asff skriver:
Jeg tænkte på hvornår i begyndte at gøre klar? Altså sætte vugge/seng op, putte ting i komoder, og ordne pusleplads? Og hvornår i fik købt de større ting, som barnevogn, autostol osv?
Her har vi da købt lidt tøj.. Men værelset er stadig fyldt med mit tøj, og ting som bare står.. Har en svigermor, som mener, vi skal i gang NU! Men det synes jeg måske er lidt tidligt..
Barnevognen købte vi 3-4 måneder før, så den kunne stå i vores kælderrum og afgasse for flammehæmmere og den slags, som jeg ikke havde lyst til at lægge et barn i.
Resten gik vi i gang med ca. 2 mnd før. Dvs. puslebord (skulle lige males og selvom det var svanemærket, ville jeg gerne lige lade den afgasse lidt uden for lejligheden), tremmeseng, tøj, mad til fryseren, stofbleer (vi brugte vaskbare bleer) osv.)
I ugerne op til selve terminen lavede jeg hovedrengøring af lejligheden, så vi kunne undgå rengøring et stykke tid efter fødslen og fik styr på andre praktiske projekter i hjemmet, som kunne være rare at have overstået inden (dvs. ikke babyrelaterede projekter som lamper, der ventede på at blive boret op og den slags.)
Selve tasken til hospitalet pakkede jeg knap en uge før min termin.
Men jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det er svært at vente!
Anmeld