hjælp til race?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2013

Elgaard73

Anonym skriver:

for det var simpelthen ikke inde i vores bugdet en uge efter at ha givet 6500 + tilbøher, og derefter 2. vaccine ved dyrelæge

Okay... Der prioritere vi to så nok forskelligt.

Vores er også operet for brok, men da det ikke var en livstruende brok (og det tænker jeg heller ikke jeres var, siden det først er opdaget, da I fik den hjem), så behøvede hun altså ikke at blive opereret fluks. Vi ville have haft rigeligt tid til at spare op, hvis vi havde haft brug for det.

Men held og lykke herfra. Jeg håber at i finder en dejlig familiehund. Og er lidt mere forberedte på at der kan komme forholdsvis mange uforusete udgifter, når man har dyr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2013

AnnaK89

Fransk bulldog

Anmeld

9. september 2013

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Okay... Der prioritere vi to så nok forskelligt.

Vores er også operet for brok, men da det ikke var en livstruende brok (og det tænker jeg heller ikke jeres var, siden det først er opdaget, da I fik den hjem), så behøvede hun altså ikke at blive opereret fluks. Vi ville have haft rigeligt tid til at spare op, hvis vi havde haft brug for det.

Men held og lykke herfra. Jeg håber at i finder en dejlig familiehund. Og er lidt mere forberedte på at der kan komme forholdsvis mange uforusete udgifter, når man har dyr.

den skulle opereres inden for nærmeste fremtid. jeg er klar over uforudsete udgifter, til en hund der er rask fra køb. der er jo mere i det end dét. hvis opdrætter agere som hun gjorde, så er der nok også andre ting der ikke var som det skulle være, men tak .

Anmeld

9. september 2013

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Hvis det var drømmehunden, hvorfor i alverden gik i så af med den????

Det skal ikke lyde som om jeg er en møgkælling, men det undrer mig virkelig at man finder den helt rette hund, og bare fordi den har en skavank (som i øvrigt kan klares med operation og så er den helt rask igen), så vælger man at gå af med den....

I min verden, anskaffer man sig en hund, så må man betale hvad det koster i dyrlægeregninger.. Vi har selv en hund, der har haft klippekort til dyrlægen, og kostet os de første 30.000 i regninger og han er kun 4 år... Men vi betaler uden brok, da det er jo vores lille baby....

Synes I skal overveje først og fremmest om I er villige til at betale og give hvad det kræver at have hund - i både medgang og modgang... 

Og så tænker jeg det måske kunne være en ide at snakke med en hundetræner om racevalg? De ved som regel hvad der passer godt til de behov og krav i har (og begrænsninger, for med et familieliv er der jo ikke altid tid til den helt store hundeaktivitet)...

Held og lykke med "jagten" 

den skulle opereres inden for nærmeste fremtid. jeg er klar over uforudsete udgifter, til en hund der er rask fra køb. der er jo mere i det end dét. hvis opdrætter agere som hun gjorde, så er der nok også andre ting der ikke var som det skulle være, men tak 

Anmeld

9. september 2013

Tystys14

Anonym skriver:

Hej. 

Vi er en familie på 3, far mor og barn på 2 år.

Vi leder efter en hund som passer til vores familie. Vi har haft 2 før. Den ene viste sig at skulle igennem en navlebroks operation, og der valgte vi at sælge hende videre. Så fik vi en lille en på 4 mdr, som havde en grim start på livet, hun var blevet mishandlet rent ud sagt, noget vi kunne se på hendes adfærd, og som dyrelægen bekræftede os i. og efter et ha haft hende i 6 mdr, hvor vi er gået all in, så måtte vi give op. Hun begyndte at være agressiv overfor vores barn når barnet kom løbende i huset osv. 

Så nu søger vi altså en hund efter vores familie. En sofa hygge hund, som kan med små børn. En hund som kan "nøjes" med nogle gode gå ture og leg i haven/med naboens hunde. Og selvfølgelig lidt hvalpetræning.

Hvilken hund vil i anbefale som FAMILIE hund? En hund der kan blive vores bedste ven og vores barn kan blive tæt med? ( med den rette opdragelse selvfølgelig, nu tænker jeg bare på hvilken race der er tættest på "os") 

Jeg er anonym da jeg har en herinde der snager lidt for meget i mit liv pt.

Er vokset op i et hjem med dværgpudler og dem har der aldrig været problemer med, de er simpelthen verdens bedste familiehund.  Men selvfølgelig skal man kunne lide racen for at vælge den, så det kan i bedst selv afgøre.  

Selv har vi en corgi, kan også varmt anbefales, dog kræver de at blive aktiveret med andre hunde ofte, er min oplevelse af Joy. (Vores vuf)  Men ellers er hun en fantastisk godmodig hund, der elsker børn, og er utrolit tålmodig. 

