Jeg er så også en af de få, som mener at man bestemt godt kan "ødelægge" børn, ved at konstant overdynge dem med alt hvad deres lille hjerte kan begære af ting og sager.
Vi har et skrækeksempel i vores nære omgangskreds, hvor barnet også har fået ALT hele sit liv og allerede nu i en alder af 6 år, er hun helt spoleret.
Man kan ikke tage nogle steder, uden konstant plagen. Moren giver altid efter, og så snart at det er købt og betalt, gider pigen ikke engang at at se på det, men plager om noget nyt. Hun passer slet ikke på sine ting, med smider dem alle steder og ødelægger dem med fuldt overlæg (og også andre børn's ting)... for som hun siger: Mor køber bare noget nyt (og Moren sidder bare og smiler stolt, når det bliver sagt.)
I 9 ud af 10 tilfælde, er den fødselsdags gave man kommer med, ikke god/stor/dyr nok og pigen giver tydelig udtryk for det.
For det første er det efterhånden lidt en plage at være i selskab med dem, men for det andet, er jeg også dybt bekymret for hvordan det skal gå denne lille pige ude i det virkelige liv, hvor tingene ikke bare kommer dumpende ned i skødet, men man skal yde for at nyde.
Herhjemme får sønnike hvad han reelt har brug for og en enkelt gang i mellem falder der lidt ekstra af. Men jeg håber virkelig at vi med tiden kan lære ham (er kun 19 måneder nu), at man oftest skal yde for at kunne nyde.
Anmeld