hjælp til race?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2013

...,

Anonym skriver:

jamen at hvis de går amok eller lign, så kan de gøre stor skade.. 

En lille hund kan da også gøre stor skade hvis den bider? -en Golden retriever som du skriver din mand gerne vil ha er en fantastisk familie hund, alle dem jeg har kendt har altid været rolige og hyggelige

Men hvis du hele tiden går og er nervøs om hunden reagerer aggressivt, så skal du nok arbejde med din angst inden i anskaffer jer en hund.. Dyr læser hurtigt vores signaler, og det er jo vigtigt at du udstråler at du er rolig, så din nervøsitet ikke præger jeres kommende hund.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2013

Anonym trådstarter

Februar-Baby<3 skriver:

En lille hund kan da også gøre stor skade hvis den bider? -en Golden retriever som du skriver din mand gerne vil ha er en fantastisk familie hund, alle dem jeg har kendt har altid været rolige og hyggelige

Men hvis du hele tiden går og er nervøs om hunden reagerer aggressivt, så skal du nok arbejde med din angst inden i anskaffer jer en hund.. Dyr læser hurtigt vores signaler, og det er jo vigtigt at du udstråler at du er rolig, så din nervøsitet ikke præger jeres kommende hund.

Nej det er slet ikke på den måde. Jeg er ikke bange for hunde. Det er mere fx med hensyn til vores barn. Og så jamen, hvis det pludselig går noget galt, så er det sådan en stor hund som man måske ville ha svært ved at få styr på osv osv. Det er mere sådanne tanker, netop fordi jeg engang blev overfaldet af en amstaff... 

Anmeld

9. september 2013

Anonym trådstarter

Ma-lu skriver:

Mops❤

De er så grimme så de er søde  de ser ud til at hygge sig! Vi har kigget lidt på mops også, men der er manden ikke lige 

Anmeld

9. september 2013

LMX

Labrador til hver en tid.. Vær dog opmærksom på at de kræver en del motion og hjernegymnastik.. De første par år kan de godt ha damp og være MEGET energiske, men når de kommer over hvalpestadiet så er de helt fantastiske..

Vi har selv en Berner Sennen, men de er yderst vagtsomme så det er nok ikke sådan en I skal ha når du frygter "faren" ved en stor hund..

Anmeld

9. september 2013

Anonym trådstarter

LMX skriver:

Labrador til hver en tid.. Vær dog opmærksom på at de kræver en del motion og hjernegymnastik.. De første par år kan de godt ha damp og være MEGET energiske, men når de kommer over hvalpestadiet så er de helt fantastiske..

Vi har selv en Berner Sennen, men de er yderst vagtsomme så det er nok ikke sådan en I skal ha når du frygter "faren" ved en stor hund..

Det er også labben vi hælder mest til begge 2. Jeg skal nok bare lige vænne mig til at vi skal have en lidt større hund ..

Anmeld

9. september 2013

...,

Anonym skriver:

Nej det er slet ikke på den måde. Jeg er ikke bange for hunde. Det er mere fx med hensyn til vores barn. Og så jamen, hvis det pludselig går noget galt, så er det sådan en stor hund som man måske ville ha svært ved at få styr på osv osv. Det er mere sådanne tanker, netop fordi jeg engang blev overfaldet af en amstaff... 

Jeg synes bare det lyder som om at du er bange og det er i mine øjne utrolig vigtigt når man omgåes dyr, at de kan mærke man man er rolig.. Det er virkelig sjældent man høre om hunde der går amok på børn, jeg synes oftes små hunde er mere aggressive end store.

Hvis i opdrager hunden godt fra start kan jeg ikke se nogen grund til at være nervøs

Held og lykke med hundejagten

Anmeld

9. september 2013

Sky

Helt klart schæfer 

Anmeld

9. september 2013

Elgaard73

Jeg tilslutter mig "labrador-koret". En skøn og tillidsfuld hund. Og meget nem at opdrage. Hvis I gerne vil have en lidt mindre udgave, så er Formel 1 skøn, og den er ikke mere jagthund end alle de andre retreivere racer. Det afhænger jo helt af, hvilke ting I vælger at opdrage/træne frem i hunden.

Her har vi en tæve, som er blanding af Formel 1 og flatcoated. Hun har et skønt sind og er lige en smule mindre/spinklere end en normal labrador (vejer ca 25 kg).

Må jeg spørge hvorfor I ikke valgte at operere drømmehunden, i stedet for at sælge den vidre?

Anmeld

9. september 2013

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Jeg tilslutter mig "labrador-koret". En skøn og tillidsfuld hund. Og meget nem at opdrage. Hvis I gerne vil have en lidt mindre udgave, så er Formel 1 skøn, og den er ikke mere jagthund end alle de andre retreivere racer. Det afhænger jo helt af, hvilke ting I vælger at opdrage/træne frem i hunden.

Her har vi en tæve, som er blanding af Formel 1 og flatcoated. Hun har et skønt sind og er lige en smule mindre/spinklere end en normal labrador (vejer ca 25 kg).

Må jeg spørge hvorfor I ikke valgte at operere drømmehunden, i stedet for at sælge den vidre?

for det var simpelthen ikke inde i vores bugdet en uge efter at ha givet 6500 + tilbøher, og derefter 2. vaccine ved dyrelæge

Anmeld

9. september 2013

Masig

Anonym skriver:

der var skam sundheds bog og det hele med ..  det var lige drømmehunden og 6500 kr der røg der.. 

Hvis det var drømmehunden, hvorfor i alverden gik i så af med den????

Det skal ikke lyde som om jeg er en møgkælling, men det undrer mig virkelig at man finder den helt rette hund, og bare fordi den har en skavank (som i øvrigt kan klares med operation og så er den helt rask igen), så vælger man at gå af med den....

I min verden, anskaffer man sig en hund, så må man betale hvad det koster i dyrlægeregninger.. Vi har selv en hund, der har haft klippekort til dyrlægen, og kostet os de første 30.000 i regninger og han er kun 4 år... Men vi betaler uden brok, da det er jo vores lille baby....

Synes I skal overveje først og fremmest om I er villige til at betale og give hvad det kræver at have hund - i både medgang og modgang... 

Og så tænker jeg det måske kunne være en ide at snakke med en hundetræner om racevalg? De ved som regel hvad der passer godt til de behov og krav i har (og begrænsninger, for med et familieliv er der jo ikke altid tid til den helt store hundeaktivitet)...

Held og lykke med "jagten" 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.