Bettina90 skriver:
Der er jo heller ikk som sådan noget galt i hvert enkelt indlæg, men når man gentagne gange får at vide "hva havde du forventet? Det er dyrt for arbejdsgiver at beholde dig når du er gravid", så kan jeg sku godt forstå at TS ikke orker det..
Om der er logik i det, måske. Men jeg ville personligt aldrig stille mig op og forsvare hvorfor det var okay at fyre en gravid.
Håber TS vender tilbage.
sagen er bare at TS er ikke blevet fyret, hun er vikariat, hvor det kræver forlængelse hvis de skal være der længere tid.
Lad os sige TS går hen og bliver sygemeldt om 4 uger pga bækkenløsninger eller hvad der ellers kan være, er det altså chefen for firmaet der kommer til at betale største delen af lønen fordi TS netop er sygemeldt under en kontrakt på vikariat, derfor går de mange gange ud og siger de ikke kan bruge personen lige nu, fordi det er for dyrt for dem... De bruger jo netop en vikar for at spare ikke for at skulle betale mere for noget de ikke får 
vi kan vende den, og ja ved det er et dårligt eksempel, men i realiteten er det sådan.... Du går heller ikke i imerco og køber og bagemaskine, giver 800 for den og forlader butikken uden at tage den med. Det er nøjagtig det samme for et firma med en vikar der KAN gå hen og ikke være "arbejdsdygtig" de betaler for noget de ikke får.... Og ALLE har skrevet med pæn tone herinde, og prøvet at forklare TS hvordan virkeligheden hænger sammen..... ingen har været "onde", men kun sagt hvad sandheden var, for hvem gider leve på et kram og tro det er fusk det chefen har lavet når det i virkeligheden ikke er? jeg gad ikke, tværtimod... så hellere få sandheden, og håbe på der er andre vikariater hvor det er ok at være gravid... Det er en hammer trist situation at stå i, er jeg enig i... men der er intet forkert i det 
Anmeld