Hvis du havde muligheden? spørgsmål omkring stofbleer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Vil du vælge stofbleer, hvis du kunne købe abonnement til en ble bil som hentede og ordnede alt det "beskidte" arbejde"?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.659 visninger
32 svar
12 synes godt om
10. juni 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Har du overvejet at bruge stofbleer?

Hvad skal der til at du har lyst til at bruge stofbleer som alternativ til engangsbleer?

Ville du købe et abonnement hvor en bil ville hente de beskidte bleer på et fast tidspunkt for at vaske, tørre og lægge dem sammen for dig?

Hvad vil du synes at et sådan abbonnement skulle koste ugentligt eller mdr?

Vil denne muglighed gøre at du ville vælge stofbleer frem for engangsbleer?

Håber det er noget du har lyst til at tænke lidt over, for det noget jeg virkelig går op i og interessere mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2013

-Sigrid-

skovrup skriver:

Har du overvejet at bruge stofbleer?

Hvad skal der til at du har lyst til at bruge stofbleer som alternativ til engangsbleer?

Ville du købe et abonnement hvor en bil ville hente de beskidte bleer på et fast tidspunkt for at vaske, tørre og lægge dem sammen for dig?

Hvad vil du synes at et sådan abbonnement skulle koste ugentligt eller mdr?

Vil denne muglighed gøre at du ville vælge stofbleer frem for engangsbleer?

Håber det er noget du har lyst til at tænke lidt over, for det noget jeg virkelig går op i og interessere mig.

Nej det ville jeg ikke, jeg tror omkostningen ville blive større end ved engangsbleer hvis der var nogen som skulle hente-vaske-tørre-folde for mig. 

Og jeg kan godt lide at min datters lort bare forsvinder i skraldespanden, så jeg ikke skal se på bleen igen 

Anmeld

10. juni 2013

Skovrup

-Sigrid- skriver:

Nej det ville jeg ikke, jeg tror omkostningen ville blive større end ved engangsbleer hvis der var nogen som skulle hente-vaske-tørre-folde for mig. 

Og jeg kan godt lide at min datters lort bare forsvinder i skraldespanden, så jeg ikke skal se på bleen igen 

Jeg tænker på sådan en løsning som denne:

Du får to stof poser med lukning, du tager bleen af barnet, smidder den i posen, lukker den og sådan gør du hver dag, så henter bilen bleerne 1-2 gange om ugen og du skal ikke se på bæ bleen?

Anmeld

10. juni 2013

-Sigrid-

skovrup skriver:

Jeg tænker på sådan en løsning som denne:

Du får to stof poser med lukning, du tager bleen af barnet, smidder den i posen, lukker den og sådan gør du hver dag, så henter bilen bleerne 1-2 gange om ugen og du skal ikke se på bæ bleen?

Ja, det kan jeg godt se, jeg har det bare stadig underligt med det
Jeg tror jeg tænker på det som når jeg selv går på toilet, så ville jeg ikke bryde mig om at bruge en klud og så genbruge den baefter

Men jeg er også fesen 

Anmeld

10. juni 2013

Silas&Mille

Nej det ville ikke få mig til at skifte til stofbleer.

Som Sigrid skriver, så kan jeg også godt lide at lorte-bleerne bare forsvinder sammen med resten af vores affald

Anmeld

10. juni 2013

Skovrup

Silas&Mille skriver:

Nej det ville ikke få mig til at skifte til stofbleer.

Som Sigrid skriver, så kan jeg også godt lide at lorte-bleerne bare forsvinder sammen med resten af vores affald

Og det er meget forståeligt

Jeg har selv brugt stof til min søn, jeg overvejde det kun fordi min søn havde problemer med eksem han fik hele tiden pga engangsbleerne.

Jeg har så efterfølgende undersøgt utrolig meget om hvad der er i bleer, selvom de er mærket med alt muligt godt, så er der kemi i dem der er dårligt for natur og miljø. Derfor overvejde jeg om flere ville vælge stof frem for engangsbleer hvis de havde mulighed for at få vasket og ordnet bleerne udefra 

Anmeld

10. juni 2013

Skovrup

-Sigrid- skriver:

Ja, det kan jeg godt se, jeg har det bare stadig underligt med det
Jeg tror jeg tænker på det som når jeg selv går på toilet, så ville jeg ikke bryde mig om at bruge en klud og så genbruge den baefter

Men jeg er også fesen 

Du ikke fesen, det fedt du ville gennemgå dine tanker omkring det med mig

Anmeld

10. juni 2013

Jenny12

Vi ville gerne bruge stofbleer hvis vi havde egen vaskemaskine og ikke skulle ned fra 3. sal, hver gang vi skulle i vaskekælderen.

Men en "blebil" ville ikke gøre forskellen

Anmeld

10. juni 2013

heisamig

GOD IDE... Det ville klart gøre en forskel i vores valg. Det eneste jeg er betænkelig ved er lugten - hvis de skal ligge og lugte, ville mange nok vælge det fra - inklusiv mig selv. Man må have en beholder som holder lugten helt inde.

Men ellers SUPER fed ide.. Vi ville klart overveje dette igen. Vi prøvede det de første uger, men 1. de holdt ikke ligeså tæt som engangsbleer (muligvis fordi hun stadig var så lille og vi var nybegyndere) og så fordi det var et kæmpe arbejde.

Anmeld

10. juni 2013

Dot D

Jeg tror, det er et spørgsmål om, at holdningen til "arbejdet" med bleerne er blevet ændret med tiden.

jeg er selv opvokset i stofbleer med de fineste (ironi brugt) rød/hvidstribede og blå/hvidstribede syntetiske og elastiske blebukser til at holde bleen på plads. Jeg er sikker på, at mine forældre har taget det extra arbejde med glæde dengang, da der nu ikke var mange engansbleer på markedet.

Jeg mindes (meget langt tilbage) at se min mor med numsen i vejret og skylle bleer i toilettet, hi hi. Det syn får vi nok ikke i dag, mentaliteten er vist mere til "brug og smid væk". Jeg kan ikke sige, om jeg kunne være faldet for sådan en ordning, da vi selv havde blebørn - måske...

Men jeg kan godt lide, at du har de tanker, det er med at værne om vores jord, og holde den "frisk" til vores unger skal overtage den...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.