... og to blev til en...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2013

CroQuis

Lou skriver:

Åhh søde, hvad siger man til det... Det takler i godt nok flot!!

Men det er rigtigt, der er en levende og det er jo det vigtigste... det havde været ubæreligt for jer, hvis de var gået til begge to.. 

Men det utroligt ikke, det sker bare fra den ene dag til den anden, i havde lige set dem begge to.. i har fået mange scanninger allerede har i ikke?

Jeg tænker på min egen situation hvor jeg højest sansynligt skal gå fra scanningen i uge 7 til NF, tænk hvis den eller de går til i mellemtiden, og man ikke ved det, så man går og tror man er gravid, hvis man ikke abortere spontant af sig selv.. åhh jeg er bare så nervøs.. og der er stadig 2 uger til første scanning. 

Havde du det også sådan?

Mange tak! 

Jo var også meget nervøs indtil vi fik bekræftet liv ved første scanning. Men på den anden side, ville vi heller ikke scannes tidligere end uge 7, for så kunne der i teorien være chance for, at der ikke var hjerteblink endnu, og så ville vi hellere vente lidt ekstra... 

Synes bare det er lidt ærgerligt, at man får at vide at når man har set hjerteblink er der 98% chance for at fosteret gennemfører graviditeten - for så sætter man jo næsen op efter at de bliver til noget. Så vores ene må jo have været en af de 2% der ikke gjorde..

Men jo, har allerede været til 4 scanninger 

7+0 -1. scanning, på klinikken

7+2 -2. scanning, på hospitalet pga blødning

8+0 -3. scanning, på klinikken

9+6 -4. scanning, på klinikken

Det er godt nok mange scanninger allerede, men rart at følge med i udviklingen. Havde jeg skulle vente fra uge 7 til uge 12, havde jeg købt mig en tryghedsscanning i uge 9-10 stykker. Ville ikke kunne vente SÅ længe 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2013

maria_wlt

CroQuis skriver:

Skulle scannes igen idag (9+6) og tjekkes for den hæmatom jeg har i livmoderen  

Men scanningen viste hurtigt en lille spjættende, dansende og livlig tvilling 1..  Hold da op der var gang i den hvalp  

Men videre til tvilling to, som man godt kunne se var mindre - der var ingen bevægelse, og efter lægen havde kigget nærmere efter, var der heller ingen hjerteblink at se, så nu venter vi "kun" én lille hvalp  

Både manden og jeg har det sådan, at vi er ikke vildt glade, men heller ikke vildt kede af det 

Selvfølgelig er vi både glade for at der er en lille livlig en, men samtidig kede af at have mistet en - men det virker som om at de to følelser opvejer hinanden, og vi føler os ret neutrale inden i 

Først et billede af tvilling 1, som måler 27.6 mm.

Også et billede af tvilling 2, som måler 24.2 mm.

Man kan jo sagtens se en forskel på de to og til trods for der var hjerteblink hos dem begge i uge 8+0 og tvilling 2 var 2 mm kortere end tvilling 1 - lader det til at den er gået til.. 

Man bliver sku lidt skuffet 

Min søn enæggede tvilling - Men hans bror havde en fejl på hjernen så vi fik foretaget en fosterreduktion i uge 20. 

Alt gik godt og Tristan er nu 3.5 år 

Hvis jeg kunne vælge så ville jeg have ønsket at min krop havde "klaret" problemet selv som din gjorde.. 

(Vi tænker ikke på hans bror som et menneske - Det er kun lidt sjovt at tænke på at der var 2 Tristan'er engang) 

Anmeld

20. juni 2013

CroQuis

maria_wlt skriver:

Man bliver sku lidt skuffet 

Min søn enæggede tvilling - Men hans bror havde en fejl på hjernen så vi fik foretaget en fosterreduktion i uge 20. 

Alt gik godt og Tristan er nu 3.5 år 

Hvis jeg kunne vælge så ville jeg have ønsket at min krop havde "klaret" problemet selv som din gjorde.. 

