jamen at hvis de går amok eller lign, så kan de gøre stor skade..
Dertil vil jeg sige, at en lille hund altså også kan gøre stor skade. 
Og jeg TROR tit, at små hunde bliver misforstået fordi de netop er små.
En større, og specielt labradoren, er utrolig kærlig og meget nem at omgåes. De finder sig i utroligt meget.
Mine forældres labrador, hun blev engang overfaldet af en løs hund, som bed ud efter hende og sprang på hende. Ikke engang der forsvarede hun sig selv. For det ligger ikke til hende, at være "ond" overfor andre. Hverken dyr eller mennesker. 
Sidst jeg var på besøg hos mine forældre, holdte vi familie-tamtam. Og der er i familien to børn, en på 1 år og en på 1,5 år. Og vi havde taget vores labrador med også, ikke at jeg var nervøs, men vores labrador er stadig en stor hvalp, og kan godt lege ret vildt, men der var bare INTET. Hun snuste lidt til dem, meget forsigtigt og logrede lidt med halen og så var det det
Det samme gjorde mine forældres.
Der er bare ikke noget ondt i en labrador. Generelt i min familie, har vi altid haft labrador, så selvfølgelig skulle jeg også ha' en, da jeg flyttede hjemmefra
Min søster fik også en 1,5 måned efter mig.
Og min farmor og farfar havde altid labrador, da min far var lille. Og da mig og min søster var små, havde vi også en labrador dengang. 
Da jeg sov i barnevogn, lå den endda udenfor ALTID, fra jeg blev lagt og til jeg kom op. Den lå og passede på barnevognen.