Når vægten bare ikke flytter sig :-//

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.273 visninger
48 svar
5 synes godt om
11. juni 2013

bøllen

Aghh bliver sku skør  ( og gal ) vil frygtelig gerne tabe 6 kg men føler uanset hvad jeg gør , sker der ikke en skid. Ikke 1 gram taber jeg mig SUK ......

hvor er det bare super svært at holde motivationen når vægten slet ikke rykker sig ud af flækken..

gode råd modtages. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2013

l.kjoeller

bøllen skriver:

Aghh bliver sku skør  ( og gal ) vil frygtelig gerne tabe 6 kg men føler uanset hvad jeg gør , sker der ikke en skid. Ikke 1 gram taber jeg mig SUK ......

hvor er det bare super svært at holde motivationen når vægten slet ikke rykker sig ud af flækken..

gode råd modtages. 

hvad gør du for tabe dig ?? så kan vi måske finde forklaringen og hjælpe dig på vej ???

Anmeld

11. juni 2013

bøllen

Har prøvet at skære ris , pasta og kartofler væk . Kan jeg ikke undvære så tillader mig at spise en lille portion. Og grønsager / salat Samt 1 portion .

morgen maden er skiftet ud. Spiser ikke brød i løbet af dagen. 

Anmeld

11. juni 2013

bøllen

l.kjoeller skriver:

hvad gør du for tabe dig ?? så kan vi måske finde forklaringen og hjælpe dig på vej ???

Har prøvet at ændre i min kost. Spiser ikke brød i løbet af dagen, og ved aftensmaden kun en lille portion ris, kartofler eller pasta. Og kun 1 portion. Prøver at dyrke motion hver dag i form af cykel, gåtur eller rulleskøjter. Samt cirkel træning 2 gange om ugen ( opvarmning løb 3 km )

Anmeld

11. juni 2013

l.kjoeller

bøllen skriver:

Har prøvet at ændre i min kost. Spiser ikke brød i løbet af dagen, og ved aftensmaden kun en lille portion ris, kartofler eller pasta. Og kun 1 portion. Prøver at dyrke motion hver dag i form af cykel, gåtur eller rulleskøjter. Samt cirkel træning 2 gange om ugen ( opvarmning løb 3 km )

for det første kan det godt være du har tabt fedt uden at du kan se det på en alm vægt og det er omdannet til muskler. er du overvægtig? jeg ville skaffe mig noget vægtvogter materiale da det princip er skruet sammen efter din højde og vægt samt ønskevægt og sørger for du ikke spise mere end du forbrænder. Jeg tabte 8 kg på 2,5 mnd i sin tid og var ikke overvægtig.

hvis ikke du kan overskue systemet er her et eksempel på hvad jeg spiste

morgen- havregrød med lidt sukker på

formiddag frugt ( du må spise alt det frugt og grønt du har lyst til undtagen ærter og majs, samt banan blommer og rosin.

middag - rugbrød med Hamburgryg

eftermiddag - gulerødder og frugt eller et stykke knækbrød med ost

aften- et stykke kød med grøntsager eller salat + evt en enkelt kartoffel eller skefuld ris eller pasta

aftenskaffe- en is , et stykke franskbrød eller en anden lille sød ting ( da jeg har en sød tand og derfor prioriterede at jeg kunne spise noget til aften ind i kuren

hamburgryg er der meget få kalorier i og er derfor god pålæg

Det at du får alle fibrene fra grøntsagerne gør også at du får renset ud og alene der vil du nok tabe lidt

håber det var til hjælp

Anmeld

11. juni 2013

Holbæktrunten

bøllen skriver:

gode råd modtages. 

Mit råd: Gå på Madlog.dk og gør dig selv den tjeneste at bruge 10 min på at sætte dig ind i det....

Vægttab er meget simpelt (har jeg fundet ud af) - det er sgu rigtig hvad de siger når de påstår at man "bare" skal forbrænde mere end man indtager...

nu skulle jeg selv af med 10-15 kg da jeg gik i gang, og da jeg var MEGET motiveret for at NU skulle det lykkes, investerede jeg i et pulsur, så jeg vidste PRÆCIS hvor meget jeg fobrændte når jeg dyrkede motion.

Jeg dyrkede ca 1 times hård step pr dag (var stillesidende=gik hjemme på resten af min barsel), for ellers var jeg død af sult.

Jeg kan heller ikke undvære brød, pasta og ris, og skal have det ved alle hoveedmåltider. Her er schulstads levebrødsprodukter blevet min bedste ven.

Jeg smed 13 kg på 3 mdr - i snit 1 kg om ugen. Det var pisse hårdt men jeg vidste at jeg skulle se resultater på badevægten hurtigt, hvis jeg skulle holde motivationen oppe...

