Christina A skriver:
Ja er bare nysgerrig på grundene til at blive gift. Har lige overværet min vennindes vielse idag. Det var udenfor og ikke af en præst da hun ikke er troende på nogen måde. Synes mange af mine studievenninder og andre bekendte bliver gift i flæng og føler nogen gange, at det ligesom er som om det bare skal være sådan for at være rigtigt måske. 
Selv har jeg aldrig drømt som barn eller ung om at blive gift og selvom min kæreste og jeg har været sammen i over 12 år og har tre børn har jeg slet ikke lyst til at gifte mig med ham. For det første ændrer det jo ikke på det liv vi har nu at blive gift, det er mange penge at bruge på en dag (er måske lidt nærig hvad det angår), jeg bryder mig ikke om tanken om at tilhøre et andet menneske og er slet ikke sikker på at jeg kan leve op til ægteskabets præmisser for kan man klare al modgang uanset hvad det måtte være? 
Måske ligger jeg for meget i det, men tænkte det kunne være interesant at høre hvad har ansporet jer der er gift til det og om det så også er alt det som i drømte om både bryllup og livet sammen efterfølgende? Min bror og hans kæreste har det ligesom jeg og vil heller ikke giftes selvom de har børn, hus og et langvarigt forhold på bagen. Så der er vel også nogen der heller ikke gør det "efter bogen" og I må da også gerne skrive hvorfor I hellere vil forblive ugifte.
Skal siges at min egen mor er blevet gift og skilt to gange og måske kan det også påvirke ens tilgang til det. Så fortæl endelig om jeres valg så en uforstående kan blive lidt klogere på al det gifteri. 
jeg tænker man bliver gift fordi man ikke vil have andre og mener den person er den eneste ene og ved man vil være sammen indtil en af parterne dør. og når man siger ja siger man ja til alt modgang, menmindre det er utroskab. (det er i min verden ikke muligt at blive skilt medmindre det er pga. utroskab)
Indtil man er gift uanset om man har børn sammen eller ikke, så tænker jeg at man kan skride når det passer en og man kan også gøre det hvis det hele bliver lidt for hårdt.
Så i bund og grund tænker jeg man kun skal blive gift hvis man er 100 % sikker på man vil gå alt igennem sammen uanset hvor forfærdeligt det bliver.
Anmeld