Farvede du hår under graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2013

August56

Jeg undrer mig generelt over vores "nationale" fysiologi  Årsagen er, at flere af de ting vi på det stærkeste fraråder i DK er fuldt "lovligt" i andre lande. Fx. mht hårfarve.... På en britisk graviditetsside (Mumsnet)  siger de helt klart go til hårfarvning - så længe man ikke overdriver det! Her står der at der skal enorme mængder af stofferne til at gøre skade. 

Jeg er selv nygravid (uge 7) og har læst rigtig mange side med do og donts - og de modsigelser der samtidig er. Jeg tror det er vigtigt at du selv tager stilling til hvad du synes der er ok og så agerer derefter.

Personligt holder jeg mig fra rygning og alkohol - med alt andet er mit udgangspunkt "alt med måde". Jeg mener du bør nyde din graviditet og jeg er sikker på, at spiser du så en gang imellem noget fra fy-listen så som en leverpostejmad, en laksemad osv. Så går det nok altsammen.. Vi kan jo ikke bure os inde i 9 måneder 

Så alt med måde - så går det nok alt sammen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2013

Enirt

Anonym skriver:

Er nu 3. gangs gravid og mit hår ligner lort, jeg har aldrig hverken farvet hår, drukket, røget, brugt make up, parfume eller andet under graviditeter, men denne gang må jeg indrømme jeg overvejer sgu at farve mit hår!!

Hvad gjorde i?

Har sådan en fantastisk dejlig leverpostejsfarvet hår, jeg virkelig gerne vil af med

Jeg farvede hår under min graviditet med Henna. Det giver en flot rød farve og er helt narturlig. Det er plantepulver, blandet med, olie, alm edike og vand.

Så hvis du har lyst til lidt forandring og kan lide rødt hår, så giv Zafir herinde et prej. Hun sælger den Henna som jeg bruger.

Derudover bruger jeg Nilens Jord make-up da der ikke er parfurmer eller parabener i. Brugte parfume fri hårspray som jeg købte i kvickly, dog kun en gang imellem, når jeg skulle til noget fest eller lign.

Jeg har også normalt en kedelig hårfarve, men er blevet rødhåret sådan permanent for farver det jævnligt. Du kan se min hårfarve på mit profil billede.

Anmeld

9. juni 2013

MorEllen

Anonym skriver:

Er nu 3. gangs gravid og mit hår ligner lort, jeg har aldrig hverken farvet hår, drukket, røget, brugt make up, parfume eller andet under graviditeter, men denne gang må jeg indrømme jeg overvejer sgu at farve mit hår!!

Hvad gjorde i?

Har sådan en fantastisk dejlig leverpostejsfarvet hår, jeg virkelig gerne vil af med

Jeg fik ikke farvet mit hår, men jeg la ind nogle lyse striper.. Det skulle gøres noget med den eftervækst Jeg ser ikke på det som en stor risiko hvis man får det lavet hos en frisør med udsugning osv... Der skal vel også siges at jeg ikke er af den hysteriske typen. Jeg har både brugt make up og fik et halvt glas vin en gang i slutten af min forrige graviditet..

Anmeld

9. juni 2013

M (:

Anonym skriver:

Hvad gjorde i?

Nej, men har fået lavet striber een gang under amning.

Anmeld

9. juni 2013

BigHope13

Jeg har stemt nej, men det mere fordi mit hår er blevet klippet kort og har derfor ikke de grimme udgroninger og er nu halvvejs i graviditeten og mangler det som sådan ikke.
Jeg spurgte min gynækolog af da jeg blev gravid hvad jeg måtte og hvad jeg ikke måtte. Og han sagde alt med måde, så længe man ikke drak en halv flaske snaps hver dag var der ikke noget som beviseligt som kunne skade den lille.
Så ja jeg er ikke spor fanatisk, bruger makeup og parfume ved særlige lejligheder og herre gud har da også drukket en enkelt øl eller to.
Og hvis jeg havde mit lange hår med grimme udgroninger havde jeg heller ingen kvaler ved at farve det en enkelt eller to gange i løbet af graviditeten.

Synes personligt det eneste som jeg rynker lidt næse af når jeg ser gravide kvinder er rygning, det er jeg ikke meget for men igen det er den enkeltes valg

Anmeld

9. juni 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Hvad gjorde i?

Det kunne ikke falde mig ind.

Jeg brugte ikke sminke, parfume, hårfarve eller spiste fisk og hvad ved jeg.

Hvis mit barn på nogen måde skulle være "unormal" når det blev født så ville jeg få så vildt dårlig samvittighed og aldrig nogensinde være i til at tilgive mig selv  Det kunne jo så i og for sig være min egen skyld så

Anmeld

9. juni 2013

Faith

Ja det gjorde jeg en enkelt gang. Fandt en frisør som brugte naturfarver.

Anmeld

9. juni 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Hvad gjorde i?

nu svarede jeg godt nok nej - men det passer jo så faktisk ikke, jeg farvede hår et par dage inden jeg fandt ud af jeg var gravid, men ville aldrig nogensinde gøre det når jeg er bevidst om en graviditet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.