Kan det fungere uden en søskendevogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2013

Frejsmor

Happiness skriver:

Det er sjællent at Lukas gider sin klapvogn nu. Og han bliver jo 2 lige om lidt. Så det kommer nok an på barnet. Men mon ikke et søskende sæde er fint  nok?

Det regner vi med er nok, men nu kommer der også til at være ca 2,5 år imellem dem herhjemme. 

Ja det er jo lige det.. Frej vil også gene op at gå til tider og hjælpe med at skubbe klapvognen, meen det holder ikke ved ret længe ad gangen, så vil han enten gerne op på armen eller i klapvognen igen.. Men det kan jo nå at ændre sig..

Men jeg håber også et søskende sæde vil være fint..

Ja, hvert ekstra halve år gør jo noget, de udvikler sig bare så enormt hurtigt jo.. Men uuh hvor bliver det også bare spændende, når lillebrøster kommer!! Hvornår er du sat til?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2013

Frejsmor

Maja84 skriver:

De har klaret det fint, og fordelen er jo netop de går stabilt når de bliver 2 og kan gå et pænt stykke, så jeg ville bestemt se i første omgang om jeg ikke kunne klare mig uden, de har også brugt bæreseler en del, den ene babybjørn( brugte sele engang imellem) og min veninde har brugt en slynge utrolig meget og senere en Manduca

Det bliver også det vi gør tror jeg, der er i hvert fald ingen grund til at investere i en søskendevogn før man ved det er nødvendigt jo..

Ja, jeg regner også med at bruge slynge en del, men det bliver nok mest indenfor, da lillesøster jo kommer til efteråret og der tror jeg det er for besværligt at skulle bruge den i kombi med en masse overtøj også..

Anmeld

14. juli 2013

Frejsmor

FamilenStorm skriver:

Her er der 2,3 år imellem og vi klare os fint uden en søskendevogn.. Vi har et sæde til at sætte på barnevognen..

Det eneste tidspunkt jeg lige har savnet en, var da jeg var i zoo alene med begge børn og den store blev træt og gerne vil sidde i barnevognen..

Det eneste tidspunkt vi har overvejet en, er når vi rejser til Florida til september, af den eneste grund at vi så spare en vogn :-)

Dejligt at høre!!

Ja, jeg kunne godt forestille mig at der vil komme en situation engang imellem, hvor den kunne have været god at have, men det er jo lige med at opveje, om det er nok til at det kan betale sig..

Men jeg sys det lyder godt, at det trods alt er få gange I har savnet den..

Anmeld

14. juli 2013

Kløver

Frejsmor skriver:

Det bliver også det vi gør tror jeg, der er i hvert fald ingen grund til at investere i en søskendevogn før man ved det er nødvendigt jo..

Ja, jeg regner også med at bruge slynge en del, men det bliver nok mest indenfor, da lillesøster jo kommer til efteråret og der tror jeg det er for besværligt at skulle bruge den i kombi med en masse overtøj også..

Jeg brugte min slynge og så min graviditetsjakke udenover

Anmeld

14. juli 2013

_-Kathrine-_

Der er 20 måneder imellem vores og vi har klaret det fint med sæde til barnevognen...
Nu er han begyndt at bruge sin løbecykel, så den skal han køre på i vugger efter ferien

Anmeld

14. juli 2013

FamilenStorm

Frejsmor skriver:

Dejligt at høre!!

Ja, jeg kunne godt forestille mig at der vil komme en situation engang imellem, hvor den kunne have været god at have, men det er jo lige med at opveje, om det er nok til at det kan betale sig..

Men jeg sys det lyder godt, at det trods alt er få gange I har savnet den..

Lige pt er det den eneste gang, og bettemanden er 6 mdr nu.. Så det er kun når man er alene på længere tur.. Når manden er med har vi bare klapvognen med ved siden af..

Anmeld

14. juli 2013

Frejsmor

Maja84 skriver:

Jeg brugte min slynge og så min graviditetsjakke udenover

Har ikke nogen graviditetsjakke, er ikke rigtig nødvendigt her i varmen.. Og tænker der nok skal en god varm jakke til til vinter jo..

Anmeld

14. juli 2013

Frejsmor

_-Kathrine-_ skriver:

Der er 20 måneder imellem vores og vi har klaret det fint med sæde til barnevognen...
Nu er han begyndt at bruge sin løbecykel, så den skal han køre på i vugger efter ferien

Arh ja, løbecykel!! Sådan en skal han helt sikkert også have med tiden.. Kunne være super til når man gerne vil ud og gå en lille tur med den bette og så er det stadig sjovt for storebror..

Anmeld

14. juli 2013

Kløver

Frejsmor skriver:

Har ikke nogen graviditetsjakke, er ikke rigtig nødvendigt her i varmen.. Og tænker der nok skal en god varm jakke til til vinter jo..

Ha ha nå nej, har brugt mine 2 år i træk da mine terminer lå 3 marts og 1 maj

Anmeld

14. juli 2013

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Vi har 2 år og 10 måneder imellem vores piger og har ikke kunne undvære vores søskendevogn. Dog har jeg også en gåtur på 20 min. hver vej når de skal i institution :-)

Vi har købt denne her:
http://www.tojbamsen.dk/product.asp?product=13917

Den fylder det samme som en barnevogn, nem at have med i bussen og man kan vælge kun at have et "sæde" på, hvis man kun er afsted med den ene. Vi fandt vores brugt :-)

Vi har et ståbræt og det var ok om sommeren og når den store pige ikke var træt :-) ikke så sjovt når man pludselig skal gribe et barn der falder i søvn. Vi oplevede dog også at barnevognen punkterede, nok pga. den øgede belastning.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.