Hvornår lavede i værelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2013

Hjaltesmor

asff skriver:

Jeg tænkte på hvornår i begyndte at gøre klar? Altså sætte vugge/seng op, putte ting i komoder, og ordne pusleplads? Og hvornår i fik købt de større ting, som barnevogn, autostol osv? 

Her har vi da købt lidt tøj.. Men værelset er stadig fyldt med mit tøj, og ting som bare står.. Har en svigermor, som mener, vi skal i gang NU! Men det synes jeg måske er lidt tidligt.. 

Barnevognen købte vi 3-4 måneder før, så den kunne stå i vores kælderrum og afgasse for flammehæmmere og den slags, som jeg ikke havde lyst til at lægge et barn i.

Resten gik vi i gang med ca. 2 mnd før. Dvs. puslebord (skulle lige males og selvom det var svanemærket, ville jeg gerne lige lade den afgasse lidt uden for lejligheden), tremmeseng, tøj, mad til fryseren, stofbleer (vi brugte vaskbare bleer) osv.)

I ugerne op til selve terminen lavede jeg hovedrengøring af lejligheden, så vi kunne undgå rengøring et stykke tid efter fødslen og fik styr på andre praktiske projekter i hjemmet, som kunne være rare at have overstået inden (dvs. ikke babyrelaterede projekter som lamper, der ventede på at blive boret op og den slags.)

Selve tasken til hospitalet pakkede jeg knap en uge før min termin.

Men jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det er svært at vente!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2013

asff

DecemberBaby2013 skriver:

Ja, vi har alt, men har ikke vasket det osv. .
Vi mangler stadig alle småting til puslekommoden .

Stormede i bare ud og købte tøj, da i vidste det var en prinsesse?

Anmeld

30. august 2013

asff

BigHope13 skriver:

kan godt forstå det lyder lidt vildt hehe, men det nu heller ikke sådan det helt står til, min kærestes søskende har børn så derfor har vi faktisk fået i hoved og BIB af alt. så vi har flere sække tøj stående fra deres drenge , og så har vi slået til når vi har fundet gode tilbud på autostol, møbler og ligende.
det eneste der er købt af ny er barnevognen

det eneste jeg sådan set mangler er flere stofbleer og ammeindlæg og andre småting, men ellers er det noget jeg tænker kan vente til efter lillemanden er kommet

Åh gud, jeg misunder dig/jer! Vi skal ud og købe ALT (svigerforældrene giver dog helt ny odder zip) - Har absolut ingen vi kan arve fra, da det er nr 1 på begge sider. Ville sådan set ønske, at jeg kunne trylle det værelse klar nu

Anmeld

30. august 2013

asff

Hjaltesmor skriver:

Barnevognen købte vi 3-4 måneder før, så den kunne stå i vores kælderrum og afgasse for flammehæmmere og den slags, som jeg ikke havde lyst til at lægge et barn i.

Resten gik vi i gang med ca. 2 mnd før. Dvs. puslebord (skulle lige males og selvom det var svanemærket, ville jeg gerne lige lade den afgasse lidt uden for lejligheden), tremmeseng, tøj, mad til fryseren, stofbleer (vi brugte vaskbare bleer) osv.)

I ugerne op til selve terminen lavede jeg hovedrengøring af lejligheden, så vi kunne undgå rengøring et stykke tid efter fødslen og fik styr på andre praktiske projekter i hjemmet, som kunne være rare at have overstået inden (dvs. ikke babyrelaterede projekter som lamper, der ventede på at blive boret op og den slags.)

Selve tasken til hospitalet pakkede jeg knap en uge før min termin.

Men jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det er svært at vente!

Skal en barnevogn afgasse? Hold op jeg føler mig grøn her.. 

Det er jo et helt ombygningsprojekt at få en baby!

Anmeld

30. august 2013

Hjaltesmor

asff skriver:

Skal en barnevogn afgasse? Hold op jeg føler mig grøn her.. 

Det er jo et helt ombygningsprojekt at få en baby!

