inviter du alle børn, drenge/piger eller et par stykker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2013

MorTil4<3

Maja84 skriver:

Jeg er også lidt nysgerrig og vil gerne forstå hvordan man så skiller, er det religion eller hvilke lande de kommer fra, så hvad gør forskellen
Og hvordan ville du reagere hvis dit barn som en af de få ikke blev inviteret med, ville selv blive ked af det hvis min datter ikke blev inviteret med, bare fordi hun er rødhåret

det er fordi de kommer fra hvad de kommer fra

intet i deres kulture eller deres måde at leve på acceptere vi her

vi syntes det er så forskruet at vi bare ryster på hovedet af dem og siger de må passe sig selv, bare VI ikke skal have noget med dem at gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2013

MorTil4<3

SjeBets skriver:

Jeg respektere din holdning , men jeg er nødt til at spørge om er det alle indvandre eller kun dem hvor man kan se de har anden etnisk baggrund enten via navn eller hudfarve ? 

Spørger kun fordi at jeg kender en del hvor man ikke kan se deres herkomst.

når jeg ser en flok børn der kommer rendende så lytter jeg på stemme, udsende og hvordan de opføre sig
er jeg i tvivl så spejder jeg efter forældre og så viser de sikkert hvor de stammer fra

hvis en familie udlændinge kommer for mig og IKKE har tørklæde på, snakker dansk og børnene dansk.
ja så er det en familie der har sat sig ind i dansk og derfor vil jeg også gerne sig hej og snakke hvis det er det

men ja jeg kigger meget efter udsende

har endnu ikke oplevet nogen endnu jeg har taget fejl af hvor stammer fra

Anmeld

12. september 2013

helle85

Moma skriver:

Ej hvor synd, at de ikke inviterer ham.

Vores datter har en autismediagnose, og der har vi aftalt med de andre forældre,  vi taler sammen fra gang til gang om vi evt. skal tage med. Eller at vi i hvert fald står klar til at hente, hvis det bliver nødvendigt.

jeg har ikke snakket med de andre forældre omkring det men hvis han ville blive inviteret så ville jeg ringe til forældrene og forklare hvordan han er osv og tilbyde at tage med hvis det var.

Anmeld

12. september 2013

Kløver

MilleMus1988 skriver:

det er fordi de kommer fra hvad de kommer fra

intet i deres kulture eller deres måde at leve på acceptere vi her

vi syntes det er så forskruet at vi bare ryster på hovedet af dem og siger de må passe sig selv, bare VI ikke skal have noget med dem at gøre

Okay tak for svar
Hvor går grænsen så, altså er det bestemte nationaliteter feks eller er det bestemt religion når du skriver indvandrer

Anmeld

12. september 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
MilleMus1988 skriver:

når jeg ser en flok børn der kommer rendende så lytter jeg på stemme, udsende og hvordan de opføre sig
er jeg i tvivl så spejder jeg efter forældre og så viser de sikkert hvor de stammer fra

hvis en familie udlændinge kommer for mig og IKKE har tørklæde på, snakker dansk og børnene dansk.
ja så er det en familie der har sat sig ind i dansk og derfor vil jeg også gerne sig hej og snakke hvis det er det

Du har helt ret til din mening, så dette er absolut ikke ment som et angreb. 

Jeg tænkte bare på om du måske havde overvejet, at hvis du netop inkluderer disse børn (jeg mener ikke nødvendigvis forældrene), så vil de have større mulighed for at blive integreret i det danske samfund? Jo mere interaktion de har med den danske kultur, jo mere vil de blive påvirket af det. 

Anmeld

12. september 2013

Mother-love

Nu går Isabella ikke i skole.
Men har stemt alle pigerne.
For når hun begynder i skole og skal holde fødselsdag vil det blive pigerne jeg vil invitere.
Kunne aldrig finde på at invitere nogle enkelte. Det synes jeg godt nok ikke man kan.

Anmeld

12. september 2013

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
helle85 skriver:

sådan syntes jeg også det skal være

i mine børns klasse er der den regel at hvis invitationerne skal deles ud i klassen så skal det var til alle eller drenge/piger. men hvis de vil holde kun for nogen så må de sende dem eller gøre det på anden vis, da de jo ikke kan bestemme hvad folk gør uden for skolen.

jeg synes også at det er urimligt for de andre børn der ikke kommer med, min dreng har feks aldrig været til fødselsdag (da han ikke leger med de andre børn) han har en diagnose. og hver gang vores datter skal til fødselsdag spørg han hvorfor han aldrig bliver inviteret og det er ret hård at se på, i starten tænkte jeg at det måske bare var fordi drenge ikke holder fødselsdag, men nu er jeg efterhånden sikker på det ikke er sådan det er

nu har han inviteret alle drengene fra hans klasse med til fødselsdag så er lidt spædt på hvor mange der kommer der er sidste svars dato 23/9

Lige præcis, den aftale foreligger også i min søns klasse, at hvis man deler ud på klassen er det til alle drenge/piger..

Ej, hvor er det synd for ham diagnose eller ej, så det da ikke rimeligt.. Det må være hårdt for ham, for han er jo stadig en del af klassen. Håber godt nok der kommer nogen til hans fødselsdag..

Anmeld

12. september 2013

C-Dog

Vi invitere alle pigerne eller alle drengene, eller hele klassen, det med at danne venneflokke skal de nok selv styre når de bliver ældre og indtil der vil jeg gerne gøre mit til at styrke sammenholdet og fællesskabet i klassen. Og det er uanset farve, energi niveau og handikap, religion, baggrund og tøjstil :-)

Anmeld

12. september 2013

SjeBets

MilleMus1988 skriver:

Tak for svar

Anmeld

12. september 2013

helle85

Twixic skriver:

Lige præcis, den aftale foreligger også i min søns klasse, at hvis man deler ud på klassen er det til alle drenge/piger..

Ej, hvor er det synd for ham diagnose eller ej, så det da ikke rimeligt.. Det må være hårdt for ham, for han er jo stadig en del af klassen. Håber godt nok der kommer nogen til hans fødselsdag..

jeg tror kun det hård for ham fordi hans søster bliver inviteret til fødselsdage for det er kun der han snakker om det.

men har overvejet at snakke med freja´s venindes om han må komme med nå/hvis hun skal holde fødselsdag så han få prøvet det(vi snakker godt sammen)

ja det håber jeg også, de fik det i mandags og der er ikke nogen der har givet svar endnu, men der er j også lidt over en uge til men ellers hygger vi bare med ham laver nogen ting som vi ikke gør til hverdag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.