Jeg overforkæler mit barn:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.302 visninger
42 svar
44 synes godt om
11. juli 2013

Anonym trådstarter

Ja, som overskriften lyder så har jeg et problem, jeg køber nemlig alt alt for meget til mit barn:-(
Jeg kan slet ikke stoppe. Mit barn har ALT ALT for meget legetøj, det er snart ved at overtage hele lejligheden
Det er minimum 2 gange om ugen mit barn får noget nyt. Endten er det mig(primært) eller far, eller familie eller venner.
Jeg har så svært ved at sige nej, hvis mit barn ytre ønske om noget, ikke fordi mit barn tigger specielt meget, men fordi jeg gerne vil give det alt des hjerte begære
Det er så fjollet og jeg ved ikke hvad jeg skal stille op. Men når jeg siger nej, til noget føler jeg mig som jordens dummeste mor og ender med at købe det alligevel. Samtidig er min kæreste opvokset uden ret meget og synes derfor altid vores barn skal have store gaver til fødselsdag eller lign og føler efterhånden det hele er skruet helt vildt op. Med tiden ender vores barn jo med ikke at værdsætte værdien af en gave med mindre den har kostet en halv bondegård
Andre der har eller har haft samme problem?

Jeg ved godt det er forkert og det er ikke fordi jeg køber kæmpe store dyre ting, men det er små ting. Men det løbet jo op og hvis jeg ikke gjorde det hele tiden, så kunne jeg jo spare op til få men større gaver eller komme dem på min opsparing eller lign.

Håber ikke i vil dømme mig alt for hårdt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2013

twinny

Ja. Sådan er det også herhjemme. Men jeg ser det ikke som et problem. 

Anmeld

11. juli 2013

Anonym trådstarter

twinny skriver:

Ja. Sådan er det også herhjemme. Men jeg ser det ikke som et problem. 

Gør du ikke?

Jeg tænker virkelig over hvordan mit barn på længere sigt vil blive hvis vi fortsætter i det spor. Men måske jeg bekymre mig for meget
Bliver bare ked mår fx venner siger at mit barn er møgforkælet og ender med at blive en møgunge

Anmeld

11. juli 2013

twinny

Anonym skriver:

Gør du ikke?

Jeg tænker virkelig over hvordan mit barn på længere sigt vil blive hvis vi fortsætter i det spor. Men måske jeg bekymre mig for meget
Bliver bare ked mår fx venner siger at mit barn er møgforkælet og ender med at blive en møgunge

Nej det gør jeg ikke. Men det er jo en smagssag. Min familie mener os drengene er overforkælet. Men de er søde og dejlige drenge. Så jeg ser intet problem i det.  

Jeg var en møg forkælet unge og jeg har det fint. Hehe. 

Anmeld

11. juli 2013

B&J

jeg må indrømme daniel får også meget og alt for meget men slet ikke så tit som du skriver det er max 1gang om måned men det er jo lige meget han er 3½år og han har ALT ALT ALT FOR MEGET LEGETØJ!!!

men ja det er skisme svært når det er jeg ser noget hihihihi og nej han er ikke en dreng der plager om tingene han spørger pænt og ved et nej er et nej hvis det er.... men han er møg hammer forkælet

Anmeld

11. juli 2013

Anonym trådstarter

twinny skriver:

Nej det gør jeg ikke. Men det er jo en smagssag. Min familie mener os drengene er overforkælet. Men de er søde og dejlige drenge. Så jeg ser intet problem i det.  

Jeg var en møg forkælet unge og jeg har det fint. Hehe. 

Tja, du har måske ret
Jeg er bare nået der til hvor jeg egentlig synes det er alt for meget, men bare ikke kan stoppe mig selv. For jeg er jo ikke en dum/ ond mor fordi jeg ikke køber alt der bliver peget på

Anmeld

11. juli 2013

MorDk

Der er foreskel på hvordan man forkæler. Vores søn er også super forkælet på mange områder. Jeg kan heller ikke lade være med at give ham biler, tøj osv. MEN hvorfor skulle jeg lade være? Det er mit barn? Så længe han forstår at sætte pris på det han får. Om det så er en lille plastikbil til en 20'er eller et dyrt sæt tøj... Sådan ser jeg på det. Selvfølgelig får han ikke flere gange om ugen... men 1-3 gange om måneden får han gaver af mor og far ♥ Vi elsker det!!

Anmeld

11. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Der er risiko for at de ikke synes det er specielt at få en gave. 

Får barnet sin vilje hele tiden, altså ikke kun i sammenhænge med gaver, så synes jeg det er problematisk. 

Anmeld

11. juli 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jeg må indrømme daniel får også meget og alt for meget men slet ikke så tit som du skriver det er max 1gang om måned men det er jo lige meget han er 3½år og han har ALT ALT ALT FOR MEGET LEGETØJ!!!

men ja det er skisme svært når det er jeg ser noget hihihihi og nej han er ikke en dreng der plager om tingene han spørger pænt og ved et nej er et nej hvis det er.... men han er møg hammer forkælet

Mit barn plager heller ikke. Siger blot det kunne jeg godt tænke mig mor, kan vi skrive det til julemanden?!
Og så er det mit moderhjerte smelter
Bare i denne uge har jeg købt et nyt telt, en store plade til at bygge LEGO duplo på og fordi vi skulle på standen og havde glemt sandlegetøj, købte vi lige en masse nyt.
Mit barn er 3 år.
Din dreng lyder skøn

Anmeld

11. juli 2013

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Der er foreskel på hvordan man forkæler. Vores søn er også super forkælet på mange områder. Jeg kan heller ikke lade være med at give ham biler, tøj osv. MEN hvorfor skulle jeg lade være? Det er mit barn? Så længe han forstår at sætte pris på det han får. Om det så er en lille plastikbil til en 20'er eller et dyrt sæt tøj... Sådan ser jeg på det. Selvfølgelig får han ikke flere gange om ugen... men 1-3 gange om måneden får han gaver af mor og far ♥ Vi elsker det!!

Jeg er skam helt enig og den gang det også var i den størrelses orden var det fint, men problemet ligger jo i at jeg ikke kan styre mig. Før shoppede jeg overdrevent tøj og nu gør jeg det så i legetøj
Er end da begyndt at lyve om det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.