At klage over sin karakter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Jeg skriver lige som ano, da jeg ønsker at jeg skal kunne Googles.

Jeg var til afsluttende eksamen igår på HF og blev student
Det var jo i sig selv virkelig skønt.

MEN... Jeg var oppe i samfundsfag på B-niveau og det gik virkelig bare så godt.
Uden at lyde selvglad eller noget, så var mit oplæg til 10-12. Det var virkelig godt, bredt og dækkede alt. Dvs., at jeg var ikke låst fast på noget specielt.

Efter mit oplæg skulle lærer og censor stille spørgsmål, og det gik også rigtig godt, jeg kunne svarer på stort set alt. Der var en ting, som jeg lidt usikker på, men det var en meget lille (nærmest) ubetydelig ting.

Men da jeg kommer ind og skal have karakter, fortæller læren at jeg får 4!!!!
Jeg er fuldstændig lamslået!!!

Læren mente, at min svar på spørgsmålene skulle komme indenfor 1/10 af et sekund!
Jeg tog 2-4 sek om at svarer, fordi af jeg gerne ville være sikker på at det jeg sagde var rigtigt, for jeg ved at hvis jeg svarer forkert, så trækker det jo ned. Men jeg svarede jo rigtigt, og læren sagde også "ja, det er rigtigt" når jeg havde svaret?????
Men han tolkede det som om at jeg enten ikke kendte svaret eller var usikker, men det var jeg jo ikke og jeg kendte svaret

Læren sagde så at jeg var låst fast på ideologier, men det var jeg slet ikke. Det blev snakket velfærdsstaten, økonomi, forskning, højteknologiske løsninger og selvfølgelig også hvordan det ses fra socialismens og liberalismens side.
Men det var ham der blev ved med at spørge "hvad ville en socialist sige til det?", "hvad ville en liberalist kritisere det for?". Hvis han mener JEG er låst fast, hvorfor bliver han så ved med selv at inddrage ideologierne?

Jeg er fast besluttet på at klage. Det par små fejl jeg havde kan ikke trække ned til 4. Vi snakkede uafbrudt i 31 min (min mor tog tid) om en masse forskelligt, ikke et specielt emne.
Min præstation var til 10.
Så jeg forstår det ikke?

Hvad siger i?
Og er der nogle af jer der nogensinde har klaget over jeres karaktere?



Jeg ville ikke kunne få mig selv til at klage med mindre jeg var dumpet og selv følte det var uberettiget. Men hvis du føler at karakteren er helt skæv så kan du prøve at klage.

Kan huske da jeg gik på HHX havde jeg også lidt den der "ej der burde jeg altså have fået 10 og ikke 7-følelse" - men den ændrede sig radikalt da jeg læste på universitetet da niveauet pludselig var ret højt - så der var man lykkelig for et 4-tal.

 

 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2013

quindelist

Anonym skriver:

Jeg skriver lige som ano, da jeg ønsker at jeg skal kunne Googles.

Jeg var til afsluttende eksamen igår på HF og blev student
Det var jo i sig selv virkelig skønt.

MEN... Jeg var oppe i samfundsfag på B-niveau og det gik virkelig bare så godt.
Uden at lyde selvglad eller noget, så var mit oplæg til 10-12. Det var virkelig godt, bredt og dækkede alt. Dvs., at jeg var ikke låst fast på noget specielt.

Efter mit oplæg skulle lærer og censor stille spørgsmål, og det gik også rigtig godt, jeg kunne svarer på stort set alt. Der var en ting, som jeg lidt usikker på, men det var en meget lille (nærmest) ubetydelig ting.

Men da jeg kommer ind og skal have karakter, fortæller læren at jeg får 4!!!!
Jeg er fuldstændig lamslået!!!

