Jeg opretter dette anonymt, da jeg ikke ønsker at hænge min kæreste ud offentligt, for trods fejl er han den bedste kæreste jeg nogensinde har haft.
Men undrer mig bare hvorfor fejlene først dukker op når man ligesom er blevet seriøse, i mit tilfælde efter jeg har taget springet og flyttet op i nærheden af ham. Er det forelskelsen der gør blind, eller opfører begge parter sig bare bedre i starten og så slækker man mere og mere på det.
Vores forhold er endegyldigt, vi siger i al fald begge to at vi godt ved vi ikke får det bedre andre steder. Og jeg har også lovet både mig selv og børnene at vi ikke skal flytte mere, by/skole i al fald. Vi skal have et fælles hus på et tidspunkt, bor stadig i 2 lejligheder.
Nå problemmet er at han før min tid drak meget, og det har han fået men af på den måde at han hver morgen har det skidt og skal spise ligge lidt, spise igen osv. til kvalme, svimmelhed mm. ligesom går væk. Han selv og lægerne mener i al fald at det er men, men jeg undrer mig. Som sagt alkoholmisbrugget ligger før min tid og det første år vi kendte hianden hvor vi kun såes i weekenderne, var der ikke noget. Der kunne vi sagtens stå helt normalt op spise morgenmad, have morgensex mm. Så jeg har min tvivl om sandheden af problemmet, for hvorfor skulle det komme efter 1 år. Jeg tænker mere det er en dum vane han har fået/dovenskab. For at undgå at der bliver stillet krav til ham om morgenen, han ligger vitterligt bare på sofaen og glor, mens jeg ordner børn mm. Han sidder end ikke ved bordet og spiser med os, nej han sidder i sofaen for han skal jo kunne lægge sig igen. Det går mig virkeligt på, men det er jo også svært at mærke hvordan andre har det, så jeg kan jo ikke stille mig op og påstå det bare er noget pjat.
Den uge vi var på ferie sammen havde jeg sagt til ham at det var børnene der var i højsædet og han måtte stå op tidnok til at være klar til udflugter mm. Og alligevel var det hver dag ham vi ventede på. Jeg har kommet med små hints om at jeg synes han er urimelig og at det er lige før der skal tages mere hensyn til hans behov som børnenes, men han kan slet ikke se det.
Ydermere har han vist sig at være totalt utilregnelig, han har så nemt ved at strø om sig med fine floskler og løfter men ca. halvdelen af det bliver til noget efter man har ventet længe og ofte selv planlagt det. Og det er ikke kun overfor mig, her til sommer skulle hans forældre på ferie og han havde lovet at se efter huset, vande blomster mm. Jeg mindede ham om det flere gange, men det måtte lige vente til imorgen, dagen efter igen osv. Det endte med han ikke var derude en eneste gang og flere af deres blomster var gået ud. Men han har jo så travlt og har det så skidt og 1000 undskyldninger så de måtte endelig ikke være sure på ham, og der var heller ingen konsekvens.
Men i aftes kom mit pis virkelig i kog, i starten af ferien foreslog han selv min store datter at hun kunne komme med han på job en dag han havde en hurtig kunde, det var noget med at sortere chipsposer som lød sjovt. Det var blevet planlagt til idag og hun har virkelig glædet sig. Han kom så sent hjem igår at de ikke nåede at ses, men jeg havde lovet hende at minde ham om det. Jeg kunne med det samme se på hans ansigtsudtryk at det var gal. Der var lige blevet ændret på planerne, så det var ikke der han skulle hen idag. Det var sket i mandags, han havde bare glemt at sige det. Jeg blev virkelig vred og skuffet, og det endte faktisk med han sov på sofaen for jeg gad bare ikke have ham ved min side. En ting er at det ikke bliver til noget, men han kunne i det mindste have sagt noget og selv forberedt hende på det, også så vi kunne nå at lave andre planer for dagen. Selv her til morgen lod han bare som ingenting, og det var først da hun selv spurgte hvad det blev til at jeg måtte til at forklare på hans vegne. Han kørte uden så meget som at undskylde, overfor hende, måske han var sur på mig over nattens forløb, men det skal ikke gå ud over pigen. Og fejlen var jo til syvende og sidst hans.
Jeg er blevet vant til at tage tingene med et gran salt, men når det går ud over mine børn går det for vidt. Det er ikke længe siden vi havde snakken om at han skulle holde sine løfter, iforbindelse med en uges camping ferie hvor han havde lovet at tage hele ugen fri og alligevel tog afsted nogle dage, og så alligevel dette, diskusionen er i al fald ikke slut.
Er det mig der er hård og urimelig eller hvad ville i gøre??
Anmeld