Jeg har desværre også meget erfaring med alcoholiker, et par stykker i familien

En af dem er stadig halv vejs "i hulen". Den anden er helt ude nu og jeg snakkede meget om det og denne persons venner.
Hvis du i et år har set ham kun i weekenden og alt var ok: I kunne spise morgenmad, have sex, hygge osv osv det er fordi han har drukket! Han har fået noget på en eller anden måde. Har du været i hans lejlighed? Eller på hotellet? Han fand helt sikkert vejen til at få nogle tår en gang i mellem. Du tror det er løgn, men det er vild de måder de finder på at kunne drikke og ikke lugte!!! Jeg har hørt nogle historier som jeg havde aldrig forstillet mig!
Og er du sikkert på, at er han har stoppet? Han er måske stadig fanget i den der hul og måske drikker han mere end du tror. Den der ligyldighed og tør for energi lyder som om, det han har i hovedet er alcohol og ikke familien, desværre.
Dem jeg kender, som droppede alcohol er faktisk nogle af de mest glade mennesker med masser af energi og lyst til at nyde livet. De har haft det så skidt at nu føler de en helt anden slags frihed og de vil bare suge alt hvad de kan i livet. Er meget glade og hjælpsom mennesker og meget tit laver de også lidt frivillig arbejde hos AA for at hjælpe andre. Efter de dropper alcohol behøver de ikke at ligge og de er ikke syge. Modsat, de hopper ud af sengen og siger: en dag til, hvor jeg ikke drikker, jeg er stærk! livet er fantastisk!
Jeg synes også, at det er syndt for dig, at han er den bedste kæreste, du har haft. For mig han er ikke værd og han tager alt for meget fra dig og børnene uden at give noget tilbage. Jeg ville gå fra ham og klare mig selv med børnene. Og det kan du godt, for det er det du gør hver dag og faktisk med den der stor belastning i dit liv. Undskyld jeg siger det sådan

Det er min mening og synes, at det er syndt for dig og børnene og I fortjener noget bedre (både hvis I er alene eller med en nye!!!!)
Anmeld