hjælp til race?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.821 visninger
55 svar
31 synes godt om
8. september 2013

Anonym trådstarter

Hej. 

Vi er en familie på 3, far mor og barn på 2 år.

Vi leder efter en hund som passer til vores familie. Vi har haft 2 før. Den ene viste sig at skulle igennem en navlebroks operation, og der valgte vi at sælge hende videre. Så fik vi en lille en på 4 mdr, som havde en grim start på livet, hun var blevet mishandlet rent ud sagt, noget vi kunne se på hendes adfærd, og som dyrelægen bekræftede os i. og efter et ha haft hende i 6 mdr, hvor vi er gået all in, så måtte vi give op. Hun begyndte at være agressiv overfor vores barn når barnet kom løbende i huset osv. 

Så nu søger vi altså en hund efter vores familie. En sofa hygge hund, som kan med små børn. En hund som kan "nøjes" med nogle gode gå ture og leg i haven/med naboens hunde. Og selvfølgelig lidt hvalpetræning.

Hvilken hund vil i anbefale som FAMILIE hund? En hund der kan blive vores bedste ven og vores barn kan blive tæt med? ( med den rette opdragelse selvfølgelig, nu tænker jeg bare på hvilken race der er tættest på "os") 

Jeg er anonym da jeg har en herinde der snager lidt for meget i mit liv pt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2013

Faith

Helt klart en Cavalier King Charles spaniel!!!

Verdens bedste familiehund

Anmeld

8. september 2013

Pinkrose

King Charles cavalier rigtig god hund glad for børn. Kræver ikke de længeste gåture og elsker sofahygge

Det den jeg ville anbefale

Anmeld

8. september 2013

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Helt klart en Cavalier King Charles spaniel!!!

Verdens bedste familiehund

den har vi også haft kig på, manden vil bare så gerne have en mellem/stor str ... 

Anmeld

8. september 2013

B&J

måske skulle i ligge ud med en hund der er 2-3år gammel som i ved der er en sofa hygge hund. for at se hvordan det er og når i har børn og når din mand vil have en mellem stor hund, man skal huske alt det arbejde der er i en hund, og selv om som du skriver den skal under en operationen jamen så må man ligge de penge til side og få det gjord det er en del af hunden, man skal også passe på med ikke at købe en billige hund for en calver king charles kan have mange skjule fejl som øjne hjerte næsen må ikke være for kort. det er joredens dejligste hund vi har en selv, men man skal bare HUSK lær alt det man kan om den rase inden man anskaffer sig den  og ikke bare købe fordi den er sød

Anmeld

8. september 2013

asff

Anonym skriver:

Hej. 

Vi leder efter en hund som passer til vores familie. Vi har haft 2 før. Den ene viste sig at skulle igennem en navlebroks operation, og der valgte vi at sælge hende videre. Så fik vi en lille en på 4 mdr, som havde en grim start på livet, hun var blevet mishandlet rent ud sagt, noget vi kunne se på hendes adfærd, og som dyrelægen bekræftede os i. og efter et ha haft hende i 6 mdr, hvor vi er gået all in, så måtte vi give op. Hun begyndte at være agressiv overfor vores barn når barnet kom løbende i huset osv. 

Så nu søger vi altså en hund efter vores familie. En sofa hygge hund, som kan med små børn. En hund som kan "nøjes" med nogle gode gå ture og leg i haven/med naboens hunde. Og selvfølgelig lidt hvalpetræning.

Hvilken hund vil i anbefale som FAMILIE hund? En hund der kan blive vores bedste ven og vores barn kan blive tæt med? ( med den rette opdragelse selvfølgelig, nu tænker jeg bare på hvilken race der er tættest på "os") 

Labrador

Anmeld

8. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Labrador 

Anmeld

8. september 2013

Moster Lagkage

Anonym skriver:

Hej. 

Lige et godt råd, en sygeforsikring er en god ide, så man også har råd til at have hund hvis den bliver syg. Læste i måtte gå af med en fordi den skulle opereres. Men ellers er en fransk bulldog en super dejlig familie hund, men nogle kan være svære at renlighedstræne. Og en god ide at købe fra en seriøs avler, da racen har en del skavanker.  Men sæt penge af til at have hund, for det koster altså penge.

Anmeld

8. september 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

måske skulle i ligge ud med en hund der er 2-3år gammel som i ved der er en sofa hygge hund. for at se hvordan det er og når i har børn og når din mand vil have en mellem stor hund, man skal huske alt det arbejde der er i en hund, og selv om som du skriver den skal under en operationen jamen så må man ligge de penge til side og få det gjord det er en del af hunden, man skal også passe på med ikke at købe en billige hund for en calver king charles kan have mange skjule fejl som øjne hjerte næsen må ikke være for kort. det er joredens dejligste hund vi har en selv, men man skal bare HUSK lær alt det man kan om den rase inden man anskaffer sig den  og ikke bare købe fordi den er sød

Vi opdagede dens brok ved 1. dyrelæge besøg. INTET VAR BLEVET NÆVNT, fra opdrætteres side, ej heller noteret fra opdrætters egen dyrelæge, og da vi konfronterede hende, var hun meget arogant. så vi valgte at sælge hende. 

vi skal ikke have en hund der er over 1 år. i og med vi har et lille barn. det tør jeg ikke.... det skal være en hvalp som vi kan "præge" og opdrage efter vores familie.

Anmeld

8. september 2013

Anonym trådstarter

Moster Lagkage skriver:

Lige et godt råd, en sygeforsikring er en god ide, så man også har råd til at have hund hvis den bliver syg. Læste i måtte gå af med en fordi den skulle opereres. Men ellers er en fransk bulldog en super dejlig familie hund, men nogle kan være svære at renlighedstræne. Og en god ide at købe fra en seriøs avler, da racen har en del skavanker.  Men sæt penge af til at have hund, for det koster altså penge.

vi havde og har altid haft sygeforsikring, men da det blev opdaget ved 1. læge besøg, laltså, en uges tid efter vi fik hunden, så stod den altså for egen regning, eller for opdrætters, men som skrevet til en anden, så var opdrætter meget arogant, da vi prøvede at komme i dialog med hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.