Farvede du hår under graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2013

FrkDitte

Anonym skriver:

Er nu 3. gangs gravid og mit hår ligner lort, jeg har aldrig hverken farvet hår, drukket, røget, brugt make up, parfume eller andet under graviditeter, men denne gang må jeg indrømme jeg overvejer sgu at farve mit hår!!

Hvad gjorde i?

Har sådan en fantastisk dejlig leverpostejsfarvet hår, jeg virkelig gerne vil af med

Hejsa,

Jeg er 1. gangsgravid og har lige fået mit hår farvet hos en frisør.. er i 27. uge.

Jeg valgte en toningsfarve, da der ikke er hverken ammoniak eller parabener i. Der er sikkert noget andet i som ikke er så sundt igen.. men i forhold til en permanent farve, så er den meget "sundere".. 

og så slipper jeg også for udgroninger.. da toningsfarven ligeså stille vaskes ud.  

Jeg trængte virkelig til at gøre noget ud af mig selv.. og min nye helt mørkebrune hårfarve har fået mange gode kommentarer med på vejen.. sågar at jeg så lidt fræk ud..  (selv med min efterhånden store mave...)

Jeg synes engang imellem det kammer lidt over med hvad man må og ikke må som gravid.. så farv dit hår  

Der findes også økologiske frisører.. ved ikke hvor "sundere" deres produkter er, men måske det var sådan en du kunne gå til, hvis du vælger at farve hår 

Rigtig god sommer 

D.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2013

L&V

Nej det ku jeg ikke finde på.. Jeg har ik farvet år i 3år nu pga. graviditeter og amning.. Jeg ka sagtens tilside sætte sådan et behov da jeg mener at der er ting der er vigtigere her i verdenen end hva farve mit hår er så som mit barns ve og vel

Anmeld

6. juni 2013

Miss BananaHammock

Anonym skriver:

Er nu 3. gangs gravid og mit hår ligner lort, jeg har aldrig hverken farvet hår, drukket, røget, brugt make up, parfume eller andet under graviditeter, men denne gang må jeg indrømme jeg overvejer sgu at farve mit hår!!

Hvad gjorde i?

Har sådan en fantastisk dejlig leverpostejsfarvet hår, jeg virkelig gerne vil af med

har stemt nej - men er måske ikke så kontant i resten af sætningen "kunne ikke falde mig ind".

Jeg klarede mig uden, men jeg brugte deo, lidt parfume og lidt makeup - så jeg vil ikke sidde og være dobbelt moralsk og sige ALDRIG I LIVET. Jeg valgte bare at skære ned hvor jeg kunne, uden at jeg følte at jeg gik og lugtede eller lignede et spøgelse til fester.

Alt med måde var mit motto. Desuden kan man idag få meget farve der er helt uden alt muligt. (hvormeget uden er jeg dog ikke klar over)

Anmeld

6. juni 2013

Nessie

Nej, det har jeg ikke gjort, og har også en nydelig leverpostejsfarve 

HVis jeg endelig skulle gøre det, skulle det være hos en grøn frisør 

Anmeld

6. juni 2013

barelillemig

Ja jeg hargjort det en gang og tror vist nok jeg skal lave det engang til..
Får det gjort hos en "grøn" salon. Passer ellers meget godt på

Anmeld

6. juni 2013

Laulund87

Jeg fik lavet striber én gang under graviditeten og farven ramte ikke hårbunden så det havde jeg det fint med

Anmeld

6. juni 2013

Clisolka

Nix, jeg har ikke farvet hår i nogle af mine graviditeter - jeg farvede det 2 mrd. inden jeg stod med en positiv test for 3½ år siden og har ikke farvet det siden  Nu er min naturlige hårfarve kommet igen, så nu slipper jeg for at farve hår igen 

Anmeld

6. juni 2013

Mi&Mi

Månsson skriver:

Nej det ku jeg ikke finde på.. Jeg har ik farvet år i 3år nu pga. graviditeter og amning.. Jeg ka sagtens tilside sætte sådan et behov da jeg mener at der er ting der er vigtigere her i verdenen end hva farve mit hår er så som mit barns ve og vel

Har det på samme måde

Anmeld

6. juni 2013

modesty

Hvad gjorde i?

Nej. Hårfarve er meget, meget giftigt. Jeg snakkede engang med en ansat hos sundhedsstyrelsen, som sagde at hvis de nuværende hårfarver var kommet på markedet i dag, ville de være blevet bandlyst med det samme på grund af alle de giftstoffer der er i - og det gælder også toningsfarver. Det er kun fordi de allerede har tilladelserne at det er nærmest umuligt at trække dem tilbage.

Du må gerne få lavet striber, så længe de ikke går helt ned til rødderne.

Anmeld

6. juni 2013

Tulle28

Ja det gjorde jeg, jeg fik reflekser i og frisøren lavede dem, så de ikke ramte huden i hovedbunden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.