(Vi tænker ikke på hans bror som et menneske - Det er kun lidt sjovt at tænke på at der var 2 Tristan'er engang) 

Ja, havde jo set frem til at møde dem begge 

Må godt nok have været en meget ubehagelig oplevelse, først at opdage det i uge 20, der har du haft et mere tilknyttet forhold til dem begge, end jeg har 

Men er glad for at høre at det alligevel gav en dejlig lille dreng og at man ikke tænker så meget over "fosteret" mere 

Anmeld

20. juni 2013

Lou

CroQuis skriver:

Mange tak! 

Jo var også meget nervøs indtil vi fik bekræftet liv ved første scanning. Men på den anden side, ville vi heller ikke scannes tidligere end uge 7, for så kunne der i teorien være chance for, at der ikke var hjerteblink endnu, og så ville vi hellere vente lidt ekstra... 

Synes bare det er lidt ærgerligt, at man får at vide at når man har set hjerteblink er der 98% chance for at fosteret gennemfører graviditeten - for så sætter man jo næsen op efter at de bliver til noget. Så vores ene må jo have været en af de 2% der ikke gjorde..

Men jo, har allerede været til 4 scanninger 

7+0 -1. scanning, på klinikken

7+2 -2. scanning, på hospitalet pga blødning

8+0 -3. scanning, på klinikken

9+6 -4. scanning, på klinikken

Det er godt nok mange scanninger allerede, men rart at følge med i udviklingen. Havde jeg skulle vente fra uge 7 til uge 12, havde jeg købt mig en tryghedsscanning i uge 9-10 stykker. Ville ikke kunne vente SÅ længe 

Nej der er ikke andet for end at væbne sig med tålmodighed de sidste to uger indtil scanningen.. 

Det sjovt man har gået så længe og bekrymret sig om behandlingen, om det ville lykkes og hvor mange forsøg der skulle til.. og nu hvor det er lykkes er det bare en masse andre ting man bekymre sig om... 

Wow det er da vildt i har fået så mange scanninger, er det sygehuset som har tilbudt jer så mange? men det er måske fordi du havde blødt, eller pga. tvillingerne til at starte med?

Ja det er ærgeligt at der er den høje procent sats, når det så stadig går galt.. det er ikke til at bære når man er en ud af de få procenter. 

Jeg håber bare så meget på at jeg når til de 7 og ser hjerteblink!!

Anmeld

20. juni 2013

maria_wlt

CroQuis skriver:

Ja, havde jo set frem til at møde dem begge 

Må godt nok have været en meget ubehagelig oplevelse, først at opdage det i uge 20, der har du haft et mere tilknyttet forhold til dem begge, end jeg har 

Men er glad for at høre at det alligevel gav en dejlig lille dreng og at man ikke tænker så meget over "fosteret" mere 

De opdagede det heldigvis til NF.. Så vi var afklaret

(De nåede heldigvis ikke at sparke så liv mærkede jeg ikke fra dem begge)

Anmeld

20. juni 2013

CroQuis

Lou skriver:

Nej der er ikke andet for end at væbne sig med tålmodighed de sidste to uger indtil scanningen.. 

Det sjovt man har gået så længe og bekrymret sig om behandlingen, om det ville lykkes og hvor mange forsøg der skulle til.. og nu hvor det er lykkes er det bare en masse andre ting man bekymre sig om... 

Wow det er da vildt i har fået så mange scanninger, er det sygehuset som har tilbudt jer så mange? men det er måske fordi du havde blødt, eller pga. tvillingerne til at starte med?

Ja det er ærgeligt at der er den høje procent sats, når det så stadig går galt.. det er ikke til at bære når man er en ud af de få procenter. 

Jeg håber bare så meget på at jeg når til de 7 og ser hjerteblink!!

Jaah  Ens liv er bare fyldt med nye bekymringer nu 

Den i uge 7+0 var jo den normale hos fertilitetsklinikken, men fordi den ene tvilling (faktisk den der ikke overlevede) lå lidt længere "væk", ville de ville gerne se mig til scanning igen i uge 8+0 - det takker man jo ikke nej til 

Og ja, så kom blødningen 7+2 hvor jeg var på sygehuset og blive scannet. Der fik jeg dog ikke en ny tid, da jeg oplyste dem om at jeg allerede havde en tid på klinikken 8+0.

