mega baby..?? 2. JM. besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2013

Krussedulle

Mini us skriver:

lyder dejligt vægten er fuldstændig underordnet så længe hun er sund og rask

Ork ja selvfølgelig

Du kommer garanteret til at klare det til ug

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2013

Mini us

Krussedulle skriver:

Ork ja selvfølgelig

Du kommer garanteret til at klare det til ug

I hope tænkte bare av indtil jeg kan se nu at den vægt er helt normal

Anmeld

22. august 2013

raca

Mini us skriver:

Var til andet jm besøg idag hvor jeg er 27+4.. da hun havde mærket mig sagde hun at hun ville skønne baby til at være 1300 g.. hun sagde at hun ikk ville være overrasket over hvis jeg fik en 4 kg baby.. shit tænkte jeg :/ selvom hun sagde det var godt at baby havde lidt sul på kroppen, så tænker jeg bare at jeg får en mega baby :/:/ nogen der har oplevet noget lignende. .?? 

ja og ud kom en lille fis på 2500 gram 3 uger før termin.

Anmeld

22. august 2013

Mini us

raca skriver:

ja og ud kom en lille fis på 2500 gram 3 uger før termin.

Seriøst.. vildt nok..

Anmeld

22. august 2013

raca

Mini us skriver:

Seriøst.. vildt nok..

ja seriøst og det er ikke særligt vildt, jm skøn på vægt er ikke særligt precist. JM mente at barnet lå over gennemsittet .der er meget der kan snyde.. og du er jo kun i uge 27...

ved et nært familiemedlem var det modsat, de mente barnet var lille og hun indkøbte småt tøj.. og ud kom et barn på 4300

så JM skøn er kun et skøn..

Anmeld

22. august 2013

Mini us

raca skriver:

ja seriøst og det er ikke særligt vildt, jm skøn på vægt er ikke særligt precist. JM mente at barnet lå over gennemsittet .der er meget der kan snyde.. og du er jo kun i uge 27...

ved et nært familiemedlem var det modsat, de mente barnet var lille og hun indkøbte småt tøj.. og ud kom et barn på 4300

så JM skøn er kun et skøn..

D ska jeg huske tak

Anmeld

22. august 2013

Jibbe

Jeg har født en på 3510 hvor jeg fik en 2 gradsbristning og nærmest ikke kunne gå 3-4 uger efter og så har jeg født en på 4410 uden at få en skramme... Og ja ham på 4410 var stor og brugte str 62 efter en uge, men ved 1 års undersøgelsen vejede han alligevel næsten 2 kg mindre end storebror ved hans 1 års undersøgelse... Så han er ikke vedblevet med at være stor og jm's skøn på fødegangen var 3600

Anmeld

22. august 2013

Mini us

Jibbe skriver:

Jeg har født en på 3510 hvor jeg fik en 2 gradsbristning og nærmest ikke kunne gå 3-4 uger efter og så har jeg født en på 4410 uden at få en skramme... Og ja ham på 4410 var stor og brugte str 62 efter en uge, men ved 1 års undersøgelsen vejede han alligevel næsten 2 kg mindre end storebror ved hans 1 års undersøgelse... Så han er ikke vedblevet med at være stor og jm's skøn på fødegangen var 3600

Andengrads bristning... Aaaaaavv :/

Anmeld

23. august 2013

Frk. Himmelblå

Mini us skriver:

det er jo din mening og sjovt nok er du den eneste der indtil nu har skrevet at du har opfattet det negativt.

Hvad du synes er negativt står for din regning, det skal ikke trækkes ned over hovedet på mig. Og hvis du føler dig stødt, som du jo tydeligt gør. Så hop da let og elegant henover istedetfor at begynde med negativt og bla bla. Hvis jeg vil være negativ så ville du ikke være i tvivl, og skal på ingen måde forsvare noget til nogen. Så tak fordi du stopper den her.. God aften herfra

Bliver altså nødt til at kommentere.. Jeg er sikker på, du har ret i, at du ikke mente noget negativt, men men men jeg bliver nødt til lige at sige, at Janne altså har ret i, at det er oplagt at tolke dit indlæg negativt via dit ordvalg. 

Der er også nogen, der benytter ordet "perker" men samtidig vil påstå, at de ikke "mener noget negativt med det". Det kan godt være, men det ændrer jo ikke på, at ordet generelt associeres negativt. Det kaldes en negativ konnotation. 

Men det er meget forskelligt, hvordan vi udtrykker os, og derfor opstår der ofte misfortsåelser, men jeg kan altså godt forstå, at Janne ikke synes, det var et videre sympatisk indlæg (med hendes egne skønne 4 kgs babyer in mente).

Anmeld

23. august 2013

MHB

Mini us skriver:

det er jo din mening og sjovt nok er du den eneste der indtil nu har skrevet at du har opfattet det negativt.

Hvad du synes er negativt står for din regning, det skal ikke trækkes ned over hovedet på mig. Og hvis du føler dig stødt, som du jo tydeligt gør. Så hop da let og elegant henover istedetfor at begynde med negativt og bla bla. Hvis jeg vil være negativ så ville du ikke være i tvivl, og skal på ingen måde forsvare noget til nogen. Så tak fordi du stopper den her.. God aften herfra

Jeg skal gerne indrømme at jeg faktisk også opfattede dit indlæg som negativt. Jeg følte i hvert fald at jeg blev nød til at forsvare at min "mega baby" som var tættere på 5 end på 4 kg altså også var en lille sød baby.

Jeg skal nok lade det ligge og har forstået at det så ikke var ment som du skrev det, men synes lige jeg ville fortælle at Janne ikke stod alene i sin opfattelse!

I mine øjne er en mega baby en baby som hende på 6,1 der blev født i Tyskland for et par uger siden! Se der kan vi tale om en ordentlig basse! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.