gravid.. og har lige fået af vide at.. :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2013

Jupiter

Camille Mørch Andersen skriver:

det jeg så ikke forstår er, at da jeg startede vidste hun jeg var gravid. og der lovede hun mig det også..

lige nu har jeg bestemt intet til overs for hende.

hun lånte mig fra et andet sted fra høng.. sagde kun ja fordi jeg ville få mit varikant forløb forlænget..

derfor er jeg pist off.

Så modsiger du jo dig selv:

I dir t første indlæg skriver du at hun trak forlængelsen tilbage efter hun fandt ud af at du er gravid??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2013

Camille Mørch Andersen

Hønsemor skriver:

Jeg må desværre give Jupiter ret i denne selvom det er øv.

Jeg ved hvordan det er at skulle fortælle arbejdsgiver man er gravid, og frygten for en fyring.

Nu nævner du borgere og tænker du måske er på plejehjem og dermed har været "tvunget" ud i at skulle fortælle om graviditet for at undgå nogle ting. Jeg måtte selv fortælle min før min 3 mdrs prøvetid var ovre da jeg er i blandt demente borgere der kan slå ud efter os..

ja jeg var tvunget.. er ssh'er uddannet.

jeg ved godt hun gjorde som hun gjorde.., men at jeg skal forlade mit andet sted trods for hun lovede mig længere varikat.. pisser mig af.. nu står jeg som arbejdsløs fra d 15/9.

Anmeld

28. august 2013

Camille Mørch Andersen

Jupiter skriver:

Så modsiger du jo dig selv:

I dir t første indlæg skriver du at hun trak forlængelsen tilbage efter hun fandt ud af at du er gravid??? 

måtte have skrevet forkert.. da jeg sagde det til hende inden jeg startede.. da jeg var de små 5 uger henne. og er nu 8 uger henne.  i de 3 uger jeg har været der har hun været på ferie.. første dagen hun er der smider hun den i hovdet på mig.

Anmeld

28. august 2013

Carina:-)

gokkelok skriver:

Arh okay  Så fik jeg styr på det

ja, så kan jeg godt se det er dyrt, især ved dem som er gravide næsten hele barslen igennem

Ja det er nemlig møgdyrt.

Og derfor at mange arbejdsgivere går uden om kvinder i den fødedygtige alder .

Anmeld

28. august 2013

Jupiter

Camille Mørch Andersen skriver:

måtte have skrevet forkert.. da jeg sagde det til hende inden jeg startede.. da jeg var de små 5 uger henne. og er nu 8 uger henne.  i de 3 uger jeg har været der har hun været på ferie.. første dagen hun er der smider hun den i hovdet på mig.

Det er selvfølgelig ikke rart - og det er da tarveligt hvis hun havde lovet det inden.

Men jeg må desværre sige at jeg godt forstår hendes valg.

Tillykke med vidunderet trods alt 

Anmeld

29. august 2013

Bettina90

Wow. Er godt nok lidt forundret over folk herinde  Om TS burde have forventet en fyring eller ej, så burde man kunne sætte sig ind i at være gravid og miste sit job?

Og hvordan kan I egentlig forsvare at man fyrer en gravid kvinde? Hvis kvinder vil have børn, er de nu engang nødt til at blive gravide!

Kan godt se, at det ikke er optimalt for arbejdsgiver rent økonomisk - men come on?! Synes det er så lavt det der.

til TS, som har slettet sig selv? 

Anmeld

29. august 2013

CroQuis

Carina:-) skriver:

Man får kun refunderet dagpenge satsen.

Jeg har en ansat der langtidssyg-Hun får 32.000 i løn-

Jeg får 17.000 refunderet-Så resten op til de 32.000 er fra egen lomme ,samt at jeg har lønudgift til en der skal afløse vedkommende.

Så det er sindssygt dyrt når folk bliver gravide/syge.

Ikke alle steder har det sådan, det kommer jo an på aftalen 

Fx dér hvor jeg er ansat er det dagpenge fra 1. sygedag - og går jeg sygemeldt over 2 mdr, ryger jeg over til kommunen, så min arbejdsgiver har intet med mig at gøre.. 

Anmeld

29. august 2013

Jupiter

Bettina90 skriver:

Wow. Er godt nok lidt forundret over folk herinde  Om TS burde have forventet en fyring eller ej, så burde man kunne sætte sig ind i at være gravid og miste sit job?

Og hvordan kan I egentlig forsvare at man fyrer en gravid kvinde? Hvis kvinder vil have børn, er de nu engang nødt til at blive gravide!

Kan godt se, at det ikke er optimalt for arbejdsgiver rent økonomisk - men come on?! Synes det er så lavt det der.

Jeg kan sagtens sætte mig ind i at det må være super hårdt og ubehageligt. Man er jo følsom som gravid.

Synes nu også at jeg faktisk prøvede at undskylde for min evt. hårde tone - jeg har ikke ment noget ondt med mine indlæg, og ikke være interesseret i at være efter TS.

Det gør mig ked af det at hun har slettet sin profil, og håber da ikke det er pga. mig. 

Jeg er bare en tand mere kynisk/pessimistisk, og jeg har da også sendt et kram og forsøgt at sige tingene på en pæn måde, selvom jeg har haft en anden mening/vinkel på situationen.

Mht. hvorvidt det er okay at fyre en gravid, kan vi godt blive enige om at det er noget pjat - men når nu samfundet er indrettet som det er, så kan jeg godt finde logikken i det. Dermed ikke sigt at jeg synes det er den rigtige måde samfundet er skruet sammen på 

Anmeld

29. august 2013

Skouboe

Bettina90 skriver:

Men hun blev jo ikke fyret - hun blev bare ikke forlænget. Der er i min verden ret stor forskel...

Anmeld

29. august 2013

Bettina90

Skouboe skriver:

Men hun blev jo ikke fyret - hun blev bare ikke forlænget. Der er i min verden ret stor forskel...

Eftersom TS skriver at hun er blevet lovet en forlængelse, så synes jeg nu det nærmest er det samme?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.