Da jeg så var scannet 8+0, ville de gerne scanne mig igen to uger efter, for at sikre sig at alt var som det skulle være, og blodansamlingen blev mindre, selvom jeg var stoppet med at bløde. Og ja, den scanning var så i mandags, da jeg var 9+6.

Teoretisk set, vil klinikken se mig igen i uge 12, hvis jeg ikke har fået tid til NF i den uge.. Men der aftalte vi at vi skulle ringes ved. 

Selvfølgelig skal der nok være liv i din guldklump  Er der chance for mere end én?? 

Anmeld

20. juni 2013

CroQuis

maria_wlt skriver:

De opdagede det heldigvis til NF.. Så vi var afklaret

(De nåede heldigvis ikke at sparke så liv mærkede jeg ikke fra dem begge)

Hvordan kan det være der gik to måneder, fra det blev opdaget, til "det blev ordnet"?? Det lyder da lidt vildt 

Anmeld

20. juni 2013

maria_wlt

CroQuis skriver:

Hvordan kan det være der gik to måneder, fra det blev opdaget, til "det blev ordnet"?? Det lyder da lidt vildt 

Det havde noget at gøre med at de var enæggede og delte "hule".. Så skulle Tristan var stor nok til det - Så han kunne overleve.. 

I mit tilfælde gik man igennem maven og brænde navlestrengen over på den syge - Den anden metode er at sprøjte noget i hjertet på den syge hvorefter den får hjertestop.

Anmeld

20. juni 2013

CroQuis

maria_wlt skriver:

Det havde noget at gøre med at de var enæggede og delte "hule".. Så skulle Tristan var stor nok til det - Så han kunne overleve.. 

I mit tilfælde gik man igennem maven og brænde navlestrengen over på den syge - Den anden metode er at sprøjte noget i hjertet på den syge hvorefter den får hjertestop.

Ahh okay, det giver mere mening 

Men lyder som en skrækkelig oplevelse alligevel 

Anmeld

21. juni 2013

Lou

CroQuis skriver:

Jaah  Ens liv er bare fyldt med nye bekymringer nu 

Den i uge 7+0 var jo den normale hos fertilitetsklinikken, men fordi den ene tvilling (faktisk den der ikke overlevede) lå lidt længere "væk", ville de ville gerne se mig til scanning igen i uge 8+0 - det takker man jo ikke nej til 

Og ja, så kom blødningen 7+2 hvor jeg var på sygehuset og blive scannet. Der fik jeg dog ikke en ny tid, da jeg oplyste dem om at jeg allerede havde en tid på klinikken 8+0.

Da jeg så var scannet 8+0, ville de gerne scanne mig igen to uger efter, for at sikre sig at alt var som det skulle være, og blodansamlingen blev mindre, selvom jeg var stoppet med at bløde. Og ja, den scanning var så i mandags, da jeg var 9+6.

Teoretisk set, vil klinikken se mig igen i uge 12, hvis jeg ikke har fået tid til NF i den uge.. Men der aftalte vi at vi skulle ringes ved. 

Selvfølgelig skal der nok være liv i din guldklump  Er der chance for mere end én?? 

Uhh dejligt med alle de scanninger, det er da fedt!Så kan man rigtigt følge med og se hvor store fremskridt der sker fra uge til uge!!

Og TAK!! har sådan brug for nogen der siger at det hele selvfølgelig nok skal gå så jeg kan få lidt ro på mig selv!! Ja der er chancer for at der er to små hjerter der blinker, fik sat 2 fine 4 celle æg op, så hvem ved  På en måde kunne et være fedt, at få to, så fik man da virkelig børn for det man har været igennem men det det os lidt skræmmende når man aldrig har prøvet at have bare et barn før... men tror vi bliver glade lige meget hvor mange der er !!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.