Anmeld

9. september 2013

Masig

Anonym skriver:

den skulle opereres inden for nærmeste fremtid. jeg er klar over uforudsete udgifter, til en hund der er rask fra køb. der er jo mere i det end dét. hvis opdrætter agere som hun gjorde, så er der nok også andre ting der ikke var som det skulle være, men tak 

Det er muligt. Var der ikke stambog med? Og en købskontrakt? For der er vist noget om at man kan tilføje til en købskontrakt at opdrætter skal betale alle eller nogle af pengene tilbage hvis det viser sig hunden ikke er sund og rask og at dette kunne være blevet opdaget hvis hunden havde fået de undersøgelser den skulle have inden salg... Bare lige til en anden gang, for så kunne der jo have været råd til operationen, så I ikke skulle af med hunden igen... Men håber da I finder en ny drømmehund 

En labrador som mange siger er en god familiehund, men også en brugshund, og skal aktiveres en del... Men sådan er det jo med mange hunde 

Anmeld

9. september 2013

CroQuis

Har ikke lige læst alle svar 

Men vil anbefale en Belgisk hyrdehund..

Er opvokset med tæver, og min familie er på deres tredje hund af den race. 

De er gode til børn, både min lillebror og jeg, men også generelt børnebørn og fremmede mennesker/børn der mødes rundt omkring

Dertil kan siges at det er en meget rolig race, der bare følger stille og roligt med rundt i huset eller haven 

Anmeld

9. september 2013

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Det er muligt. Var der ikke stambog med? Og en købskontrakt? For der er vist noget om at man kan tilføje til en købskontrakt at opdrætter skal betale alle eller nogle af pengene tilbage hvis det viser sig hunden ikke er sund og rask og at dette kunne være blevet opdaget hvis hunden havde fået de undersøgelser den skulle have inden salg... Bare lige til en anden gang, for så kunne der jo have været råd til operationen, så I ikke skulle af med hunden igen... Men håber da I finder en ny drømmehund 

En labrador som mange siger er en god familiehund, men også en brugshund, og skal aktiveres en del... Men sådan er det jo med mange hunde 

Nej er var ikke stambog med, det følte vi ikke var nødvendigt når vi ikke skulle bruge den til avl eller noget. 

Som jeg har skrevet, så var der mere i det end operationen, opdrætter vendte på en tallerken, og vi blev derefter meget usikre på det hele ang hund fra hende. 

Men tak for rådet 

Anmeld

9. september 2013

Camilla <3

jamen at hvis de går amok eller lign, så kan de gøre stor skade.. 

Dertil vil jeg sige, at en lille hund altså også kan gøre stor skade. 

Og jeg TROR tit, at små hunde bliver misforstået fordi de netop er små. 

En større, og specielt labradoren, er utrolig kærlig og meget nem at omgåes. De finder sig i utroligt meget.  

Mine forældres labrador, hun blev engang overfaldet af en løs hund, som bed ud efter hende og sprang på hende. Ikke engang der forsvarede hun sig selv. For det ligger ikke til hende, at være "ond" overfor andre. Hverken dyr eller mennesker.

Sidst jeg var på besøg hos mine forældre, holdte vi familie-tamtam. Og der er i familien to børn, en på 1 år og en på 1,5 år. Og vi havde taget vores labrador med også, ikke at jeg var nervøs, men vores labrador er stadig en stor hvalp, og kan godt lege ret vildt, men der var bare INTET. Hun snuste lidt til dem, meget forsigtigt og logrede lidt med halen og så var det det Det samme gjorde mine forældres.  

Der er bare ikke noget ondt i en labrador. Generelt i min familie, har vi altid haft labrador, så selvfølgelig skulle jeg også ha' en, da jeg flyttede hjemmefra Min søster fik også en 1,5 måned efter mig. Og min farmor og farfar havde altid labrador, da min far var lille. Og da mig og min søster var små, havde vi også en labrador dengang. 

Da jeg sov i barnevogn, lå den endda udenfor ALTID, fra jeg blev lagt og til jeg kom op. Den lå og passede på barnevognen. 

Anmeld

9. september 2013

Masig

Anonym skriver:

Nej er var ikke stambog med, det følte vi ikke var nødvendigt når vi ikke skulle bruge den til avl eller noget. 

Som jeg har skrevet, så var der mere i det end operationen, opdrætter vendte på en tallerken, og vi blev derefter meget usikre på det hele ang hund fra hende. 

Men tak for rådet 

Mht stambog, kan man ikke vælge fra eller til... Har hunden stambog følger den med hunden uanset hvad... Hvis ikke den har stambog kan den heller ikke få det... Så synes det lyder mærkeligt I kan vælge det fra, der er helt klart noget fusk ved den opdrætter....

Men held og lykke fremover 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.