Hvis man synes, det er lidt overskueligt med babyindkøb (og det har jeg aldrig mødt nogle, der ikke synes), så kan man få en lille bog fra tænk, der hjælper en til de ting, man skal tænke over. Også så man ikke får købt for dyrt/for meget/ forkert osv.

Den er supergod og kan fx lånes på biblioteket.

Anmeld

30. august 2013

BigHope13

asff skriver:

Vha

Åh gud, jeg misunder dig/jer! Vi skal ud og købe ALT (svigerforældrene giver dog helt ny odder zip) - Har absolut ingen vi kan arve fra, da det er nr 1 på begge sider. Ville sådan set ønske, at jeg kunne trylle det værelse klar nu

Vi har virkelige også bareværet rigtig heldige at finde nogle gode ting brugt til billige penge og så alt det vi har fået fra familie. gud hvor har vi sparet mange penge
Åhh en dejlig gave med en odder zip
jeg var også inde i en rastløs periode omkring uge 20 men så det gået lidt i ro igen og nu har jeg ikke så travlt med at gøre tingene klar mere.

Anmeld

30. august 2013

asff

BigHope13 skriver:

Vi har virkelige også bareværet rigtig heldige at finde nogle gode ting brugt til billige penge og så alt det vi har fået fra familie. gud hvor har vi sparet mange penge
Åhh en dejlig gave med en odder zip
jeg var også inde i en rastløs periode omkring uge 20 men så det gået lidt i ro igen og nu har jeg ikke så travlt med at gøre tingene klar mere.

Det er jo altid lækkert at spare penge ja, glæder mig også til jeg skal trille rundt med en sprit ny barnevogn

Håber de kommende uger kommer til at suse forbi

Anmeld

30. august 2013

CroQuis

asff skriver:

Ja, det er sådan jeg tænker, at vi også gør Okay 3 bæreposer! - det har vi så sleeeeeeet ikke

Neeej, jeg var også lidt chokkeret, da jeg kiggede efter den ene dag - for har egentlig bare købt lidt brugt tøj hist og her og ind imellem købt hvis der har været udsalg i babybutikkerne hvor det er sat 50-75% ned.. Men nu kigger jeg så  kun efter det vi mangler - fx sokker, futter, bluser og stofbleer. Vi har rigeligt body'er, bukser og dragter... Plus der gerne skal være plads til lidt "kønsfarvet" tøj, når den lille er født 

Anmeld

30. august 2013

Mother-love

asff skriver:

Jeg tænkte på hvornår i begyndte at gøre klar? Altså sætte vugge/seng op, putte ting i komoder, og ordne pusleplads? Og hvornår i fik købt de større ting, som barnevogn, autostol osv? 

Her har vi da købt lidt tøj.. Men værelset er stadig fyldt med mit tøj, og ting som bare står.. Har en svigermor, som mener, vi skal i gang NU! Men det synes jeg måske er lidt tidligt.. 

Det gjorde vi først da Isabella var 4 mdr. Fordi vi først der flyttede i en 3er. Men uanset så havde hun ikke brug for et værelse før hun var 6 mdr. For hun kom først på eget værelse der

Anmeld

30. august 2013

asff

CroQuis skriver:

Neeej, jeg var også lidt chokkeret, da jeg kiggede efter den ene dag - for har egentlig bare købt lidt brugt tøj hist og her og ind imellem købt hvis der har været udsalg i babybutikkerne hvor det er sat 50-75% ned.. Men nu kigger jeg så  kun efter det vi mangler - fx sokker, futter, bluser og stofbleer. Vi har rigeligt body'er, bukser og dragter... Plus der gerne skal være plads til lidt "kønsfarvet" tøj, når den lille er født 

Uh så I ved ikke, om det er en frk, eller hr? Spændende. Problemet med mig er nok, jeg ikke aner, hvad dælen man skal bruge af forskellige ting.. Jeg får hele tiden at vide ''køb nu ikke for meget i de små størrelser'' - så er på helt bar bund 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.