Jeg overforkæler mit barn:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2013

Anonym trådstarter

Moma skriver:

Fordi du på side 2 skriver "min søn" 

ellers vil jeg ikke kommentere yderligere. Lyder til at du er ved at erkende, at det er dit behov, du dækker ved at shoppe 

Ha ha, det kan jeg da godt se
Har jeg slet ikke tænkt over
Synes godt nok også det var sært at folk kunne gætte det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2013

Elgaard73

Anonym skriver:

Tak for dit svar

Jeg søgte nu egentlig et råd til at bryde mit mønster og ikke at få at vide hvor dårlig en person mit barn evt kan ende med at blive

Min historie var nu ikke ment på en ond måde, men mere som noget der måske kunne motivere. Ikke at jeg siger, at alle forkælede småbørn ender ud med at blive små begærlige monstre...men rigtig mange gør.
Skulle jeg give et råd til hvordan du bryder dit mønster, så er det vel at du sætter dig ned og gør op med dig selv, hvad du gerne vil. Der er vel kun en måde at komme ud af det på, og det er at træffe en beslutning en gang for alle. Og så holde ved den. Skip den dårlige samvittighed. En god mor måles ikke på hendes købekraft. (Du syntes vel heller ikke at mindrebemidlede mødre, er dårlige mødre...?)
Held og lykke med det.

Anmeld

13. juli 2013

Mumto3

Måske du kunne give dit barn noget andet i stedet for, hvis du synes det er svært ikke at købe ting. Hvis du f.eks. har lyst til at købe en ny bil til din søn (måske til 25kr) så i stedet for at give ham bilen, så siger du til ham: Når vi kommer hjem, så vil jeg gerne lege med biler sammen med dig i 20 min. Jeg skal kun være sammen med dig, og hvis telefonen ringer, så tager jeg den ikke.

Det er ihvertfald den bedste 'gave' jeg kan give mine børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.