Kan det fungere uden en søskendevogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.328 visninger
32 svar
7 synes godt om
14. juli 2013

Frejsmor

Hej piger!

Ja, jeg har et lille spørgsmål til jer som har børn med ca. 2 års mellemrum.. Har I kunnet klare jer uden en søskendevogn?

Jeg venter jo lillesøster til september, hvor Frej vil være 2år, og ja jeg havde egentlig ikke forestillet mig, at vi skulle have en søskendevogn, men at det muligvis kunne klares med et søskendesæde og/eller et ståbræt..

Når Frej skal i dp så tager vi som oftest bussen, da der er ca. 2km og bussen kører fra dør til dør, så der er det ikke nødvendigt at han kan sidde og herhjemme sover Frej som oftest lur indenfor, og ellers har vi en klapvogn han også bruger af og til.. Min forestilling var så, at hvis vi var ude midt i bassens middagslur og lillesøster også skulle sove, så kunne lillesøster sove indenfor i liften(så længe det kan lade sig gøre) og så kan bassen sove ude i barnevognen..

Men er det helt urealistisk at undvære den søskendevogn der? Vi har som nævnt en barnevogn og en klapvogn og ikke den vilde plads til flere vogne, og det ville også være irriterende at skulle af med en af de vogne vi har i forvejen, da jeg regner med også at skulle på tur med lillesøster uden storebror og så er en søskendevogn jo bare stor og irriterende, når man kunne nøjes med mindre..

Hov, det blev lidt længere end regnet med, men håber I vil komme med jeres erfaringer..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2013

Kløver

Jeg har 14 mdr imellem og kunne ikke undvære, mens min veninde som har 18 mdr imellem og en fra Mødregruppen som har knap 2 år imellem begge har kunnet undvære og klare sig med et søskendesæde på barnevognen

Anmeld

14. juli 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Der er 17 mdr. imellem vores dreng og pige, og jeg havde aldrig kunne leve uden min søskendeklapvogn - den var guld værd

Anmeld

14. juli 2013

Frejsmor

Maja84 skriver:

Jeg har 14 mdr imellem og kunne ikke undvære, mens min veninde som har 18 mdr imellem og en fra Mødregruppen som har knap 2 år imellem begge har kunnet undvære og klare sig med et søskendesæde på barnevognen

Kunne godt forestille mig det var svært at undvære, når der kun er 14mdr. imellem.. Dejligt at høre du kender til nogen hvor det har kunnet fungere..

Anmeld

14. juli 2013

Karina84

Her er der 2 aar og 1 maaned imellem. Lillesøster er 3 mdr. saa har ikke den store erfaring endnu. Men vi klarer os fint kun med en almindelig barnevogn. Vi har ikke en gang en klapvogn. Nu har vi ikke været paa nogle heldags udflugter endnu, men tænker at storebror sikker ikke vil sove alligevel, og saa tager en lur i bilen i stedet paa vejen hjem. I weekenderne sover han indenfor, hvilket han ogsaa har gjort i DP siden lillesøs kom til.

Hvis vi er et smut i byen, vil han helst gaa ved siden af vognen. Vi har overvejen et rullebræt, saa han kan staa der hvis gaa turen er for lang. Saa kunne jeg ogsaa godt tænke mig en god bæresele, som lillesøs evt. kan faa en lur i, hvis bassen skal bruge vognen.

Anmeld

14. juli 2013

Happiness

Det er sjællent at Lukas gider sin klapvogn nu. Og han bliver jo 2 lige om lidt. Så det kommer nok an på barnet. Men mon ikke et søskende sæde er fint  nok?

Det regner vi med er nok, men nu kommer der også til at være ca 2,5 år imellem dem herhjemme. 

Anmeld

14. juli 2013

Kløver

Frejsmor skriver:

Kunne godt forestille mig det var svært at undvære, når der kun er 14mdr. imellem.. Dejligt at høre du kender til nogen hvor det har kunnet fungere..

