Fik et flip hos lægen ....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2013

ano14316

mor:) skriver:

synes også det med prisen var småligt.
jeg forstår godt hormonerne kan løbe af en men det er i min verden ikke en undskyldning, kun en forklaring. Så er det okay at det bliver fortalt til vedkommende så man kan undskylde overfor lægen næste gang man skal derind, evt. mens man lige beviser at man jo er gravid hehe

Men det er bare småtingene vi er nød til at spare på hvis vi gerne vil bevare læger og lægevagter, som vi kender det idag...
Hvis nu alle os på baby.dk sprang et årligt besøg hos lægen over, dem hvor vi bliver sendt hjem og får at v ide vi må komme tilbage om et par dage eller det er en virus besøgene. Så ville man spare 10,5 mio kr årligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2013

Carina:-)

ano14316 skriver:

Men ville du ringe derop med en test der er knap positiv, eller ville du vente nogen dage til du have en alm tydelig positiv test?
Man får jo netop ikke be eller afkræftet noget ved at komme så tidligt, nødvendigvis..
Jeg har selv lige været ved lægen og fået taget blodprøve fordi jeg har sprunget en mens over, det fik jeg gjort i forgårs da jeg skulle derop i en anden anledning og min mens skulle være kommet d. 20/7.
Men synes ikke der var grund til at ulejlige en læge for at teste mig før jeg ligesom var sikker på der ikke lom noget.
Jeg synes altså ikke det er spild at gå til lægen fordi man har fundet ud af at man er gravid, men synes det er spild at komme så tidligt at der er meget stor risiko for at man er nød til at komme igen senere...
Forstår i hvad jeg mener?

Ja forstår godt hvad du mener.

Og det ville være godt hvis flere tænker lidt mere over vores velfærdsøkonomi frem for at mene at nogen er langt ude fordi de gerne vil værne lidt om hvad vores resourser går til -

Jeg vil ikke blande mig i om testen er positiv eller ej-

Men man må forvente et vist modspil når man opretter en tråd,og håber da hun kommer tilbage når hun får det hele lidt på afstand.

Anmeld

15. august 2013

ano14316

mor:) skriver:

synes også det med prisen var småligt.
jeg forstår godt hormonerne kan løbe af en men det er i min verden ikke en undskyldning, kun en forklaring. Så er det okay at det bliver fortalt til vedkommende så man kan undskylde overfor lægen næste gang man skal derind, evt. mens man lige beviser at man jo er gravid hehe

Men det er bare småtingene vi er nød til at spare på hvis vi gerne vil bevare læger og lægevagter, som vi kender det idag...
Hvis nu alle os på baby.dk sprang et årligt besøg hos lægen over, dem hvor vi bliver sendt hjem og får at v ide vi må komme tilbage om et par dage eller det er en virus besøgene. Så ville man spare 10,5 mio kr årligt.

Anmeld

15. august 2013

Eliza

dette har intet meD ts at gøre, men... 

Lægevagten som vi kender den, bliver jo allerede afskaffet i januar 14

i hovedstads regionen. . 

Vi kan kun kontakte sygeplejersker igennem "akut telefonen"

Anmeld

15. august 2013

Flødebollen

Damn, der bliver overfust.

Jeg håber, hun kommer på igen. Jeg tror vist godt jeg ved, hvilke debatter, jeg IKKE skal oprette herinde..

WOW.

Folk må have deres meninger, men tonen ... fy for helvede.

Anmeld

15. august 2013

ano14316

Kathepige skriver:

Damn, der bliver overfust.

Jeg håber, hun kommer på igen. Jeg tror vist godt jeg ved, hvilke debatter, jeg IKKE skal oprette herinde..

WOW.

Folk må have deres meninger, men tonen ... fy for helvede.

Enten står jeg for alle de dårlige indlæg, eller også er jeg blind, jeg synes virkelig ikke at tonen er hård i denne debat...

Jeg synes jeg prøver at holde en ordentligt tone.. men jeg er også sådan en der altid gør smser 'er du sur' 'nej nej, sådan skriver jeg bare'
Jeg er ked af at det bliver misforstået.
Jeg synes bare ofte at disse debatter skal holdes meget overfladiske, ellers bliver 'tonen' kritiseret.

Jeg skriver jo også bare de tanker jeg får når jeg læder et indlæg, som i her, hvor min tanke bliver at hele denne dårlige oplevelse for patient og læge, kunne være undgået hvis man havde ventet nogen dage, og måske at tænkt lidt længere end 'jeg har brug for at få bekræftelse nu idag', men måske skal jeh bare lade vær med at gennemtænke alle ting så meget, prøve at være mere ligeglad med økonomi, økologi, samfund og miljø. For kan se at det ofte bringer mig i uføre når jeg prøver at pointere at alt hvad vi gør har større indflydelse end det er sker lige her og nu...

Kære TS
jeg er ked af hvis jeg har 'ødelagt' din tråd nu, og h vis jeg har skrevet noget du er blevet ked af, for det er bestemt ikke meningen..

Anmeld

15. august 2013

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg synes vi skal lukke den her. nu når TS har slettet sig.. 

For fremtiden så tæl lige til ti når i deltager i debatten, undgå at blive personlige, og brug gerne smiley'er til at understrege hvordan "tonen" er i det i skriver. Vi kan let misforstå hinanden. Det er trist at det sker og det er svært at være ts, når man bliver skrevet sådan til. det er synd når man vælger at slette sig herindefra når baby.dk burde være stedet hvor vi alle skal have lov til at være. For mange er det et fristed og stemningen har så meget at sige. Det er det altså rigtig ærgerligt når der er nogle uheldige kommentarer som evt kan såre Og i værste tilfælde gøre sp folk mister lysten til at være herinde.

Vi er alle hver især en lille procentdel af baby.dk. Uden jer ville baby.dk ikke være noget, og VI er alle med til at sætte tonen og skabe stemningen. Brug energien på at skabe en god stemning, vær forstående over for hinanden og overvej ordene og tænk over hvordan modtageren kan tolke det. Og sidst men ikke mindst, behandl hinanden som i gerne selv vil behandles. 

Mvh staff.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.