Hvis du havde muligheden? spørgsmål omkring stofbleer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg ved ikke om det ville ændre mit valg til eller fra. Jeg overvejer at skifte over til stofbleer. Men synes markedet er stort, og forvirrende. Og det er nok det som er min primær hæmsko. Jeg kan godt lide ideen om stofbleer, med brug af indlæg til afføring. Vores dreng har også meget sart hud, og at de bliver hurtigere renlige, synes jeg må være et kæmpe plus. Måske ville jeg bruge det med en bil der henter, hvis jeg havde mange blebørn. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2013

Nemesis

Det ville ikke gøre en forskel for mig...jeg ville rigtig gerne have brugt stofbleer, men det var simpelthen ikke overskueligt nok i forhold til hvad der virker til hvliken størrelse og hvor mange man så skal have.

Havde der været mere overskuelighed ved køb så havde jeg helt klart gået i krig med det. Overvejer endda stadig til natbleerne..men igen jeg aner virkelig ikke hvilke bleer der passer MIT barn bedst.

Anmeld

10. juni 2013

Kløver

Nej det ville jeg ikke

Servil være alt alt for omkostningsfuldt, og sikke mange stofbleer det ville kræve, for ikke at tale om lugten, at have alle de bleer stående, og så tanken om, at alle andres bleer også skal det samme sted hen, og bleer som bliver forbyttet og mej det tror jeg bestemt ikke
Kan godt lide ideen om stofbleer men det er også dyrt og så kan man lige så godt få den nemme løsning, hvis der ikke er en stor økonomisk gevinst også

Anmeld

10. juni 2013

gonefishing

skovrup skriver:

Har du overvejet at bruge stofbleer?

Hvad skal der til at du har lyst til at bruge stofbleer som alternativ til engangsbleer?

Ville du købe et abonnement hvor en bil ville hente de beskidte bleer på et fast tidspunkt for at vaske, tørre og lægge dem sammen for dig?

Hvad vil du synes at et sådan abbonnement skulle koste ugentligt eller mdr?

Vil denne muglighed gøre at du ville vælge stofbleer frem for engangsbleer?

Håber det er noget du har lyst til at tænke lidt over, for det noget jeg virkelig går op i og interessere mig.

Nej. Af den grund at lugte bleerne skal ligge et sted indtil de bliver henter... og hvad hvus man ikke er hjemme

Anmeld

10. juni 2013

Rødhætte

skovrup skriver:

Hvad skal der til at du har lyst til at bruge stofbleer som alternativ til engangsbleer?

Ville du købe et abonnement hvor en bil ville hente de beskidte bleer på et fast tidspunkt for at vaske, tørre og lægge dem sammen for dig?

Håber det er noget du har lyst til at tænke lidt over, for det noget jeg virkelig går op i og interessere mig.

Nej det ville ikke ændre at jeg er til engangs bleer 

Anmeld

10. juni 2013

Drømme

skovrup skriver:

Har stemt ja

vi bruger stofbleer nu, men engang imellem er tøjvasken så uoverskuelig at vi benytter (änglemarks) engangsbleer i stedet.

Anmeld

10. juni 2013

Drømme

Nemesis skriver:

Det ville ikke gøre en forskel for mig...jeg ville rigtig gerne have brugt stofbleer, men det var simpelthen ikke overskueligt nok i forhold til hvad der virker til hvliken størrelse og hvor mange man så skal have.

Havde der været mere overskuelighed ved køb så havde jeg helt klart gået i krig med det. Overvejer endda stadig til natbleerne..men igen jeg aner virkelig ikke hvilke bleer der passer MIT barn bedst.

Kontakt evt Mette fra koogko.dk, hun er helt fantastisk til at råde og vejlede - og du har mulighed for gratis at låne bleer så du kan finde ud af hvilke(n) stofble(er) der passer dig og dit barn bedst

Anmeld

10. juni 2013

Drømme

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg ved ikke om det ville ændre mit valg til eller fra. Jeg overvejer at skifte over til stofbleer. Men synes markedet er stort, og forvirrende. Og det er nok det som er min primær hæmsko. Jeg kan godt lide ideen om stofbleer, med brug af indlæg til afføring. Vores dreng har også meget sart hud, og at de bliver hurtigere renlige, synes jeg må være et kæmpe plus. Måske ville jeg bruge det med en bil der henter, hvis jeg havde mange blebørn. 

Kontakt evt Mette fra koogko.dk, hun er helt fantastisk til at råde og vejlede - og du har mulighed for gratis at låne bleer så du kan finde ud af hvilke(n) stofble(er) der passer dig og dit barn bedst 

Anmeld

10. juni 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Jenny12 skriver:

Vi ville gerne bruge stofbleer hvis vi havde egen vaskemaskine og ikke skulle ned fra 3. sal, hver gang vi skulle i vaskekælderen.

Men en "blebil" ville ikke gøre forskellen

det rart at vide hvad folk mener

Anmeld

10. juni 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
heisamig skriver:

GOD IDE... Det ville klart gøre en forskel i vores valg. Det eneste jeg er betænkelig ved er lugten - hvis de skal ligge og lugte, ville mange nok vælge det fra - inklusiv mig selv. Man må have en beholder som holder lugten helt inde.

Men ellers SUPER fed ide.. Vi ville klart overveje dette igen. Vi prøvede det de første uger, men 1. de holdt ikke ligeså tæt som engangsbleer (muligvis fordi hun stadig var så lille og vi var nybegyndere) og så fordi det var et kæmpe arbejde.

vi brugte, som skrevet tidligere til et andet indlæg, stofbleer til vores søn, vi havde en kurv i soveværelset ved siden af puslebordet med et dynebetræk som pose. Her lagde vi de brugte bleer, som kunne ligge fra 2-4 dage uden vi har kunne lugte det.

i modsætning til engangsbleerne som lugtede så snart der var kommet tis i og poo poo snakker vi slet ikke om.....

Så for os har det aldrig lugtet.

Tror det er meget vigtigt man finder en ble som passer ens barn, det var ikke alle der var gode til min søn.

Tror "bare" det handler om at have informationerne om alternativerne og se løsninger i forhold til de nye forhold det vil være at køre med stof, i stedet for at se problemer

Tak for feedback

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.