De har klaret det fint, og fordelen er jo netop de går stabilt når de bliver 2 og kan gå et pænt stykke, så jeg ville bestemt se i første omgang om jeg ikke kunne klare mig uden, de har også brugt bæreseler en del, den ene babybjørn( brugte sele engang imellem) og min veninde har brugt en slynge utrolig meget og senere en Manduca

Anmeld

14. juli 2013

Frejsmor

MoarHvidovre skriver:

Der er 17 mdr. imellem vores dreng og pige, og jeg havde aldrig kunne leve uden min søskendeklapvogn - den var guld værd

Kunne jeg godt forestille mig..

Jeg håber dog lidt at det ekstra halve år der bliver imellem mine vil gøre at det er noget nemmere at undvære, men jeg synes virkelig det er svært, for når man er 2 år, er man jo stadig bare en lille gut..

Det er dog selvfølgelig ikke værre, end at vi kan se tiden an og prøve uden og hvis vi så føler den ikke kan undværes, så må vi jo skifte den alm. klapvognen ud med en søskendevogn..

Anmeld

14. juli 2013

Frejsmor

Karina84 skriver:

Her er der 2 aar og 1 maaned imellem. Lillesøster er 3 mdr. saa har ikke den store erfaring endnu. Men vi klarer os fint kun med en almindelig barnevogn. Vi har ikke en gang en klapvogn. Nu har vi ikke været paa nogle heldags udflugter endnu, men tænker at storebror sikker ikke vil sove alligevel, og saa tager en lur i bilen i stedet paa vejen hjem. I weekenderne sover han indenfor, hvilket han ogsaa har gjort i DP siden lillesøs kom til.

Hvis vi er et smut i byen, vil han helst gaa ved siden af vognen. Vi har overvejen et rullebræt, saa han kan staa der hvis gaa turen er for lang. Saa kunne jeg ogsaa godt tænke mig en god bæresele, som lillesøs evt. kan faa en lur i, hvis bassen skal bruge vognen.

Det lyder jo som udgangspunkt rigtig godt jo.. Jeg tror i hvert fald vi starter med at se tiden an og se om den ikke kan undværes!

Jeg har også en slynge jeg regner med at bruge til lillesøster, men det bliver nok kun aktuelt indenfor, når man gerne vil have 2 hænder fri, da hun jo kommer til efteråret og det nok er for koldt/besværligt at skulle bruge den udenfor i kombi med en masse overtøj(lige på det punkt, kunne jeg altså godt have tænkt mig et sommerbarn )

Anmeld

14. juli 2013

FamilenStorm

Frejsmor skriver:

Hej piger!

Ja, jeg har et lille spørgsmål til jer som har børn med ca. 2 års mellemrum.. Har I kunnet klare jer uden en søskendevogn?

Jeg venter jo lillesøster til september, hvor Frej vil være 2år, og ja jeg havde egentlig ikke forestillet mig, at vi skulle have en søskendevogn, men at det muligvis kunne klares med et søskendesæde og/eller et ståbræt..

Når Frej skal i dp så tager vi som oftest bussen, da der er ca. 2km og bussen kører fra dør til dør, så der er det ikke nødvendigt at han kan sidde og herhjemme sover Frej som oftest lur indenfor, og ellers har vi en klapvogn han også bruger af og til.. Min forestilling var så, at hvis vi var ude midt i bassens middagslur og lillesøster også skulle sove, så kunne lillesøster sove indenfor i liften(så længe det kan lade sig gøre) og så kan bassen sove ude i barnevognen..

Men er det helt urealistisk at undvære den søskendevogn der? Vi har som nævnt en barnevogn og en klapvogn og ikke den vilde plads til flere vogne, og det ville også være irriterende at skulle af med en af de vogne vi har i forvejen, da jeg regner med også at skulle på tur med lillesøster uden storebror og så er en søskendevogn jo bare stor og irriterende, når man kunne nøjes med mindre..

Hov, det blev lidt længere end regnet med, men håber I vil komme med jeres erfaringer..

Her er der 2,3 år imellem og vi klare os fint uden en søskendevogn.. Vi har et sæde til at sætte på barnevognen..

Det eneste tidspunkt jeg lige har savnet en, var da jeg var i zoo alene med begge børn og den store blev træt og gerne vil sidde i barnevognen..

Det eneste tidspunkt vi har overvejet en, er når vi rejser til Florida til september, af den eneste grund at vi så spare en vogn :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.