Læren mente, at min svar på spørgsmålene skulle komme indenfor 1/10 af et sekund!
Jeg tog 2-4 sek om at svarer, fordi af jeg gerne ville være sikker på at det jeg sagde var rigtigt, for jeg ved at hvis jeg svarer forkert, så trækker det jo ned. Men jeg svarede jo rigtigt, og læren sagde også "ja, det er rigtigt" når jeg havde svaret?????
Men han tolkede det som om at jeg enten ikke kendte svaret eller var usikker, men det var jeg jo ikke og jeg kendte svaret

Læren sagde så at jeg var låst fast på ideologier, men det var jeg slet ikke. Det blev snakket velfærdsstaten, økonomi, forskning, højteknologiske løsninger og selvfølgelig også hvordan det ses fra socialismens og liberalismens side.
Men det var ham der blev ved med at spørge "hvad ville en socialist sige til det?", "hvad ville en liberalist kritisere det for?". Hvis han mener JEG er låst fast, hvorfor bliver han så ved med selv at inddrage ideologierne?

Jeg er fast besluttet på at klage. Det par små fejl jeg havde kan ikke trække ned til 4. Vi snakkede uafbrudt i 31 min (min mor tog tid) om en masse forskelligt, ikke et specielt emne.
Min præstation var til 10.
Så jeg forstår det ikke?

Hvad siger i?
Og er der nogle af jer der nogensinde har klaget over jeres karaktere?



Jeg har med held klaget over en karakter på universitetet -men det var en skriftlig eksamen så det var jo nemt for mig efterfølgende at dokumentere min præstation.

En mundtlig eksamen med ekstern censur tvivler jeg på at der er noget at komme efter -de sidder jo to og er blevet enige om dit 4-tal, og der er alligevel langt fra 4 til 10-12

Men prøv at hive fat i din underviser og få uddybet hvad der gjorde at det blev 4 og ikke 10-12, så kan du bedre vurdere om der er noget at klage over.

Medmindre du havde din mor med inde ved eksaminationen så kan hendes vurderinger ikke bruges til noget -det hele hænger jo på hvor godt og sikkert du får formidlet den viden du har.
Du kan heller ikke sammenligne det med din historie eksamen selvom begge fag var på B niveau så er der så store forskelle i fagenes metoder at eksamenerne uværgeligt vil være nogle meget forskellige oplevelser.

Men øv en følelse at tro man har toppræsteret og så få et 4-tal, det kan jeg godt sætte mig ind i

Anmeld

21. juni 2013

quindelist

Anonym skriver:

Jeg skriver lige som ano, da jeg ønsker at jeg skal kunne Googles.

Jeg var til afsluttende eksamen igår på HF og blev student
Det var jo i sig selv virkelig skønt.

MEN... Jeg var oppe i samfundsfag på B-niveau og det gik virkelig bare så godt.
Uden at lyde selvglad eller noget, så var mit oplæg til 10-12. Det var virkelig godt, bredt og dækkede alt. Dvs., at jeg var ikke låst fast på noget specielt.

Efter mit oplæg skulle lærer og censor stille spørgsmål, og det gik også rigtig godt, jeg kunne svarer på stort set alt. Der var en ting, som jeg lidt usikker på, men det var en meget lille (nærmest) ubetydelig ting.

Men da jeg kommer ind og skal have karakter, fortæller læren at jeg får 4!!!!
Jeg er fuldstændig lamslået!!!

Læren mente, at min svar på spørgsmålene skulle komme indenfor 1/10 af et sekund!
Jeg tog 2-4 sek om at svarer, fordi af jeg gerne ville være sikker på at det jeg sagde var rigtigt, for jeg ved at hvis jeg svarer forkert, så trækker det jo ned. Men jeg svarede jo rigtigt, og læren sagde også "ja, det er rigtigt" når jeg havde svaret?????
Men han tolkede det som om at jeg enten ikke kendte svaret eller var usikker, men det var jeg jo ikke og jeg kendte svaret

Læren sagde så at jeg var låst fast på ideologier, men det var jeg slet ikke. Det blev snakket velfærdsstaten, økonomi, forskning, højteknologiske løsninger og selvfølgelig også hvordan det ses fra socialismens og liberalismens side.
Men det var ham der blev ved med at spørge "hvad ville en socialist sige til det?", "hvad ville en liberalist kritisere det for?". Hvis han mener JEG er låst fast, hvorfor bliver han så ved med selv at inddrage ideologierne?

