Kæresten har travlt ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2013

liten-mamma

Rinepigen skriver:

ja på kærestens opfordring opretter jeg lige denne tråd  

Han vil gerne vide hvornår vores datter skal sove i tremmesengen uden liften ? og hvornår hun skal på eget væresel at sove ? 

Vores datter er dog kun lige knap 4 uger og hun ryger ingen steder før hun er min 3 mdr efter min mening  

hun sover pt inde i vores soveværelse i hendes lift i tremmesengen. 

Hvordan har i gjort mht til tilvænning osv ?  

Jeg har ikke stemt, da vores datter sov i tremmeseng uden hverken lift eller noget fra første dag vi var hjemme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2013

liten-mamma

Rinepigen skriver:

Han vil gerne vide hvornår vores datter skal sove i tremmesengen uden liften ? og hvornår hun skal på eget væresel at sove ? 

Vores datter er dog kun lige knap 4 uger og hun ryger ingen steder før hun er min 3 mdr efter min mening  

Jeg har ikke stemt, da vores datter sov i tremmeseng uden hverken lift eller noget fra første dag vi var hjemme

Anmeld

24. september 2013

Nessie

Vores søn lå i en "Bedside Crib" i 9 mdr., så kom han i tremmeseng på eget værelse.

Lillesøster regner jeg med at have i "Bedside Crib"'en til hun er ca. 6 mdr., men det kommer jo an på om hun vil sove der eller ej

Anmeld

24. september 2013

L&V

Rinepigen skriver:

Laura var 6måneder da vi forsøgte os men omkring 10 mdr før jeg vil kalde det at sove på eget værelse.

Viktor er 2 måneder og sover fra 19-23 i sin egen seng på værelset sammen med laura og derefter kommer han ind til os

Anmeld

24. september 2013

DenLykkelige2013

Rinepigen skriver:

Vores søn var knap 2 måneder da han kom i tremmeseng uden lift, da liften simpelthen blev for lille til ham, han lå for klemt i bredden og der var ingen problemer. Eget værelse får han først når vi flytter i noget større, selvom jeg godt ville have haft det nu (han bliver 5 måneder D. 30)

Anmeld

24. september 2013

(august)

Vores piger lå i vugge fra dag 1 og kom i tremmeseng som ca 4 mdr.

Anmeld

24. september 2013

Mumto3

Jeg blev lidt forvirret af hvad afstemningen gik ud på. For spørger du om hvornår de sover unden lift? (det tror jeg er det de fleste har svaret på, uden at vide det) Eller spørger du om hvornår de sov alene i tremmeseng?

Anmeld

25. september 2013

AnonymMor

Mange tak for jeres svar alle sammen I får lige et fælles svar da der er kommet så mange

vi er nået frem til at vil prøve og flytte hende over i tremmesengen når hun er ca 3 mdr og hvis alt går efter planen så prøver vi nok at flytte hende på eget værelse når hun er 4 mdr. alt afhængigt af hvordan hun reagere på det  

Nu kan jeg se der er flere der skriver at man anbefaler at de sover hos forældrene indtil de er 6 mdr for at forbygge vuggedød, men hvad er forskellen på om de sover på eget væresle og hos os  kan ikke helt forstå hvorfor chancen for vuggedød er større ved at de sover alene ?

Anmeld

25. september 2013

Miin'Baby'Mus

Rinepigen skriver:

Jeg har stemt blankt da vores datter kom ind på sit eget værelse inden hun blev 3 mdr, både min og hendes søvn var så forstyrret af at vi sov sammen. Og det er simpelthen den bedste beslutning vi har taget  og der har overhovedet ingen problemer været..

Hun kom ud af liften da det passede med hendes størrelse, de kan jo ikke være i liften for altid  

Anmeld

25. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Rinepigen skriver:

Mange tak for jeres svar alle sammen I får lige et fælles svar da der er kommet så mange

vi er nået frem til at vil prøve og flytte hende over i tremmesengen når hun er ca 3 mdr og hvis alt går efter planen så prøver vi nok at flytte hende på eget værelse når hun er 4 mdr. alt afhængigt af hvordan hun reagere på det  

Nu kan jeg se der er flere der skriver at man anbefaler at de sover hos forældrene indtil de er 6 mdr for at forbygge vuggedød, men hvad er forskellen på om de sover på eget væresle og hos os  kan ikke helt forstå hvorfor chancen for vuggedød er større ved at de sover alene ?

Fordi at chancen for at i reagerer på at der ikk kommer små lyde eller bevægelser i dynen, er større når i ligger i samme rum jeg selv er i hvertfald blevet udstyret med en evne til at høre ALT hvad min søn laver i søvne, kan sagtens sove for kærestens rumsteren rundt i sengen, men hvis knægten vender sig er jeg vågen med det samme. Det blev også grunden til at han kom på eget værelse da han var 6 måneder fik simpelthen ikk sovet om natten. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.