mega baby..?? 2. JM. besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2013

thegirl22

Mini us skriver:

Puha tænkte bare whaaat. Så spurgte hun mig sgu hva str sko jeg bruger? ? For ifølge hende så føder kvinder med store fødder nemmere..?? 

Haha jeg bruger 35 i sko, og min fødsel tog halvanden Timé :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2013

Frk. Himmelblå

Mini us skriver:

Var til andet jm besøg idag hvor jeg er 27+4.. da hun havde mærket mig sagde hun at hun ville skønne baby til at være 1300 g.. hun sagde at hun ikk ville være overrasket over hvis jeg fik en 4 kg baby.. shit tænkte jeg :/ selvom hun sagde det var godt at baby havde lidt sul på kroppen, så tænker jeg bare at jeg får en mega baby :/:/ nogen der har oplevet noget lignende. .?? 

Har tit tænkt på, at 4 kg lyder af så meget mere, end det egentlig er.

Mine piger har begge vejet omkring 37-3800 gram. Det er der ingen, der løfter bryn af.  Men læg to pakker pålæg oveni, og så har du pludselig en "kæmpe" baby... Tsk tsk.. 

Tror virkelig, at psyken spiller os et pus, når det kommer til tal og vægt.

Anmeld

22. august 2013

-Sigrid-

Mini us skriver:

Puha tænkte bare whaaat. Så spurgte hun mig sgu hva str sko jeg bruger? ? For ifølge hende så føder kvinder med store fødder nemmere..?? 

Jeg bruger størrelse 41 og fødte en 4500 g stjernekigger på 3 timer og tre kvarter

TS: Jeg fødte en på 4500g og syntes stadig hun var den mindste, dejligste og mindst nuttede baby nogensinde 

Anmeld

22. august 2013

MHB

Vores søn vejede 4768 og jeg synes stadig han var lille. Altså da jeg så ham ved siden af en baby på 3600 første gang kunne jeg godt se at han var stor, men han er altså stadig en baby og en dejlig en af slagsen... :-) 

Anmeld

22. august 2013

Aabye

Hmm.. Min den første vejede 3740 gram.. ham gik jeg over tid med.. 
Min nr 2 vejede 4635 gram.. Jeg synes han var STOR.. Men jeg var også 12 timer inden blevet fortalt ved et skøn at han vejede MAKS 3600, så han var noget større end forventet.. Især når man så kommer til at være på neonatal i 4 dage og der ved siden af ligger et par MEGET for tidlig fødte tvillinger på kbap 1 kg hver. :p

Anmeld

22. august 2013

Mini us

BigHope13 skriver:

Det tror jeg ikke du skal tage så nært, det er blot et forsigtigt skøn de laver der.
Jeg var til jordemoder sidste uge 28+4hvor hun skønnede bette til mellem 1300-1500 g hvor gennemsnittet var 1200. Og hun sagde bare at han nok var igang med et vægstspring, nogle vokser i perioder og andre vokser jævnt gennem graviditeten.

Haha sko str har jeg nu aldrig hørt om. hurra for mig bigfoot med str 42

Hehe samme tænkte jeg. Bruger også 42

Anmeld

22. august 2013

StudPsyk

Mini us skriver:

Var til andet jm besøg idag hvor jeg er 27+4.. da hun havde mærket mig sagde hun at hun ville skønne baby til at være 1300 g.. hun sagde at hun ikk ville være overrasket over hvis jeg fik en 4 kg baby.. shit tænkte jeg :/ selvom hun sagde det var godt at baby havde lidt sul på kroppen, så tænker jeg bare at jeg får en mega baby :/:/ nogen der har oplevet noget lignende. .?? 

Ej okay, en mega baby? Rolig nu! Mine har været hhv. 4120 og 4380 gram, og de har bestemt ikke været "mega". De har været små, skønne, nuttede, og jeg har haft helt ukomplicerede fødsler. Jeg ville prøve at ændre mit syn på det, jeg synes det er et temmeligt negativt syn at lægge på din baby allerede nu. Derudover er både skøn og vækstscanninger ofte ret upræcise.

Anmeld

22. august 2013

Skouboe

Begge mine er kommet i uge 39 og begge vejede over 4 kg. Det er vist ret normalt efterhånden.

Anmeld

22. august 2013

Mini us

Janne T. skriver:

Ej okay, en mega baby? Rolig nu! Mine har været hhv. 4120 og 4380 gram, og de har bestemt ikke været "mega". De har været små, skønne, nuttede, og jeg har haft helt ukomplicerede fødsler. Jeg ville prøve at ændre mit syn på det, jeg synes det er et temmeligt negativt syn at lægge på din baby allerede nu. Derudover er både skøn og vækstscanninger ofte ret upræcise.

Tror du misforstår.. Det var jm der sagde mega baby

Anmeld

22. august 2013

Palaja

Mini us skriver:

Ha ha, det er jeg nu ikke sikker på. Men jeg er heller ikke jordemor  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.