Amning i det offentlige rum?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2013

Tranebaer

Jeg bliver så forarget over dem, som forarges over amning. Især fordi de flestes argument er: "Jeg bryder mig ikke om at se på", "Jeg bliver stødt", "Jeg synes det er ulækkert". Jeg, jeg og jeg. Hvad med babyen?! Hallo? Sæt lige jeres behov til side for babyens, som i min verden er LANGT vigtigere.

Johanne Schmidt-Nielsen sagde det meget godt, her for et par dage siden:

"I går cyklede jeg gennem byen. Lige forbi en bybus med et stort billede af et par bare bryster. En reklame for plastikoperationer. Vi har tidligere set, hvordan bare bryster på busstoppestederne er blevet brugt til at sælge drikkevarer. I det hele taget er bare bryster i reklamer i det offentlige rum ikke et sjældent syn. Men ammende kvinder på cafeer…dét er åbenbart en potentiel blufærdighedskrænkelse?! Derfor er det ifølge ligebehandlingsnævnet okay, at cafeer forbyder mødre at give deres babyer mad. Fatter det ikke."

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2013

Gittemor09

jeg havde ingen problemer med og amme foran andre mennesker, men mine unger ville helst gerne dækkes lidt til.... og gjorde jeg også for ikke at "genere" andre mennesker... jeg er ikke den person der er mest ude på cafeer eller restauranter, men når det skete ammede jeg gerne diskret (selvom man ikke burde være nervøs for og amme sit barn når det er sultent)

jeg kan ikke selv blive forarget over og se en kvinde amme sit barn.. det kan kun få mig til og trække på smilebåndet, og har da taget mig selv i og sige velbekomme... Gggg.... ja, er jo bare høflig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.