Jeg er fast besluttet på at klage. Det par små fejl jeg havde kan ikke trække ned til 4. Vi snakkede uafbrudt i 31 min (min mor tog tid) om en masse forskelligt, ikke et specielt emne.
Min præstation var til 10.
Så jeg forstår det ikke?

Hvad siger i?
Og er der nogle af jer der nogensinde har klaget over jeres karaktere?



Jeg har med held klaget over en karakter på universitetet -men det var en skriftlig eksamen så det var jo nemt for mig efterfølgende at dokumentere min præstation.

En mundtlig eksamen med ekstern censur tvivler jeg på at der er noget at komme efter -de sidder jo to og er blevet enige om dit 4-tal, og der er alligevel langt fra 4 til 10-12

Men prøv at hive fat i din underviser og få uddybet hvad der gjorde at det blev 4 og ikke 10-12, så kan du bedre vurdere om der er noget at klage over.

Medmindre du havde din mor med inde ved eksaminationen så kan hendes vurderinger ikke bruges til noget -det hele hænger jo på hvor godt og sikkert du får formidlet den viden du har.
Du kan heller ikke sammenligne det med din historie eksamen selvom begge fag var på B niveau så er der så store forskelle i fagenes metoder at eksamenerne uværgeligt vil være nogle meget forskellige oplevelser.

Men øv en følelse at tro man har toppræsteret og så få et 4-tal, det kan jeg godt sætte mig ind i

Anmeld

21. juni 2013

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Jeg har klaget over min tysk eksamen på B niveau.. På det tidspunkt talte jeg næsten flydende tysk og skrev også rigtig godt tysk, min årskarakterer lå på 10 og 12, og min opgaver lå altid på 12, kort sagt, jeg var skide dygtig, men jeg har også tysk blod i årerne, og med familie dernede skal man kunne sproget..

Jeg dumpede min eksamen, fordi min censor begyndte at køre på mig (jeg er enorm eksamensskræk og er besvimet af flere omgang), jeg bytttede rundt på 2 ting, og derefter kørte han virkelig på mig, også selvom han tydeligt kunne se det gik mig på..

Til historien skal det nok også siges at vi 2 mdr inden eksamen fik ny lærer fordi vores gamle lærer fik en blodprop, så den nye lærer anede jo intet om hvad jeg kunne og ikke kunne, da han kun nåede at undervise os 2 uger inden læseferien..

Men jeg dumpede altså, og jeg klagede derefter over afgørelsen.. desværre bakkede læreren censor op fordi han jo ikke kendte mig, og derfor blev karakteren fastsat til dumpet stadigvæk.. jeg gik derfra tudende over det..

Der var flere i min klasse der dumpede, faktisk var vi et hold på 10 og ud af de 10 dumpede 7, og de sidste 3 fik ikke højere end 4.. Vi klagede alle sammen men intet fik vi ud af det..



Øv hvor surt!
Læren kender mig jo heller ikke overhovedet, det var fjern undervisning.
Jeg har lige snakket med en lærer på den anden skole jeg gik på, han er også lærer i samfundsfag B, og han mener ikke at begrundelserne for karakteren var rigtig. Tiden jeg tager til at tænke skal ikke trække ned og det var begrundelsen læren gav mig.

Anmeld

21. juni 2013

Anonym trådstarter

nielsen80 skriver:



Underviser din mor i samfundsfag på det niveau, og var hun med til eksamen? For ellers kan hun vel ikke bedømme, hvordan det gik derinde.

Hvis du tror du kan få noget ud af det, så synes jeg da, du skal klage - omend ikke andet så vil begrundelsen for din karakter nok blive uddybet.

Man skal bare huske på, at læren altså også er til eksamen...og de ønsker det bedste gennemsnit muligt, så tror der skal meget til, før de giver lave karakter af personlige årsager. Men kender jo ikke dig eller din lærer og har jo ikke været med til eksamen, så måske jeg tager fejl.



Det sagde jeg bestemt heller ikke hun var.
Men hun har læst mit stof og det vat sådan jeg formulerede mig til eksamen.

Jeg har lige snakket med en lærer på den anden skole jeg gik på, han er også lærer i samfundsfag B, og han mener ikke at begrundelserne for karakteren var rigtig. Tiden jeg tager til at tænke skal ikke trække ned og det var begrundelsen læren gav mig.

