... og to blev til en...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2013

StudPsyk

Jeg er ked af, at i har mistet den ene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2013

Babydrøm

CroQuis skriver:

Skulle scannes igen idag (9+6) og tjekkes for den hæmatom jeg har i livmoderen  

Men scanningen viste hurtigt en lille spjættende, dansende og livlig tvilling 1..  Hold da op der var gang i den hvalp  

Men videre til tvilling to, som man godt kunne se var mindre - der var ingen bevægelse, og efter lægen havde kigget nærmere efter, var der heller ingen hjerteblink at se, så nu venter vi "kun" én lille hvalp  

Både manden og jeg har det sådan, at vi er ikke vildt glade, men heller ikke vildt kede af det 

Selvfølgelig er vi både glade for at der er en lille livlig en, men samtidig kede af at have mistet en - men det virker som om at de to følelser opvejer hinanden, og vi føler os ret neutrale inden i 

Først et billede af tvilling 1, som måler 27.6 mm.

Også et billede af tvilling 2, som måler 24.2 mm.

Man kan jo sagtens se en forskel på de to og til trods for der var hjerteblink hos dem begge i uge 8+0 og tvilling 2 var 2 mm kortere end tvilling 1 - lader det til at den er gået til.. 

Anmeld

18. juni 2013

CroQuis

**Ønskebabyen skriver:

Og dét skal I også være.. Kan godt forstå hvis I er kede af det, og det skal I også have lov til. Nu havde I jo lige vænnet jer til tanken om to. Men se det på den lyse side, så har der helt sikkert været en grund til at det lille hjerte ikke længere banker

Ja, har også læst noget om det, og der står de fleste steder, at hvis et foster går til grunde, er det med meget stor sandsynlighed fordi at det fejler noget, så sådan kan vi jo også vende den om 

Anmeld

18. juni 2013

Putomanen

Jeg kan godt forstå, at i har meget blandede følelser. Det må være svært at få en god og en dårlig nyhed på samme tid.
Men tillykke med, at det ene har det rigtig fint derinde

Anmeld

18. juni 2013

CroQuis

Putomanen skriver:

Jeg kan godt forstå, at i har meget blandede følelser. Det må være svært at få en god og en dårlig nyhed på samme tid.
Men tillykke med, at det ene har det rigtig fint derinde

Ja nemlig 

Men er bare så glad for at den ene lå og dansede for os - det tyder på god levevilje 

Anmeld

18. juni 2013

Kofoed.

CroQuis skriver:

Ja det kan jeg satme godt forstå 

Nu ved jeg ikke om det er for hårdt at snakke om, men hvordan fik de fosteret ud, uden at skade det levende? Det kan vel ikke absorberes ligesom mit 

Lægen sagde at vi bare skulle se tiden an, indtil NF som forhåbentlig er om to uger. Men hvis ikke jeg fik en tid, inden for de to uger, skulle jeg ringe til klinikken, for så ville de scanne mig igen.

Hun skulle blive inde til termin, det var også tvilling 2 eller b. så jeg fødte først Anastasia kl 18:17 og så hende moderkage (hvor man troede Isabella ville være blevet en del af, altså visket ind i eller absorberet som de siger til dig), men nej, kl 18:34 bliv hun født under et pres og jordemoder tog i mod, hun var så stadig i hendes egen moderkage.

og de forsvinder som sådan ikke, de (undskyld meget, men det er desværre sandheden) mumificeres og måske bliver vosker ind i moderkagen, hvis altså ikke de aborters spontant.

Men de vil aldrig prøve at fjerne den døde, for risikoen for, at den levede kommer med ud er alt for stor. derfor vil de heller ikke sætte en i fødsel før end nødvendigt, ergo tidligst 37+0.

Jeg blev fra 23+4 scannet hver 14. dag og fra 30+ var jeg til jordemoder de modsatte uger, så jeg var af sted mindst en gang i ugen, gab siger jeg bare, men skønt.