Anmeld

11. juni 2013

bøllen

l.kjoeller skriver:

for det første kan det godt være du har tabt fedt uden at du kan se det på en alm vægt og det er omdannet til muskler. er du overvægtig? jeg ville skaffe mig noget vægtvogter materiale da det princip er skruet sammen efter din højde og vægt samt ønskevægt og sørger for du ikke spise mere end du forbrænder. Jeg tabte 8 kg på 2,5 mnd i sin tid og var ikke overvægtig.

hvis ikke du kan overskue systemet er her et eksempel på hvad jeg spiste

morgen- havregrød med lidt sukker på

formiddag frugt ( du må spise alt det frugt og grønt du har lyst til undtagen ærter og majs, samt banan blommer og rosin.

middag - rugbrød med Hamburgryg

eftermiddag - gulerødder og frugt eller et stykke knækbrød med ost

aften- et stykke kød med grøntsager eller salat + evt en enkelt kartoffel eller skefuld ris eller pasta

aftenskaffe- en is , et stykke franskbrød eller en anden lille sød ting ( da jeg har en sød tand og derfor prioriterede at jeg kunne spise noget til aften ind i kuren

hamburgryg er der meget få kalorier i og er derfor god pålæg

Det at du får alle fibrene fra grøntsagerne gør også at du får renset ud og alene der vil du nok tabe lidt

håber det var til hjælp

hmm det kan godt være, min mor og hendes veninde mente bestemt det så ud til jeg havde tabt mig men det har jeg altså ikke . Ikke 1 gram, hvilket er pænt frusterende.

har lige udregnet min bmi og den siger 25,46 så hopper lige over i kalgorien overvægtig 

syntes vitterlig jeg har prøvet alt men det har jeg nok ikke. Men taber hurtig gnisten når vægten overhoved ikke flytter sig. Uanset hvad jeg gør.

må indrømme Kjer er super dårligt til at finde rundt i de alverdens forskellige kure osv. Kan ikke gennemskue det. Suk måske det i virkeligheden er mit problem.

jeg har valgt havregryn fra og erstattet med cheasy youhurt med hjlavet musli.

formiddag 1 stk frugt ( ofte banan ) 

frokost 2 æg , spejlæg eller 1 stk brød med gulerødder og agurk evt vindruer.

aftensmad . Lille portion alm mad med lidt pasta / ris / kartofler og altid grønt.

aftens snack prøver at skære væk.

drikker kun vand og lidt skummet mælk

Anmeld

11. juni 2013

bøllen

Holbæktrunten skriver:

Mit råd: Gå på Madlog.dk og gør dig selv den tjeneste at bruge 10 min på at sætte dig ind i det....

Vægttab er meget simpelt (har jeg fundet ud af) - det er sgu rigtig hvad de siger når de påstår at man "bare" skal forbrænde mere end man indtager...

nu skulle jeg selv af med 10-15 kg da jeg gik i gang, og da jeg var MEGET motiveret for at NU skulle det lykkes, investerede jeg i et pulsur, så jeg vidste PRÆCIS hvor meget jeg fobrændte når jeg dyrkede motion.

Jeg dyrkede ca 1 times hård step pr dag (var stillesidende=gik hjemme på resten af min barsel), for ellers var jeg død af sult.

Jeg kan heller ikke undvære brød, pasta og ris, og skal have det ved alle hoveedmåltider. Her er schulstads levebrødsprodukter blevet min bedste ven.

Jeg smed 13 kg på 3 mdr - i snit 1 kg om ugen. Det var pisse hårdt men jeg vidste at jeg skulle se resultater på badevægten hurtigt, hvis jeg skulle holde motivationen oppe...

Jeg kan ikke gennemskue den side. Har prøvet 2 gange nu.

jeg kan desværre ikke dyrke hård motion grundet kroniske smerter, hvilket sikkert også er en hemsko. Men i sidste uge blev det da til.

mandag . Rulleskøjter 6,26 km

tirsdag . Cykel 13,5 km

torsdag .cykel 10 km

fredag . Gå/cykel 4 km samt 1 times cirkel træning

og har virkelig prøvet at skære brød, sukker osv væk . Og har ikke tabt 1 gram

Anmeld

11. juni 2013

Momster89

Jeg bruger shape up Club.

på den måde kan jeg holde øje med om jeg over spiser, og så spiser vi brune ris og grov pasta i stedet for alm.

og så selvfølgelig massere af motion.

desuden fokuserer jeg på cm og ikke kg'erne

Anmeld

11. juni 2013

ønskebørn74

bøllen skriver:

gode råd modtages. 

Kan anbefale dukan diæten.. Da er det hurtigt overstået og du er ikke sulten Imens. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.