeld

25. september 2013

Isabella_mor

det er jo forskelligt alt efter hvor meget jeres datter har brug for mere plads...

og om i mener hun kan bruge mere plads til at ligge på..

vi valgte at tage vores dreng i vugge først, og så røg han over i tremmeseng i liften til han var ca 3 mdr.. 

og så var det så uden.. 

Anmeld

25. september 2013

Angelspot

Rinepigen skriver:

Han vil gerne vide hvornår vores datter skal sove i tremmesengen uden liften ? og hvornår hun skal på eget væresel at sove ? 

Vores datter er dog kun lige knap 4 uger og hun ryger ingen steder før hun er min 3 mdr efter min mening  

Der er vist to spørgsmål i dit indlæg, men jeg har i afstemningen svaret på hvornår min søn kom fra liften direkte ned i tremmesengen. Han kom dog først fra lliften ned i vores store vugge og derefter i tremmesengen som 6 mdr. Da han var 7-8 mdr kom han ind på sit eget værelse. Og kun fordi vi alle fik en forstyrret søvn.

Anmeld

25. september 2013

mmsoelberg

Rinepigen skriver:

Here bar Hun 1 1/2 måned da hun begyndte at sove i tremmesengen uden lift. Hun er for stor til den, vi bruger den heller ikke i barnevognen mere 

Anmeld

25. september 2013

Wik

Baby skal være ved jer indtil I allesamen har behov/lyst til andet. Efter min mening så tæt på som muligt

Anmeld

25. september 2013

AdamsMor

Hmm, min søn sov i smørhullet til han var 11 mdr og i sin seng i soveværelset til han var 2 år og 4 mdr. 

Min datter sov i liften til hun var 3 mdr og i tremmeseng i eget værelse da hun var 4,5 mdr...

Børn er forskellige og har forskellige behov, men en simpel regel er at når I begynder at forstyrre deres søvn - dvs. vække dem - så er det tid at sove selv. 

Elisabeth Pantley har skrevet en fantastisk bog, der hedder "Sov igennem uden gråd". Den gir en masse tips til hvordan I kan gøre, når eget værelse kalder, på en rigtig tryg måde. Kan klart anbefales! 

Anmeld

25. september 2013

AnthonsMor

Rinepigen skriver:

Anthon sov i liften i sin vugge i starten, fordi han ikke kunne lide at ligge i vuggen, den var for stor..

Den var han vel for lang til da han blev 3 måneder..

Og fra i morgen starter projekt sov selv på eget værelse, og han er lige blevet 6 måneder i fredags

Anmeld

26. september 2013

serinasmor

Jeg stemte 3-6 mdr (hvis det var det den øverste hed) men faktisk er det lidt løgn er jeg kommet i tanke om nu

Vi har aldrig benyttet lift i tremmesengen .. hun sov fint uden .. og det var nemt lige at lægge en hånd gennem tremmerne (trods dyne, stofbleer og andet langs kanten)...

Da hun var 3,5 mdr kom hun på eget værelse ... vi flyttede i en større bolig med ektra værelse -og der var ikke længere plads i soveværelset...

Anmeld

26. september 2013

Ciss

Jeg fik frarådet at lade babyen sove i liften. Forklaringen var at fugt (sved, udånding osv) blev opsuget i materialerne og kunne danne grundlag for svamp eller mug indeni materialet. I en normal seng er der mere luft omkring en - og man skifter alle tekstilerne jævnligt. Det er ikke så enkelt at skulle bytte træk på liften.

Så vores har ligget i barnesengen næsten fra første dag. For at gøre den lidt tryggere den første tid lavede vi en "pølse" af et sammenrullet babytæppe og lagde langs kanten omkring hovedenden. Det blev så skiftet og vasket ganske ofte. For os har det fungeret helt fint og børnene har aldrig virket utrygge i sin seng.

De er først kommet på eget rum ved ca 8 mndr, når de sov bedre igennem, så jeg slap at skulle op og løbe langt flere gange hver nat.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.