Anmeld

18. juni 2013

Tulipan

CroQuis skriver:

Ja nemlig 

Men er bare så glad for at den ene lå og dansede for os - det tyder på god levevilje 

Det er en trist nyhed, men det øger chancerne for at du går til tiden med din tilbageblevne baby. Nedsætter risikoen for diverse komplicationer. Der var sikkert noget galt med den, så hellere den gik til tidligere end senere hvor det kunne give dig komplikationer

håber resten af graviditeten går glat

Anmeld

19. juni 2013

CroQuis

Kofoed. skriver:

Hun skulle blive inde til termin, det var også tvilling 2 eller b. så jeg fødte først Anastasia kl 18:17 og så hende moderkage (hvor man troede Isabella ville være blevet en del af, altså visket ind i eller absorberet som de siger til dig), men nej, kl 18:34 bliv hun født under et pres og jordemoder tog i mod, hun var så stadig i hendes egen moderkage.

og de forsvinder som sådan ikke, de (undskyld meget, men det er desværre sandheden) mumificeres og måske bliver vosker ind i moderkagen, hvis altså ikke de aborters spontant.

Men de vil aldrig prøve at fjerne den døde, for risikoen for, at den levede kommer med ud er alt for stor. derfor vil de heller ikke sætte en i fødsel før end nødvendigt, ergo tidligst 37+0.

Jeg blev fra 23+4 scannet hver 14. dag og fra 30+ var jeg til jordemoder de modsatte uger, så jeg var af sted mindst en gang i ugen, gab siger jeg bare, men skønt.

Det lyder godt nok lidt skræmmende 

Utroligt at det døde foster ikke går i forrådnelse, for så ville kroppen da få et problem, men så måske også derfor de bliver mumificeret som du skriver... 

Anmeld

19. juni 2013

CroQuis

Anonym23 skriver:

Det er en trist nyhed, men det øger chancerne for at du går til tiden med din tilbageblevne baby. Nedsætter risikoen for diverse komplicationer. Der var sikkert noget galt med den, så hellere den gik til tidligere end senere hvor det kunne give dig komplikationer

håber resten af graviditeten går glat

Jaaaah lige præcis.. Min mormor har fødselsdag den 11/1 og jeg har termin den 14/1 - så kan være hun får en mere præcis fødselsdagsgave, end hvis der havde været tvillinger 

Anmeld

20. juni 2013

Lou

CroQuis skriver:

Skulle scannes igen idag (9+6) og tjekkes for den hæmatom jeg har i livmoderen  

Men scanningen viste hurtigt en lille spjættende, dansende og livlig tvilling 1..  Hold da op der var gang i den hvalp  

Men videre til tvilling to, som man godt kunne se var mindre - der var ingen bevægelse, og efter lægen havde kigget nærmere efter, var der heller ingen hjerteblink at se, så nu venter vi "kun" én lille hvalp  

Både manden og jeg har det sådan, at vi er ikke vildt glade, men heller ikke vildt kede af det 

Selvfølgelig er vi både glade for at der er en lille livlig en, men samtidig kede af at have mistet en - men det virker som om at de to følelser opvejer hinanden, og vi føler os ret neutrale inden i 

Først et billede af tvilling 1, som måler 27.6 mm.

Også et billede af tvilling 2, som måler 24.2 mm.

Man kan jo sagtens se en forskel på de to og til trods for der var hjerteblink hos dem begge i uge 8+0 og tvilling 2 var 2 mm kortere end tvilling 1 - lader det til at den er gået til.. 

Åhh søde, hvad siger man til det... Det takler i godt nok flot!!

Men det er rigtigt, der er en levende og det er jo det vigtigste... det havde været ubæreligt for jer, hvis de var gået til begge to.. 

Men det utroligt ikke, det sker bare fra den ene dag til den anden, i havde lige set dem begge to.. i har fået mange scanninger allerede har i ikke?

Jeg tænker på min egen situation hvor jeg højest sansynligt skal gå fra scanningen i uge 7 til NF, tænk hvis den eller de går til i mellemtiden, og man ikke ved det, så man går og tror man er gravid, hvis man ikke abortere spontant af sig selv.. åhh jeg er bare så nervøs.. og der er stadig 2 uger til første scanning. 

Havde du det også sådan?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.