Gift ved første blik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2013

bøllen

o1Mutte skriver:

Psssssst nu er 3. afsnit inde

Har lige kværner alle 3 programmer. Og må sige jeg syntes det er spændende. Syntes det virker seriøst og bliver spændende at se hvad der sker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2013

l.kjoeller

hekran skriver:

Har ikke set det, men blev en smule rystet, da jeg så reklamen for første gang. Jeg synes det er 'underholdning' der går over mine grænser og tager alt for let på ægteskabet. Er de så gift nu? Gælder ægteskabsløfterne eller er det kun noget de går ind til for sjov? Og hvor længe kan man regne med at det holder, når de ikke kender hinanden og måske ikke tager ægteskabet særlig seriøst?

Jeg forstår ikke helt, men som sagt, hae jeg ikke set det, så det kunne godt være jeg skulle sætte mig og se det  

Umiddelbart får jeg bare fornemmelsen af, at det 'tager pis på' ægteskabet, som for mig er både seriøst og helligt.

det er et eksperiment hvor de som udgangspunkt er gift min 4 uger. synes det er sindsygt men samtiddigt interessant om man rent faktisk kan matche dem 

Anmeld

12. september 2013

Momo

Jeg synes simpelthen det er super spændende at følge, og meget tankevækkende også synes jeg! 

Jeg tror faktisk at det ene par nok skal finde ud af det, allerede nu virker det som om de har en rigtig god kemi 

Anmeld

13. september 2013

o1Mutte

Jeg tror også på at minimum et af parrene bliver sammen

Anmeld

13. september 2013

Isabella_mor

jeg kan ikke lade være med at tænke at der er så mange mennesker der gennemgår tvagsægteskaber osv, og der er mange der siger at kærligheden kommer med tiden, Det tror jeg også vil ske i dette eksperiment, for hvertfald minimum et af parrene. 

selvfølgelig har den kulturelle del masser at skulle have sagt, fordi at kulturen tit gør at folk ubevidst lever efter den kultur.

og den danske kultur er jo bare ikke at folk skal giftes før de kender hinanden, fordi at vi jo som minimum skal have kendt hinanden i et godt stykke tid før vi gifter os med hinanden, hvis vi overhovedet bliver gift. Derfor tror jeg også at DEN DEL af vores kultur vil modarbejde disse par, da de jo selv kommer fra en kultur hvor man ikke bliver tvangsgift med hinanden.. 

men det kan jo også ske at det rent faktisk går ind og hjælper disse par til at finde den eneste ene..

men vi kan jo ikke alle bare gifte os med den første og den bedste, i dette tilfælde er der jo eksperter med indeover, som er menneskekendere på kryds og på tværs som har sat disse mennesker sammen i form af hvem der har den samme inteligens, mentalitet og værdier som de kan hjælpe hinanden til at blive bedre til nogle ting.. 

men jeg tror det bliver spændende, og jeg håber selvfølgelig på en rigtig kærlighedshistorie... 

Anmeld

13. september 2013

Skouboe

Maja84 skriver:

Nej har ikke set det, men mig bekendt bliver de gift ved første møde, og synes ikke ægteskabet er noget man skal let på, eller indgå sådan et løfte uden at kende den man giver løftet til

Hvad så med de millioner af arrangerede ægteskaber verden over?

Anmeld

13. september 2013

Kløver

Skouboe skriver:

Hvad så med de millioner af arrangerede ægteskaber verden over?

Jeg er imod arrangerede ægteskaber men det er en anden snak

Anmeld

13. september 2013

Skouboe

Maja84 skriver:

Jeg er imod arrangerede ægteskaber men det er en anden snak

Ja, det er jeg også, men jeg ser det ikke som at gøre grin med ægteskabet.

Anmeld

13. september 2013

Kløver

Skouboe skriver:

Ja, det er jeg også, men jeg ser det ikke som at gøre grin med ægteskabet.

Synes stadig det er to ting, da det er kulturelt og de på trods af det er arrangeret ikke bare bliver skilt, det er en helt anden situation hvor det her er for underholdningens skyld og for at lave et eksperiment og det kunne fint være lavet uden at de behøvede indgå et ægteskab og blive gift

Anmeld

13. september 2013

A&F

Maja84 skriver:

Synes stadig det er to ting, da det er kulturelt og de på trods af det er arrangeret ikke bare bliver skilt, det er en helt anden situation hvor det her er for underholdningens skyld og for at lave et eksperiment og det kunne fint være lavet uden at de behøvede indgå et ægteskab og blive gift

Jeg tror at grunden til at de har valgt at parrene skal giftes, er fordi det skal være så realistisk som muligt,. Det er derfor igen endnu er gået deres vej, da ægteskab er noget seriøst, og derfor må de se om der opstår en kemi. Hvor seriøst havde det været hvis det bare var date?  Muligheden for skilsmisse er jo tilstede :p. I nogle kulture er man nødt til at acceptere sin ægtefælle. Arrangerede ægteskaber er også noget jeg er imod. Men mange, finder kærligheden, og mange må desværre bide det i sig, fordi sådan er det og skilsmisse ikke kan komme på tale. Men i bund og grund, er ægteskab ikke en leg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.