gravid.. og har lige fået af vide at.. :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.202 visninger
50 svar
69 synes godt om
28. august 2013

Camille Mørch Andersen

Min arbejdsplads ikke vil have mig længere efter d 15/9.. så nu sidder jeg tilbage med mistet lyst til at tage der ned imorgen .. da jeg blev lovet forlængelse af varikant..

blev ved med at foreslå at jeg så ville ringe ned til de 2 andre stedder i høng.. men så siger hun '' det behøver du ikke for det går igennem mig, og jeg styre det'' ..

alle er vilde med mig der nede selv borgerne.. giver mig selv 100 procent og har fået afvide at selvom jeg kun har været der i 3 uger føler de bare jeg er blevet en af de fast ansatte..

men efter hun fik afvide jeg var gravid.. var den forlængelse hun lovede ikke på tale længere..

føler mig trådt på.. sidder nu tilbage med en tanke af ligyldighed.. tristhed og har lyst til at skrige..

hvad skal jeg gøre.. vi flytter til høng inden baby kommer og ville helst have noget i byen.. og var blevet lovet det.. men nu er alt taget fra mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2013

maria_wlt

Det handler om penge - Nu hvor du er gravid så kan det komme til at koste hende penge hvis du skulle gå hen og få sygedage.

Anmeld

28. august 2013

gokkelok

maria_wlt skriver:

Det handler om penge - Nu hvor du er gravid så kan det komme til at koste hende penge hvis du skulle gå hen og få sygedage.

Er det fordi hun er vikar, at arbejdspladsen ikke får refunderet sygepengene fra kommunen?

Anmeld

28. august 2013

Jupiter

UNDSKYLD - det her kommer til at lyde hårdt på skrift uanset hvordan jeg formulerer det, så here goes:

Havde du forventet efter 3 ugers ansættelse, at din arbejdsgiver bare ville juble og sige tillykke med graviditeten? De har jo ansat dig fordi de skal BRUGE arbejdskraft - og hun har muligheden for at finde ny arbejdskraft, når hun ikke behøver forlænge dig.

I den verden jeg lever i, virker det meget surealistisk. De fleste arbejdspladser synes jo ikke det er fedt at dygtige medarbejdere skal på barsel og måske sygemeldes inden da. Det koster dem penge, administration og de mister arbejdskraft i en periode.

Jeg kan godt forstå at du bliver ked af det, det er jo aldrig rart at miste noget man er blevet glad for. Men omvendt kan jeg altså ikke forstå at du ikke så den komme 

Anmeld

28. august 2013

Hønsemor

Jeg må desværre give Jupiter ret i denne selvom det er øv.

Jeg ved hvordan det er at skulle fortælle arbejdsgiver man er gravid, og frygten for en fyring.

Nu nævner du borgere og tænker du måske er på plejehjem og dermed har været "tvunget" ud i at skulle fortælle om graviditet for at undgå nogle ting. Jeg måtte selv fortælle min før min 3 mdrs prøvetid var ovre da jeg er i blandt demente borgere der kan slå ud efter os..

Anmeld

28. august 2013

FrkRaarup

Camille Mørch Andersen skriver:

Min arbejdsplads ikke vil have mig længere efter d 15/9.. så nu sidder jeg tilbage med mistet lyst til at tage der ned imorgen .. da jeg blev lovet forlængelse af varikant..

blev ved med at foreslå at jeg så ville ringe ned til de 2 andre stedder i høng.. men så siger hun '' det behøver du ikke for det går igennem mig, og jeg styre det'' ..

alle er vilde med mig der nede selv borgerne.. giver mig selv 100 procent og har fået afvide at selvom jeg kun har været der i 3 uger føler de bare jeg er blevet en af de fast ansatte..

men efter hun fik afvide jeg var gravid.. var den forlængelse hun lovede ikke på tale længere..

føler mig trådt på.. sidder nu tilbage med en tanke af ligyldighed.. tristhed og har lyst til at skrige..

hvad skal jeg gøre.. vi flytter til høng inden baby kommer og ville helst have noget i byen.. og var blevet lovet det.. men nu er alt taget fra mig

Kan godt forstå det er øv..
Men som de andre skriver koster det arbejdspladsen penge, penge der i forvejen sikkert ikke er voldsomt mange af.

Men du har vel næppe mistet ALT?

Anmeld

28. august 2013

Carina:-)

gokkelok skriver:

Er det fordi hun er vikar, at arbejdspladsen ikke får refunderet sygepengene fra kommunen?

Man får kun refunderet dagpenge satsen.

Jeg har en ansat der langtidssyg-Hun får 32.000 i løn-

Jeg får 17.000 refunderet-Så resten op til de 32.000 er fra egen lomme ,samt at jeg har lønudgift til en der skal afløse vedkommende.

Så det er sindssygt dyrt når folk bliver gravide/syge.

Anmeld

28. august 2013

FrkZier

Camille Mørch Andersen skriver:

Det er selvfølgelig pisse ærgeligt - ingen tvivl om det, MEN hvis jeg skal være ærlig, så kan man jo godt lidt forstå din leder, du er vikar, har været der i 3uger og er gravid, måske ikke den bedste hest at spille på, SORRY, men ja det lidt det jeg tænker

Anmeld

28. august 2013

gokkelok

Carina:-) skriver:

Man får kun refunderet dagpenge satsen.

Jeg har en ansat der langtidssyg-Hun får 32.000 i løn-

Jeg får 17.000 refunderet-Så resten op til de 32.000 er fra egen lomme ,samt at jeg har lønudgift til en der skal afløse vedkommende.

Så det er sindssygt dyrt når folk bliver gravide/syge.

Arh okay  Så fik jeg styr på det

ja, så kan jeg godt se det er dyrt, især ved dem som er gravide næsten hele barslen igennem

Anmeld

28. august 2013

Camille Mørch Andersen

FrkZier skriver:

Det er selvfølgelig pisse ærgeligt - ingen tvivl om det, MEN hvis jeg skal være ærlig, så kan man jo godt lidt forstå din leder, du er vikar, har været der i 3uger og er gravid, måske ikke den bedste hest at spille på, SORRY, men ja det lidt det jeg tænker

det jeg så ikke forstår er, at da jeg startede vidste hun jeg var gravid. og der lovede hun mig det også..

lige nu har jeg bestemt intet til overs for hende.

hun lånte mig fra et andet sted fra høng.. sagde kun ja fordi jeg ville få mit varikant forløb forlænget..

derfor er jeg pist off.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.