Anmeld

21. juni 2013

Anonym trådstarter

effie skriver:

umidlbart lyder din beskivelse somom du har snakket i øst og vest og her og der.. og ikke gået i dybet eller forklaret noget ordenligt. kun overfladisk..

og når de begynder at sprøge til hvordan den ene og den anden side ser sagerne, har de forsøgt at fastholde dig i og svare for at hive din karakter opaf.. og for at se at du kunne noget.

de forventer altid lidt tænke sig om og svar tid.. så jeg tror ikke på det er din svar tid der har gjodt det.

 

i har vel skulle op i et emne, eller flere emner med hvis du har skøjtet rundt og ikke forholdt dig kritisk til emnerne men bare lirret det af du har læst..

ja så kan du ikke få mere end 7...

for at få mere skal man vise at man kan reflektere over tingende... ikke bare lirre stof af..

 



Men han mente jo netop at jeg kørte fast i ideologier?? Hvorfor vil han så holde mig fast i det?
Jeg har ikke snakker i øst og vest overhovedet.
Jeg ved godt det kan virke sådan når jeg skriver sådan, men det hele hang sammen og dannede en rød tråd.
Vi fik netop at vide, at vi skulle dække bredt og ikke kun dække en ting, som fx ideologier.

Jeg har lige snakket med en lærer på den anden skole jeg gik på, han er også lærer i samfundsfag B, og han mener ikke at begrundelserne for karakteren var rigtig. Tiden jeg tager til at tænke skal ikke trække ned og det var begrundelsen læren gav mig.

Anmeld

21. juni 2013

effie

Anonym skriver:



Men han mente jo netop at jeg kørte fast i ideologier?? Hvorfor vil han så holde mig fast i det?
Jeg har ikke snakker i øst og vest overhovedet.
Jeg ved godt det kan virke sådan når jeg skriver sådan, men det hele hang sammen og dannede en rød tråd.
Vi fik netop at vide, at vi skulle dække bredt og ikke kun dække en ting, som fx ideologier.

Jeg har lige snakket med en lærer på den anden skole jeg gik på, han er også lærer i samfundsfag B, og han mener ikke at begrundelserne for karakteren var rigtig. Tiden jeg tager til at tænke skal ikke trække ned og det var begrundelsen læren gav mig.



indrog du hvordan partierne agere i dag, og hvordan popolismens hersker pt i de fleste regeringer og og forholdt du dig kritisk overfor idiologierne og partierne idag?

Anmeld

21. juni 2013

Mini us

Jeg har klaget over en dansk karakter og fik rettet den fra 7 til 10

Anmeld

21. juni 2013

Anonym trådstarter

effie skriver:



indrog du hvordan partierne agere i dag, og hvordan popolismens hersker pt i de fleste regeringer og og forholdt du dig kritisk overfor idiologierne og partierne idag?



Vi snakkede om modstridende elementer i forhold til ideologierne.
Hvorfor fx rød blok fører en politik der er modstridende med deres ideologi.
Og selvfølgelig også hvordan blå blok så på det.
Og mere var der faktisk ikke om ideologier.
Så var det læren der inddrog.

Men hvad jeg inddrog og ikke inddrog, kan du jo ikke bruge til noget, da du jo ikke kender opgaven og ikke var der.

Anmeld

21. juni 2013

nielsen80

Anonym skriver:



Det sagde jeg bestemt heller ikke hun var.
Men hun har læst mit stof og det vat sådan jeg formulerede mig til eksamen.

Jeg har lige snakket med en lærer på den anden skole jeg gik på, han er også lærer i samfundsfag B, og han mener ikke at begrundelserne for karakteren var rigtig. Tiden jeg tager til at tænke skal ikke trække ned og det var begrundelsen læren gav mig.



Lige den begrundelse lyder også lidt sær, men du skriver jo også andre ting, din lærer har sagt. Men hvis du er sikker i din sag,så prøv da. Du kan jo ikke miste noget.

Tror bare - som en anden har skrevet - det bliver svært, når det er en udokumenteret mundtlig eksamen med ekstern censur.

Og forøvrigt tillykke med huen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.